Jatkokyssäriä:
Mihin momenttiin yoken mutteri pitäs vetää?
Kiristin niin paljon et alkoi pyöriä nahkeammin ja sitten hiukan aukipäin..
Ei tunnu pitkittäisvälystä. :-?
Näppituntumalla laitoin noi takamurikan poskilaakereiden pukitkin, kun ei mettävehkeellä ole niinväliä.. :-?
..Mutta olis se kiva tietää niittenkin oikea momentti, jos vaikka tuleekin tiesiirtymiä.. ;)
Poskilaakereita en muista.
Mutta pinjonin yoke, kiinni (momenttia en tällekkään muista).
Laakeri välys shimmataan shimmi-levyillä joten mutteri vedetään niin tiukkaan kiinni kuin vain saat, vähän jatkoputkea vääntötyökaluun apuna käyttäen..
Jos pyörii nahkeasti, niin laakeri välys väärä.
Pyörintä momentti pitäisis mitata.
------------
EDIT.
Kaivoin nyt tuolta jemmoistanu tämän FSJ:n korjaamokirjan.
Yoke mutteri 200-220 lb.ft / 27,6-30,4 kpm
Pyörintämomentti:
-vanhat laakeirt 10-20 lb.ft / 0,12-0,23 kpm
-uudet laakerit 20-40 / 0,23-0,46
Lautaspyörän pultit 45-65 lb.ft / 6,2-9,0 kpm
Tasauspyörästön laakeroinin esikireys 0,015 " / 0,301 mm
Tasauspyörästön laakerikannet (poskilaakerit) 70-90 lb.ft / 9,7-12,4 kpm
Hammasvälys pinjoni/lautaspyörä 0,005-0,010" / 0,127-0,254 mm
Ja hammaskosketuksesta värin kanssa kuvien perusteella kosketus kohta oikeaksi. (ja huomioida samalla, että kun pinjonin shimmausta muuttaa ulos/sisään, niin samalla hammasvälys muuttuu, ja joutuu tasauspyörästön shimmausta muuttamaan) ;) Erittäin kettumainen D44 perässä säätää.
Ja jos esim Nm taipuu paremmin.
Niin siirtää vain kpm:n pilkkua.
Eli Yoke mutteri 27,6-30,4 kpm = 276-304 Nm