Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
Eli kyseessä on projektit sivulla oleva 880 amba vm.67 nyt tässä olen miettinyt ja soitellut että mitenkä tekniikan kanssa tekisi ja kun ei oikein mitään varmuuta saa mihinkään asiaan. Kysymyksiä olisi siis sen verran että olen miettinyt amban tekniikan vaihtoa V8.ksi mutta tuntuu asia toivottomalta kun ei täälläpäin kukaan tiedä että mikä amc:n isompi tekniikka kävisi ambaan ja toinen on sitten se että olisiko tekniikan hinta mikä tämä oli siis kysymy yksi. Toinen kysymys kuuluu taas seuraavalla tavalla että amban kutosen tekniikka on hyvä lukuunottamatta sellaista vikaa että startti kehä on kulunut ja tuossa nyt miettinyt sitä kun että osat on näköjään kiven alla että mistä voisin kysyä ratkaisua osan saanti ongelmaan? sitten oli vielä sellainen kysymys että voiko tähän soveltaa mistään muusta vempaimesta laatikkoa ym. muita osia kyseessä on siis tekniikkana 232 + BW ja kyseinen amba löytyy projekti sivuilta aloittajana janne malm sieltä selviää myös viimeisiltä sivuilta se että mikä autoa vaivaa koska en jaksa tänne alkaa kertomaan samaa tekstiä uudestaan.
Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
Tota on alunperin saanut 290 ja 343 kasilla mutta ihan yhtä hyvin sinne sopii mikä tahansa -67 ja uudempi kasi, kaikki perustuu samaan lohkoon. 290,343,390,304,360,401.
Koneita on tälläkin foorumilla vähän väliä myynnissä. Laatikko menee samalla vaihtoon, vanhassa kutosessa on eri pulttijako kuin kaseissa.
Yks vaihtoehto on ettiä -72 tai uudempi kutonen, siinä on jo sama jako kuin kaseissa ja silloin käy uudemmat mopar laatikot (amc-kuoriset siis) mihin löytyy helpommin osia.
Koneita on tälläkin foorumilla vähän väliä myynnissä. Laatikko menee samalla vaihtoon, vanhassa kutosessa on eri pulttijako kuin kaseissa.
Yks vaihtoehto on ettiä -72 tai uudempi kutonen, siinä on jo sama jako kuin kaseissa ja silloin käy uudemmat mopar laatikot (amc-kuoriset siis) mihin löytyy helpommin osia.
Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
Tuosta startti ongelmasta on tullut lueskeltua, kun aikaisempi omistaja siitä jo silloin kyseli ja kirjoitteli.
Se startin liikkuminen oli se ongelma, ettei ottanut hammaskehälle kiinni.
Mutta seurauksena se, että ilmeisesti hammaskehä on nyt kulunut (tai olihan sitäkin kai jo hitsaamalla täytettykin).
Osien saannista en osaa sanoa, muuta kuin, että ainahan netistä etsiä voi, esim. APD. (american parts depot)
Ja jos ja kun auto on nyt sen takia ajokunnoton, niin eihän se paha homma ole levauttaa osat pöydälle.
Alkuperäiset turbiinit kaiketi on vähän hakusessa yleisestikkin?
Jos löytyis joku muu turbiini, jossa olisi edes samalla hammasluvulla/halkasialla oleva, josta ottaa hammaskehä.
Kun on vain malli kädessä, niin toisinaan helpompaa ::) ?
Itä-suomessakin on AMC-harrastajia kohtuu paljon, kun vain piirit tulee tutuiksi, toiset pyörii netissäkin, mutta toiset ei.
----
V8 koneista.
Itelläni, on 990 Amba -66, 232 six. (tulossa 318+727)
Siihen verrokki koneena sai muistaakseni käyttää 360?? Eli siihen sais laittaa vaikka 401:sen.
Jarrut ovat valmiiksi edessä levyt 4 mäntäset, joten ei vaadi mitään muutoksia.
Tuskin tuossa sinulla vuotta uudemmassa juurikaan eroavaisuuksia?
Viisaammat kertokoon.
Itelläni ainakin sellainen mielikuva, että juurikin noita 360 koneita olisi "helpoiten" saatavilla.
Ainakin jossain vaiheessa olen törmännyt muutamaankin myynnissä olleeseen, (tosin onko just nyt myynnissä, just silloin kun joku tarvitsisi).
Itellänikin tuollainen oli joskus ja myin raha pulassa pois.
JA kuitenkin 304 on kuulemma laiskempi, että samalla vaivalla heittää isomman.
Se startin liikkuminen oli se ongelma, ettei ottanut hammaskehälle kiinni.
Mutta seurauksena se, että ilmeisesti hammaskehä on nyt kulunut (tai olihan sitäkin kai jo hitsaamalla täytettykin).
Osien saannista en osaa sanoa, muuta kuin, että ainahan netistä etsiä voi, esim. APD. (american parts depot)
Ja jos ja kun auto on nyt sen takia ajokunnoton, niin eihän se paha homma ole levauttaa osat pöydälle.
Alkuperäiset turbiinit kaiketi on vähän hakusessa yleisestikkin?
Jos löytyis joku muu turbiini, jossa olisi edes samalla hammasluvulla/halkasialla oleva, josta ottaa hammaskehä.
Kun on vain malli kädessä, niin toisinaan helpompaa ::) ?
Itä-suomessakin on AMC-harrastajia kohtuu paljon, kun vain piirit tulee tutuiksi, toiset pyörii netissäkin, mutta toiset ei.
----
V8 koneista.
Itelläni, on 990 Amba -66, 232 six. (tulossa 318+727)
Siihen verrokki koneena sai muistaakseni käyttää 360?? Eli siihen sais laittaa vaikka 401:sen.
Jarrut ovat valmiiksi edessä levyt 4 mäntäset, joten ei vaadi mitään muutoksia.
Tuskin tuossa sinulla vuotta uudemmassa juurikaan eroavaisuuksia?
Viisaammat kertokoon.
Itelläni ainakin sellainen mielikuva, että juurikin noita 360 koneita olisi "helpoiten" saatavilla.
Ainakin jossain vaiheessa olen törmännyt muutamaankin myynnissä olleeseen, (tosin onko just nyt myynnissä, just silloin kun joku tarvitsisi).
Itellänikin tuollainen oli joskus ja myin raha pulassa pois.
JA kuitenkin 304 on kuulemma laiskempi, että samalla vaivalla heittää isomman.
Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
joo-o kyllä siinä minustakin vika on nyt hammaskehässä koska sitä on jo täyteltykkin jossain vaiheessa. kutosen tekniikassahan ei ole mitään vikaa ihan o.k mutta jos sinne naplais sen kasin talven aikana paikoilleen. joo siis ongelma on se että kun amc:n osien osto paikat tosiaankin on minulle uutta ja tekniikkakin on jonkin verran tuntematon mutta tässä se taito karttuu kun löytyy teidänlaisia ihmisiä jotka auttaa uutta henkilöä mäissä.
Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
APD:ltä löytyy vauhtipyörän hammaskehää irtonaisena, se vois käydä mahdollisesti turbiiniinkin
http://www.americanpartsdepot.com/Engine2.htm
http://www.americanpartsdepot.com/Engine2.htm
Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
Tota on alunperin saanut 290 ja 343 kasilla mutta ihan yhtä hyvin sinne sopii mikä tahansa -67 ja uudempi kasi, kaikki perustuu samaan lohkoon. 290,343,390,304,360,401.
Koneita on tälläkin foorumilla vähän väliä myynnissä. Laatikko menee samalla vaihtoon, vanhassa kutosessa on eri pulttijako kuin kaseissa.
Yks vaihtoehto on ettiä -72 tai uudempi kutonen, siinä on jo sama jako kuin kaseissa ja silloin käy uudemmat mopar laatikot (amc-kuoriset siis) mihin löytyy helpommin osia.
Kiitos sinulle tämä kehitti paljon jo tietämystä kun tosiaankin tuo tietokin oli kadoksissa että mitä näissä on käytetty tekniikkana ja mihin saisi paremmin osia.
Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
APD:ltä löytyy vauhtipyörän hammaskehää irtonaisena, se vois käydä mahdollisesti turbiiniinkin
http://www.americanpartsdepot.com/Engine2.htm
Juu, tossa just saunan lauteilla tuli mieleen tuo manuaalilaatikollisen kehä.
Varmasti vauhtipyöriä löytyy joka nurkalta, josta tarvittaessa kehän irroittaa.
Toki tietysti jos tilaa suosiolla uuden.
Itte kun tulee pers aukisena rakenneltua niistä mitä milloinkin löytyy, niin ei koskaan ekana tule mieleen tilata uusia osia, käytetään sopivasti vanhoja, vaikka erimerkkisistäkin soveltaen ;)
-----
edit.
Heitetään vielä "tyhmä" lisä kysymys.
Onkos -67 jo avo kardaanilla, vai onko putkikardaani??
Putki malli tuo omat kuvionsa taas muutoksiin.
Joko löytää siihen kasiin laatikko, joka käy putki kardaanille, tai tehdä jokin väliadapteri, tai muuttaa perän kiinnitys muunlaiseksi...
"Perinteinen" avo versiohan onkin sitten liiankin helppo :P
Tuolta kuvista löytyy putkikardaanin muutos lehtijousilla avokardaanille
http://kuvablogi.com/blog/10099/33/
Ja tuolla olisi kuvia putken vaihto kierrejousilla avokardaaniksi.
http://kuvablogi.com/blog/10099/3/
Ja ainakin joensuussahan vastaavia muutoksia ovat tehneet muutamia... ;)
Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
Aikoinaan kun vaihdoin Eaglen vauhtipyörään uuden kehän, niin vertasin sitä th 400 hitsattuun (tosin vetolevyssä kiinni)... sama oli.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
Mulle ei oikein vieläkään tää homma aukea, eli jos se startin kiinnitys kerran sallii yhden startin ihan ok ja sen jälkeen alkaa vasta ongelmat, niin eikös se turbiinin hammaskehä silloin ole tarpeeksi kelvollinen ja vain startin kiinnitys pitää saada kuntoon, varmaan jonkinlainen epäkeskoholkki olisi tähän se taikasana, koska varmaan se pultinreikäkin on jo sökö, vai...
Ambassador 880 -67 tartteis apua vikaansa!
KK:n kanssa samaa mieltä. Jos sen startin saa oikealle etäisyydelle yhden kerran, niin ongelma on vain saada jäämään se startti pysyvästi sille oikealle etäisyydelle. Eikö?