Vauhtipyörän tunnistus

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
juhap
Viestit: 6800
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Vauhtipyörän tunnistus

Viesti Kirjoittaja juhap »

Miten tietää päältä päin vauhtipyörän alkuperän? Eli tuntomerkkejä kaivataan. Halkaisija? Paino? Hammaskehä? Tasapainoporausten paikat? Numeroja?



Nimittäin löytyi nurkista limppu, jossa lukee AMC V8...


American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
pekka
Viestit: 4940
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Vauhtipyörän tunnistus

Viesti Kirjoittaja pekka »

Siinä -70 360 kaveri just hiottuna



juhap
Viestit: 6800
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Vauhtipyörän tunnistus

Viesti Kirjoittaja juhap »

Noissahan vaihtui malli tai jotain kuitenkin n.1972... kampuran pään sovite?



Tuo koneen puoli kai kertoo enempi... En tiiä...



Olikohan tuo aikoinaan ostettu Pornaisista joskus???
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
pekka
Viestit: 4940
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Vauhtipyörän tunnistus

Viesti Kirjoittaja pekka »

-71 eteenpäin on isompi kytkinlevy
juhap
Viestit: 6800
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Vauhtipyörän tunnistus

Viesti Kirjoittaja juhap »

Opiskelin tuolta netistä, että noissa pitäisi olla jossakin numero...



Käynpä kaikki limput läpi, jopa olis oikea siellä ... Tuskin vaan...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
juhap
Viestit: 6800
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Vauhtipyörän tunnistus

Viesti Kirjoittaja juhap »

No nyt on tutkittu taas tuota löytöä. Se on halkaisijaltaan noin 31,5 cm. 258 koneen limppu on 33 cm. Löydössä on isomman sekä pienemmän kytkinasetelman pulttijako, niin kuin noissa kasin limpuissa on näkynyt. Mutta taitaa tuo halkaisija kertoa, että olisi joku muukuin kasi motti... KERTOKEE... Numeroa ei löytynyt takaa, niin kuin netin mukaan pitäisi.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
maze
Viestit: 322
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 3:39 pm

Vauhtipyörän tunnistus

Viesti Kirjoittaja maze »

Mulla olis 360 (78??)vauhtipyörä irtona, johon vois verrata tuota vauhtipyörää??

mutta tällä hetkellä se on vähän turhan kaukana, ja menee ensviikonloppuun kun pääsen pelipaikoille.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Vauhtipyörän tunnistus

Viesti Kirjoittaja tl »

Mullakin on toi yks oletettavasti 343:n vauhtipyörä mikä tuli javen mukana. Täytyy mittailla. Ja jossain pitäis olla kyllä 258:nkin
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

Vauhtipyörän tunnistus

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

258 vauhtipyörää ei sit kasin perään.Käy kiinni,mutta "möykky" puuttuu takapuolelta.Ainaskin 304 vaatii möykyllisen vauhtipyörän.
juhap
Viestit: 6800
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Vauhtipyörän tunnistus

Viesti Kirjoittaja juhap »

Joo. Ja jos olen oikein lukenut nettiä, niin 360 kans... möykky tais olla eri kohdassa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vastaa Viestiin