Sivu 1/1
1970 Mark Donohue Javelin - tunnistus
Lähetetty: To Syys 20, 2012 7:01 am
Kirjoittaja pekka
Mark Donohue?
Ehkä, ei pysty varmaksi sanomaan.
1970 Mark Donohue Javelin - tunnistus
Lähetetty: To Syys 20, 2012 8:24 am
Kirjoittaja Kosti
Mark Donohue?
Eiks noi Donohuet ole erikseen numeroitu. Tässä ei tullu numeroa esille.
Hintakaan ei sillä tasolla mitä varmuudella aidosta pyydellään, saaminen onkin sitten eri juttu! ;)
1970 Mark Donohue Javelin - tunnistus
Lähetetty: To Syys 20, 2012 9:01 am
Kirjoittaja pekka
Ei ole ja sehän tekee niistä tavallaan helpoimman mahdollisen väärennöksen. Mutta suurimman osan paljastaa väärät detaljit jos niitä vaan osaa katsoa.
Aidon varmistaminen on hyvin hankalaa.
1970 Mark Donohue Javelin - tunnistus
Lähetetty: To Syys 20, 2012 9:59 am
Kirjoittaja A-V
1970 Javelin Mark Donohue signature edition yksilöivät varusteet:
- takaspoileri
- ram-air nokkapelti/ilmanotto
- 360cid jossa vahvempi valu mahdollistaen nelipulttisen alakerran.
Jos nämä löytyivat autosta uutena, oli kyse Donohue Javelinista.
Lisävarusteena tähän edellämainittuun pakettiin sai myös 390cidin jossa ymmärtääkseni sama alakerran valuvahvistus. Vaihteistona oli joko nelilovinen manuaali (BW T-10) tai automaatti (BW M-12) lattiashifterillä. että homma olisi riittävän sekavaa niin osassa automaateista oli rattishifteri ja joissain autoissa ram-air ei ollut toimiva (vaikka nokkapelti oli sama). Käytännössä Donohue edition ei sisustaltaan eronnut mitenkään SST mallista.
Monessa autossa oli näiden lisäksi varusteina C-stripet ja etuspoileri, osa oli myös RWB väreissä.
Noin yleensä sanottuna jos tiluutit autoosi runsaan määrän group19 lisävarusteita niin hyvinkin mahdollista että tilasit 1/2500kpl donohuen ehkä jopa tietämättäsi.
Niinkuin tuossa tulikin yllä jo niin mitään VIN koodiin perustuvaa tarkistustapaa ei ole, yksi syistä lienee että vaatimus oli rakentaa näitä 2500kpl että muutokset (spoikka+ram-air+lohko) sai trans-am sarjaan mukaan. Ehkä se ettei autoja eroteltu selkeästi 'helpotti' tuon määrän valmistamista...
Tossa ylläolevassa autossa kaikki nämä natsaa, paitsi tota konetta tietty ei ulkoapäin pääse tarkistamaan. Mutta yhtä hyvin osat on voitu taltioida toisesta 1970 donohue autosta... Eli historia, dokumentit ja vanhat kuvat on melkolailla ainoa tapa yksilöidä oikea donohue.
1970 Mark Donohue Javelin - tunnistus
Lähetetty: To Syys 20, 2012 1:19 pm
Kirjoittaja Kosti
Yksi seikka mikä usein mainitaan ilmoituksissa on jo jonkinlaisen inflaation kokenut klisee "Numbers Matching"
Sille ei taida olla mitään perustetta näissä Amc:n tuotteissa, oli sitten kuinka aito peli ja vaikka liukuhihnalta asti koskematon yksilö kyseessä.
Tämä foorumillakin esillä ollut yksilö pitkään myynnissä liekö
Aito?
1970 Mark Donohue Javelin - tunnistus
Lähetetty: To Syys 20, 2012 4:26 pm
Kirjoittaja pekka
Ne oli aina Go Packilla mutta senkään olemassa oloa ei pysty numeroista toteamaan. Ehkä helpoin tunnistukseen liittyvä yksityiskohta on jengakello. Jos on 8000rpm versio, niin saattaa olla aito.
1970 Mark Donohue Javelin - tunnistus
Lähetetty: To Syys 20, 2012 4:31 pm
Kirjoittaja pekka
Tai siis pystyy sen numeroista toteamaan, tosin kuinka useasti window sticker on tallessa... edes built sheetistä asiaa ei voi todentaa.
Tuolla asiaa tunnistamisesta
1970 Mark Donohue Javelin - tunnistus
Lähetetty: Pe Syys 21, 2012 6:26 am
Kirjoittaja A-V
Tai siis pystyy sen numeroista toteamaan, tosin kuinka useasti window sticker on tallessa... edes built sheetistä asiaa ei voi todentaa.
Tuolla asiaa tunnistamisesta
komia sivu ja hyvää infoa! tosin kannattaa muistaa, että tuokin pääosin Eddien tulkinta aiheesta... ;)
1970 Mark Donohue Javelin - tunnistus
Lähetetty: Pe Syys 21, 2012 6:48 am
Kirjoittaja pekka
Juu, todellakin. Eri lähteet antaa pikkuisen erilaisia keinoja tunnistukseen.
1970 Mark Donohue Javelin - tunnistus
Lähetetty: Pe Syys 21, 2012 6:56 am
Kirjoittaja pekka