Korin paino
Korin paino
Onkohan kenelläkään tietoa tai mitään arvausta, paljonko esim. -66 Ambassador, kori painaa.
Pelkkä hylsy.
-ovet
-konepelti
-lokasiivet
-takaluukku
-sisäverhoilut, kojetaulu
-lasit
-moottori
-vaihteisto
-akselisto
jne. pois purettuna.
--
Onko vaikkapa TL punninnut paljon se kilpuri Javelin hylsy painaa??
Pelkkä hylsy.
-ovet
-konepelti
-lokasiivet
-takaluukku
-sisäverhoilut, kojetaulu
-lasit
-moottori
-vaihteisto
-akselisto
jne. pois purettuna.
--
Onko vaikkapa TL punninnut paljon se kilpuri Javelin hylsy painaa??
Korin paino
Korin osuus autosta on 20%. Jos auton omapaino on 1500kg, niin 20% on 300kg.
Paino otettu -65 Ambassadorin esitteestä.
Paino otettu -65 Ambassadorin esitteestä.
Korin paino
En oo punninnu mut jos pitäis jotain veikata niin ehkä 400-500kg.
300kg kuulostaa kyllä aika vähältä itsekantavalle korille, mistä sä ton 20% otit?
300kg kuulostaa kyllä aika vähältä itsekantavalle korille, mistä sä ton 20% otit?
Korin paino
Kuulostaa 300 kg, melko kevyeltä :o
Mutta toisaalta, kyllähän siitä on paljon tavaraa irroitettu. (Lasithan ne painaa perkeleesti, ja moni muukin asia)
Tuossa vaan mittailin tota omaa Muuli peräkärryä, jos tuon jossain vaiheessa nostaa siihen, pystyis helpohkosti siirtään tarpeen mukaan paikasta toiseen...
Muulissa olis noin 530 kg, kantavuutta.
Mutta toisaalta, kyllähän siitä on paljon tavaraa irroitettu. (Lasithan ne painaa perkeleesti, ja moni muukin asia)
Tuossa vaan mittailin tota omaa Muuli peräkärryä, jos tuon jossain vaiheessa nostaa siihen, pystyis helpohkosti siirtään tarpeen mukaan paikasta toiseen...
Muulissa olis noin 530 kg, kantavuutta.
Korin paino
Autoveron laskennassa käytetty prosenttitaulukko.
Samassa taulukossa akselistojen osuus on myös 20%.
Joskus punnitsin ja laskin Eaglen jousittamattoman painon ja muistaakseni se oli vähän yli 200 kg.
Samassa taulukossa akselistojen osuus on myös 20%.
Joskus punnitsin ja laskin Eaglen jousittamattoman painon ja muistaakseni se oli vähän yli 200 kg.
Korin paino
Noi autoveroprosentit taitaa perustua johonkin muuhun kuin massaan, etenkin kun ovat samat kaikille autoille
Korin paino
On kuitenkin suuntaa antava. Vai onko autoinsinööri tempaissut prosenttitaulukon varaosahintaluettelosta?? ;D ;D
Korin paino
Lähdin ratkomaan tätä ihan Elon laskuoppia käyttämällä.
1500 - 1100 = ~400kg
120 | kg | ovet |
20 | kg | konepelti |
40 | kg | lokasuojat |
20 | kg | takaluukku |
100 | kg | sisäverhoilu + kojetaulu |
20 | kg | sähkövempaimet ja johdot |
450 | kg | moottori |
40 | kg | vaihteisto |
100 | kg | tukivarret, perä ja kardaani |
100 | kg | lasit |
100 | kg | renkaat ja vanteet |
1500 - 1100 = ~400kg
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: La Syys 24, 2011 9:29 pm
Korin paino
Jossain vanhassa V8;ssa, oli aikoinaan juttua Plymouthin korin hapotuksesta. Näin tehdas kevensi laittomasti kisa-autoja.
Jollen aivan väärin muistele, niin painoistakin jotain jutussa puhuttiin.
Jollen aivan väärin muistele, niin painoistakin jotain jutussa puhuttiin.
Korin paino
-64 Dodge Dartin esitteestä:"Dodge on riittävän painava."