Sivu 1/2
CJ 7 v8 vetareiden hitsaus
Lähetetty: To Marras 29, 2012 10:20 am
Kirjoittaja xmikkix
Hei forumilaiset.
Cj 7 etuperän vetoakselin poori pyöristynyt. Kestääkö jos hitsaa akselin ja tasauspyörästön rattaan toisiinsa? Miten toimii napalukko? Voiko etuperästä tehdä ns. kemppiläisen? ;D
CJ 7 v8 vetareiden hitsaus
Lähetetty: To Marras 29, 2012 10:38 am
Kirjoittaja hentpe
Kestääkö jos hitsaa akselin ja tasauspyörästön rattaan toisiinsa?
>> ei ainakaan kovin pitkään
Miten toimii napalukko?
>> tarina ei kerro minkälaiset napalukot autossasi on vai onko niitä laisinkaan
Voiko etuperästä tehdä ns. kemppiläisen?
>> voi, jos ei halua ajaa autollaan kuin suoraan. Ko. toimenpiteen jälkeen auton kääntäminen on enemmän tai vähemmän heikkoa ja tieliikenteeseen jopa vaarallista
CJ 7 v8 vetareiden hitsaus
Lähetetty: To Marras 29, 2012 10:47 am
Kirjoittaja xmikkix
Manuaalisesti käännettävät napalukot.
Aattelin vaan et jos heppais tasauspyörastön lukkoon ja ajellee tiellä napalukot auki. Vasta liukkaalla alustalla lukot päälle?
Miten tässä tapauksessa; tuleeko ongelmia?
CJ 7 v8 vetareiden hitsaus
Lähetetty: To Marras 29, 2012 2:50 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Manuaalisesti käännettävät napalukot.
Aattelin vaan et jos heppais tasauspyörastön lukkoon ja ajellee tiellä napalukot auki. Vasta liukkaalla alustalla lukot päälle?
Miten tässä tapauksessa; tuleeko ongelmia?
Puskee suoraan.
CJ 7 v8 vetareiden hitsaus
Lähetetty: To Marras 29, 2012 3:50 pm
Kirjoittaja xmikkix
ok ei siis kannata hitsata klimppiin. Mites ylipäätänsä onko mahdollista hepata vetoakselia ja tasauspyörän ratasta toisiinsa kun poorit on männy sileeksi? Pitääkö akselin pää jättää "liukuvaksi"
Olisko kellään dana 30 pikkurattaita ja molempia vetareita?
CJ 7 v8 vetareiden hitsaus
Lähetetty: Pe Marras 30, 2012 5:19 am
Kirjoittaja lucifer74
Onko varmasti dana 30 ettei 44?
CJ 7 v8 vetareiden hitsaus
Lähetetty: Pe Marras 30, 2012 5:52 am
Kirjoittaja xmikkix
Kyllä oon melkovarma. Samaa kokoluokkaa ja näköä kun mun mk1 escortissa.
Mites on voiko heppailla esim ticillä?
CJ 7 v8 vetareiden hitsaus
Lähetetty: Pe Marras 30, 2012 6:05 am
Kirjoittaja JAMANT
Sami, CJ-7:ssa on D30 etuperä!!
XMikkisX, jos hitsaat vetarit kiinni, niin et sitten sitä perää enää helpolla pura!! Vai miten ajattelit ottaa vetoakselit pois että saisit sen tasauspyörästönkuoren pois??!!
CJ 7 v8 vetareiden hitsaus
Lähetetty: Pe Marras 30, 2012 6:15 am
Kirjoittaja xmikkix
Juu se on totta. Isotöinen olisi irroitus.
Pitää koittaa kaivaa jostain toiset vetarit tai koko akseli.
Mietein myös sitä kun puhuit siitä liikkuvuudesta boorissa. Tosin eipä siinä juurikaan ollut päittäis liikettä.
CJ 7 v8 vetareiden hitsaus
Lähetetty: Pe Marras 30, 2012 8:45 am
Kirjoittaja JAMANT
Juu se on totta. Isotöinen olisi irroitus.
Pitää koittaa kaivaa jostain toiset vetarit tai koko akseli.
Mietein myös sitä kun puhuit siitä liikkuvuudesta boorissa. Tosin eipä siinä juurikaan ollut päittäis liikettä.
Ei siinä ole päittäisliikettä, vaan se taipuma, minkä vetari tekee, kun se on siellä ristikon päässä reiän reunalla, kun on ratti äärilaidassa, silloin se taipuu spooreista (huonoa suomea, mutta jostain sen täytyy "taipua", kun vetari ei ole keskellä reikää) ja jos sen hitsaa kiinteäksi, pitää joko vetoakslin itse taipua tai tasauspyörästö antaa periksi tai/ja loppupeleissä se hitsaus pettää tai joku muu siinä lähellä pettää...
Ja itseasiassa, silloin kun sitä vetaria katsoo siitä tasauspyörästöstä, kun ratti on suorassa verrattuna ratti laidassa, kyllä se vetari liikkuu ulommas silloin kun on laidassa, joten kyllä siellä on myös päittäisliikettä...