Taka-akselin mutteri...
Taka-akselin mutteri...
Mites on saako vetoakselin laipan mutteria kuumentaa hitsillä?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 5:50 pm
Taka-akselin mutteri...
Mites on saako vetoakselin laipan mutteria kuumentaa hitsillä?
Eiks mitä vaan saa, kun kuumentaa vaan ;)
Ei maar´ tässä yks esimerkki. Möin kaverille auton, joka sitten joskus vuoden päästä teetti siihen rempan aidolla ja oikealla Kokkolalaisella korjaamolla, missä vähän käytettiin pilliä apuna. Seurauksena tästä sitten (onneksi) kaupunkiajossa otti ja lähti takarengas napoineen päivineen taivaan tuuliin, murjoen pari syytöntä osapuolta mennessään, mutta onneksi henkilövahingoilta säilyttiin. Ajoneuvoon tuli muutama muukin pikkujuttu tämän seurauksena, jonka kyllä "nyrkkipaja" lopulta joutui pitkin hampain maksamaan.
Ammattikouluaikaan muistan vastaavasti erään kaverin jolle kävi huonosti, kun lämmitti vähän etunapaa pillillä ja jos en ihan väärin muista, niin taisi olla juuri Rambler, jonka saatteli koulumatkalla rekan alle, eikä mitään ollut enää tehtävissä sen paremmin kaverin, kun autonkaan suhteen...
Taka-akselin mutteri...
itte oon ottanu akselin irti och vetäny ulosvetäjällä pois. eli ulosvetäjän kiristysmutterin päähän iskua lekalla. niin tää ulosvetäjä o tehty tätä hommaa varten.
Taka-akselin mutteri...
Miten nuo tarinat liittyy muterin lämmittämiseen?
Taka-akselin mutteri...
Laippa lähtee kait ulosvetäjällä, mutta kun mutska ei hievahdakkaan. Se on ruosteessa, niin kuin koko auto ja kaikki ruuvit ym jutut.
Ajattelin, että jos se pehmenee tai muuten vainajoituu kuumasta. Stefat ja laakerit vaihdetaan, joten niistä ei niin väliksi...
Ajattelin, että jos se pehmenee tai muuten vainajoituu kuumasta. Stefat ja laakerit vaihdetaan, joten niistä ei niin väliksi...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Taka-akselin mutteri...
Laippa lähtee kait ulosvetäjällä, mutta kun mutska ei hievahdakkaan. Se on ruosteessa, niin kuin koko auto ja kaikki ruuvit ym jutut.
Ajattelin, että jos se pehmenee tai muuten vainajoituu kuumasta. Stefat ja laakerit vaihdetaan, joten niistä ei niin väliksi...
Anna sitte vaan lämpöä. Jos se on ikiruosteessa niin ei kait siihen helpompaakaan tapaa oo,PAITSI! Raskaankaluston mutterilinko. Aukee varmasti...ehkä
Taka-akselin mutteri...
Mulla oli sen -68 Javen toisen puolen napamutteri niin juntturassa, että kun järeällä jatkovarella väkisin avasin, niin meni mutterista jengat ihan sileix. Akselissa ne oli sen verran kovemmat, että kun ne kierteet vaan sain putsattua, niin uudella mutterilla homma oli taas ok.
Taka-akselin mutteri...
Kylmä on myös koittamisen arvoinen asia. ja tietty pitkäaikainen liottaminen
Taka-akselin mutteri...
itte oo saanu mutterin kerran auki sillai että laipasta kii viilapenkkiin och pulttipyssyllä hakkaamalla auki.
Taka-akselin mutteri...
Noissa lämmityshommissa kannattaa ottaa järki käteen.Mitä lämmittää ja kuinka paljon.Kyllä tuo mutterin lämmäyttäminen ihan OK.Hudsonin orkkisperässä sama rakenne ku Rämpyläs.Piti mutteria lämmittää ja tosiaan valmistaa sellanen ulosvedin.Tiukassa oli palikat.