Sivu 1/3

Alkuperäisen kaasuttimen koko?

Lähetetty: Ti Huhti 10, 2007 3:18 pm
Kirjoittaja NonSenCe
uteliaalla aatulla kysymyksiä:



Normaalin suoran kutosen päältä löytyy useimmin kai:



Yksi kurkkuinen Holleyn kaasutin, mallinumero taitaa olla 1931. Mikä on sen virtaus tai koko? Jos sen tietäisi osaisi helpommin etsiä tilalle vaikka jotakin 2-kurkkuista mallia jostakin muusta autosta.



*ehdotuksia sopivista vaihdokeista kelpaa myös, joko vastaavan kokoiset tai hieman "tehokkaammat" mallit*



Mitä netistä tutkin niin jotkut viritetyt koneet käyttävät 4-kurkkuista kaasutinta esim 390cfm tai vieläkin suurempaa (500-600cfm) viritys-asteesta riippuen. Mutta mikä on tuon alkuperäisen kaasarin lukemat? Sitä kun ei tunnu minun Googlettamis taidolla löytyvän.



Ja harmillista että tuollainen 4-kurkkuinen 390cfm kaasari tuntuu olevan kalliimpi kuin tuollaiset 500600cfm mallit. (mm.summit) Siksi pitääkin etsiä muita vaihtoehtoja.

Alkuperäisen kaasuttimen koko?

Lähetetty: Ti Huhti 10, 2007 6:32 pm
Kirjoittaja Valiant
uteliaalla aatulla kysymyksiä:



Normaalin suoran kutosen päältä löytyy useimmin kai:



Yksi kurkkuinen Holleyn kaasutin, mallinumero taitaa olla 1931. Mikä on sen virtaus tai koko? Jos sen tietäisi osaisi helpommin etsiä tilalle vaikka jotakin 2-kurkkuista mallia jostakin muusta autosta.



*ehdotuksia sopivista vaihdokeista kelpaa myös, joko vastaavan kokoiset tai hieman "tehokkaammat" mallit*



Mitä netistä tutkin niin jotkut viritetyt koneet käyttävät 4-kurkkuista kaasutinta esim 390cfm tai vieläkin suurempaa (500-600cfm) viritys-asteesta riippuen. Mutta mikä on tuon alkuperäisen kaasarin lukemat? Sitä kun ei tunnu minun Googlettamis taidolla löytyvän.



Ja harmillista että tuollainen 4-kurkkuinen 390cfm kaasari tuntuu olevan kalliimpi kuin tuollaiset 500600cfm mallit. (mm.summit) Siksi pitääkin etsiä muita vaihtoehtoja.

mulla 232 kireämpi nokka, taco männät ja 600cfm kaasari ja pelaa ja lähtee (toivottavasti)

Alkuperäisen kaasuttimen koko?

Lähetetty: Ti Huhti 10, 2007 6:35 pm
Kirjoittaja juhap
Jos korvauskaasaria ajattelee, niin eikös voisi laittaa jonkin euroauton vastaavaa? 2-reikäinen imusarja ja sitten 2-kurkkuinen joku dellorto tms...

Alkuperäisen kaasuttimen koko?

Lähetetty: Ke Huhti 11, 2007 5:03 am
Kirjoittaja stidi
Mä vaihdoin aikoinaan kakskurkkusen weberin 199 paikalle, kun niitä tuppas sillon olee ylimääräsenä pilvin pimein. Oliskohan se malli ollu -32 jotakin? Sillon paljon tajunnu et kaasareis on jotain kokoerojakin, isois moottoreis oli iso kaasari ja pienis pieni, paitti jaappanilaisis, jois oli kaikis iso.

Käytin sovituspalaa imusarjan ja kaasarin välis. Toimi hyvin ja taloudellisemmin mut täst ei nyt varmaan oo paljon apuu, aikaa on mennyt 30 vuotta.

Alkuperäisen kaasuttimen koko?

Lähetetty: To Huhti 12, 2007 8:22 am
Kirjoittaja KKOSKINEN
Mulla on Holley 465 raiska, rupisen oloinen mutta tarinan mukaan soivasta pelistä otettu. Sitä voit kokeilla jos imusarja löytyy. Koskee muitakin, jos haluaa kokeilla niin voin lainata.

Alkuperäisen kaasuttimen koko?

Lähetetty: To Huhti 12, 2007 3:23 pm
Kirjoittaja NonSenCe
Holley firmastakin vastattiin. Hyvä juttu.



That #1931 is 205 cfm, if you upgrade to a two barrel I would go with a

2300 model 350 cfm 0-7448.





Alkuperäisen kaasuttimen koko?

Lähetetty: Ma Marras 19, 2007 6:24 pm
Kirjoittaja vezku
mitenkäs pelittäis ei yhtään viritetyssä 232:ssa esimerkiksi tämä imusarja -> http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=OFY%2D5999DP&autoview=sku



ja vaikka 390cfm kaasari?

Alkuperäisen kaasuttimen koko?

Lähetetty: Ma Marras 19, 2007 6:29 pm
Kirjoittaja juhap
Tommoisen olen varannut tuon Pro-jet ruiskun kaveriksi... Kokemusta ei ole, kun on vielä irrallaan. Aikoinaan on antanut 232 kyljessä 600 hollikan kanssa hyvät kyydit. Kuulemma.

Alkuperäisen kaasuttimen koko?

Lähetetty: Ma Marras 19, 2007 6:31 pm
Kirjoittaja pekka
Mulla oli toi imari rebelissä 258 kyljessä ja se setti kyllä pelitti. Nokkana oli vakio 2 kurkkuisen kanssa käytetty nenä, eikä ollu konetta viritelty. Kaasari oli vissiin 500:nen. ::)