360 Puristussuhteen nosto

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja HV »

Tuli mieleen kysyä, onnistuuko matalapuristeisen 360 koneen puristuksen nosto kansia laskemalla. Kun tuossa koneessa ei olisi tarvetta mäntien vaihdolle, mutta näillä monttupää männillä puristus jää varsin alhaiseksi. Tiedän, että vaihtamalla 343 koneen männät homma onnistuu, mutta alakerrassa ei ole mitään uusimisen tarvetta.



Imusarjahan tietysti pitää sovitella kansien väliin uudelleen, mutta se ei tässä ole suuri ropleema.



Vai unohtuiko joku oleellinen asia, joka vaikeuttaa toteutusta :-?
Avatar
Uba
Viestit: 261
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2003 1:23 am

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja Uba »

Päätä palotilan koko. Kansi pöydälle vaateriin tiivistepinta ylöspäin. Palotilaan nestettä toivotun palotilan tilavuuden verran. Työntömitalla varovasti mitta tasosta nesteen pintaan ja tiedät höylättävän määrän.



Performance American Style - kirja antaa semmoisen mitan, kuin 0,16cc per .001 kannesta. Joten esim 4 cc:n pienennys palotilaan olisi noin 0,6 mm tasosta pois.



Imusarjasta otettava kannen puolelta sama määrä, kuin kansitasosta otettu. Imusarjan lohkon vastaisesta pinnasta 1.4 kertaa kannesta tai lohkon kansitasosta höylätyn verran.







   
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja HV »

Kiitos :)



Erittäin hyvin kiteytetty.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja tl »

Ei taida tossa tapauksessa oikein riittää kannen höyläys. Mulle tuli rebeliin väärät männät, piti tulla tasapäiset mutta olikin sellainen pieni kuppi. En nyt muista kokoa mutta huomattavasti pienempi kuin noissa 360 vakiomännissä. Koska oikeanlaisia ei ollut saatavilla tilalle niin höyläsin millin kansista pois sen kompensoimiseksi. Se oli jo mielestäni aika paljon ja niin oli koneistajankin mielestä ja laittoi kunnon laskun ;D



Ostin summitilta keinuvipujen alle korotusprikat, en tiedä olisko tarvinnu välttämättä hydraulisilla nostajilla mutta laitoin varmuuden vuoksi.
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja HV »

No, täytyy koittaa laskea paljonko tilavuuden muutosta pitäisi saada aikaan. Tuosta hinnasta meinaan koneistamolta myös kysellä etukäteen, etten ihan hulluja suunnittele :)
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja tl »

Jotain satasia se makso, imusarjaa ei suostunu tekemään. Se täytyis vielä viedä johonkin muualle. Tosin sai sen kyllä just ja just paikalleen mutta ei se hyvin siihen istu.
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja HV »

No kuulostaa kyllä kalliilta. Mikäs siinä imusarjassa oli niin haasteellista, ettei voineet sitä tehdä ?



No olishan tällä matalapuristeisenakin yksi käyttötapa kiikarissa. jos koittais tuota konetta laittaa tähän 70-seen, jossa on turbo rekisteriotteessa ::)



Tuliskohan siitä mitään :-/



Onhan tähän aika hyvin kampetta valmiina.



Pakosarjat.







Välijäähdytin ja putket.







Turbokin olis, mutta on aika iso.







Jotenkin kiinnostavahan se olis tuokin tapa. Vaatis vaan niin valtavan panostuksen, jos meinaa tehdä sellaisen että toimii.



Katsastukseen olis kyllä hauska mennä tuolla turbo setillä ::)
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja tl »

Imusarja on aika vittumainen kiinnitellä kun pitää höylätä noita vinoja pintoja, ja sit vielä 3 eri pintaa, 3 kiinnitystä.
Avatar
pekka
Viestit: 4940
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja pekka »

Ehdottomasti solmua pellin alle!



Mikäs sen toteutuksessa niin valtavaa sit on?



Eikä toi solmu isolta näytä, onkos siitä speksejä?
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja HV »

Njoo, polttoaineen syöttö siinä lähinnä. Jonkinlainen ruiskutekniikka pitäis koittaa hankkia.



Tietysti jos ostais tommosen kaasarin näköisen simppelin jälkiasennusruiskun jota Summitti ja muut kauppaa.



Tuo Schwitzer on ilman mitään tunnuslappuja, mutta oli kait 142 Scanian 14 litraisesta koneesta. No niillä mennään mitä on ;D



Tällä hetkellä olis kyllä jonkinlainen inspiraatio alkaa tätä vaihtoehoa kokeilemaan.
Vastaa Viestiin