Cj jeepin koneista.
Cj jeepin koneista.
En tiedä onko aivan tämä osio tähän sopiva mutta kummiskin kysyn mikä on CJ jeepissä -50-60 luvulla ollut fordin kone. Mikä malli ja koko?
Tänään paikallisessa varaosaliikkeessä kyseli semmoseen kannentiivistetta. Niissähän oli varmasti useamman valmistajan konetta kun oli kaiserin omistuksessa. Auto liikenne kuntoinen ja museoitu> sen verran näin museopapereita. Neuvoin kysymään neuvoa esim. jamantilta, tätä foorumia ja jeeppi kerhoa. En itse osannut oikein neuvoa kun nämä mallit on sen verran vieraita :)
Tänään paikallisessa varaosaliikkeessä kyseli semmoseen kannentiivistetta. Niissähän oli varmasti useamman valmistajan konetta kun oli kaiserin omistuksessa. Auto liikenne kuntoinen ja museoitu> sen verran näin museopapereita. Neuvoin kysymään neuvoa esim. jamantilta, tätä foorumia ja jeeppi kerhoa. En itse osannut oikein neuvoa kun nämä mallit on sen verran vieraita :)
Cj jeepin koneista.
En nyt vannomaan mene, mutta käsittääkseni hopan konetta ei käytetty koskaan.
Alkuun oli willyksen Go Devil nelonen, sen seuraajana sit käytettiin gm;n (buikin) dauntlessia ja (pontson) iron dukea.
Sit päästinkin jo AMC aikakaudelle.
Alkuun oli willyksen Go Devil nelonen, sen seuraajana sit käytettiin gm;n (buikin) dauntlessia ja (pontson) iron dukea.
Sit päästinkin jo AMC aikakaudelle.
Cj jeepin koneista.
Niin joo, olihan siellä jotain perkinsin diisseliäkin tarjolla.
Mutta tohon aikakauteen osuu parhaiten willyksen Hurricane pata, tuotannossa eri versioina '50-'71
Mutta tohon aikakauteen osuu parhaiten willyksen Hurricane pata, tuotannossa eri versioina '50-'71
Cj jeepin koneista.
Onkohan sitten museomiehet tössinyt jotain tai vaihdettu kone. Silloin se ei käy museorekisteriin. Se sitten näytti jotain puhelimesta jotain kuvaa että siinä olis joku AMC :een liittyvällä numerolla oleva kone ja siinä oli teknilliset tiedot. Aika sekainen juttu.
Sillä vähän kyselinkin, jotenkin oli sekainen juttu :-?
Sillä vähän kyselinkin, jotenkin oli sekainen juttu :-?
Cj jeepin koneista.
Hämmästyttävän usein ihmiset eivät tiedä yhtään mistä puhuvat ;D ;D
Joka päivä varaosatiskillä tähän asiaan törmää... ;)
Joka päivä varaosatiskillä tähän asiaan törmää... ;)
Cj jeepin koneista.
hmm.. Eikö ford tehnyt sodan aikana pikkujeeppiä lisenssillä...? Jos kyseessä ei ollutkaan cj...?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Cj jeepin koneista.
Fordissa taisi olla maskin rivat vaakasuorassa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Cj jeepin koneista.
Ei ollu.
Fordin GPW:n ja Willys GP:n korit korit tuli vuodesta -44 eteenpäin ACM:ltä ja ovat identtiset, eroa on pikkuosissa ja tilpehööreissä.
Tehtaalla koneita ei ikinä sotkettu, eli fordin tekemät oli hopan koneella jne.
Kuitenkin koska koko auton idea oli toimivuus myös kenttäolosuhteissa on osia laitettu armeijan toimesta paljon ristiin ja toisen maailmanpalon aikaan tehdyistä muutoksista ei välttämättä edes museo miehet tajua mitään.
Eli summa summarium; Auto ei ole willys, tai sitten siinä on väärä moottori. Ei se toisaalta mitään haittaa, onpahan olemassa. Liiallinen kapeakatseisuus tarvitsisi kuitenkin kitkeä museo ukoista. ;)
Fordin GPW:n ja Willys GP:n korit korit tuli vuodesta -44 eteenpäin ACM:ltä ja ovat identtiset, eroa on pikkuosissa ja tilpehööreissä.
Tehtaalla koneita ei ikinä sotkettu, eli fordin tekemät oli hopan koneella jne.
Kuitenkin koska koko auton idea oli toimivuus myös kenttäolosuhteissa on osia laitettu armeijan toimesta paljon ristiin ja toisen maailmanpalon aikaan tehdyistä muutoksista ei välttämättä edes museo miehet tajua mitään.
Eli summa summarium; Auto ei ole willys, tai sitten siinä on väärä moottori. Ei se toisaalta mitään haittaa, onpahan olemassa. Liiallinen kapeakatseisuus tarvitsisi kuitenkin kitkeä museo ukoista. ;)
Cj jeepin koneista.
No uudemmassa se maski oli vaakassa... Ford MUTT
http://www.us-depot.de/wp-content/gallery/bewegungsfahrt-mit-meinem-ford-mutt-m151-a2/bewegungsfahrt_ford_mutt_m151_a2_vor_halle_1.jpg
http://www.us-depot.de/wp-content/gallery/bewegungsfahrt-mit-meinem-ford-mutt-m151-a2/bewegungsfahrt_ford_mutt_m151_a2_vor_halle_1.jpg
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Cj jeepin koneista.
M151 on ihan toinen tarina ja selvästi isompi purtilo. Sitä ei muuten koskaan varsinaisesti myyty siviili käyttöön, ei ollut tarpeeksi vakaa maantie nopeuksiin ja kellahteli muutenkin vähän väliä ;D