Sivu 1/2
Venttiilien nakutus vai mikä?
Lähetetty: La Touko 11, 2013 3:04 pm
Kirjoittaja jksa
Terve vaan kaikille oon uus täällä, ja myös ensimmäisen ramblerini ostin eilen.
No siitähän päästään aiheeseen eli venttiilit nakuttaa tai ainakin kuulostaa siltä.
auto on rambler classic 550 vuodelta 67 3.8 ja automaatti.
Olisin kiitollinen tiedoista esim. Onko hydrauliset nostajat vai säädelläänkö venat normaalisti? Voiko todeta asian avaamatta venttiilikoppaa? Ja kaikesta muusta mikä auttaisi asiassa eteenpäin.
Asian ohi sen verran että mikä automaatti tämmösessä on(vastaisuuden osahankintoja varten hyvä tietää)?
Ja mikä pulttijako?
Tulihan sitä siinäkin jo
T: Janne ja kiitos jo etukäteen
Venttiilien nakutus vai mikä?
Lähetetty: La Touko 11, 2013 3:09 pm
Kirjoittaja pekka
Tervetuloa foorumille.
Hydrauliset nostajat on kun kone lienee 232. Ja ilman viisastelua sun auto lienee oikeesti '66 mallinen.
Venttiilien nakutus vai mikä?
Lähetetty: La Touko 11, 2013 3:12 pm
Kirjoittaja pekka
Loota luultavasti BW M-37 ja vanteen pulttijako on 5x4,5"
Venttiilien nakutus vai mikä?
Lähetetty: La Touko 11, 2013 3:34 pm
Kirjoittaja jksa
Lähdetään siis siitä että tuo on hydraulisilla nostimilla, mistäs sitä nakutusta kannattais sitten lähtee hakeen/korjaan?
Voi muuten olla 66 nojauduin vaan rekkariotteeseen.
Onko malleissa vuosikohtaisia eroja, tunnistaako 66 ja 67 eron?
Venttiilien nakutus vai mikä?
Lähetetty: La Touko 11, 2013 3:40 pm
Kirjoittaja pekka
No tää on silleen helppo et '66 oli viimeinen vuosi Classickia :)
67 Rebel nappasi paikkansa maailmassa.
Venttiilien nakutus vai mikä?
Lähetetty: La Touko 11, 2013 3:43 pm
Kirjoittaja pekka
Joku nostaja on siis jumissa. Koita ens alkuun vaikka ihan öljynvaihdolla. Voi notkistua ihan ajamallakin jos on paljon seissyt.
Jos ei auta, niin joko setti pöydälle tai mottorin sisäinen pesu.
Venttiilien nakutus vai mikä?
Lähetetty: La Touko 11, 2013 4:21 pm
Kirjoittaja Heatseeker
Itsellä samat tunnelmat tuon uusimman Wagoneerin kanssa. Aika ropina käy koneessa, vaikka on -79 mallinen ja kilsoja 125 tuhatta.
Tuossa matkan varrella on tullut seuraavaa kikkaa käytettyä. Hommalla on Oklahoma-takuu, eli firman piikkiin jos ei muuta ;D Joskus toimii...joskus ei.
Korvataan osa öljystä automaattiöljyllä...ATF210...ATF220...tjms. ja käytellään sillä sotkulla niin pitkään,kuin kantti kestää. Ei nyt kuitenkaan tarvi mitään drag racingia lähteä ajelemaan, mutta kuumana saapi ajella kyllä. Jos on jotain pikeentymää tms. nin saattaa sulaa tai sitten räjähtää koko kiuas.
Eli ei muuta ku kokeilemaan ;D ;D
Venttiilien nakutus vai mikä?
Lähetetty: La Touko 11, 2013 4:42 pm
Kirjoittaja jksa
mites nostajaremontti mitä kaikkea tarvii/kannatta ostaa/vaihtaa ja mitäs maksais noin suurinpiirtein?
Ja osaako perusjamppa tehdä?
Venttiilien nakutus vai mikä?
Lähetetty: La Touko 11, 2013 5:01 pm
Kirjoittaja h3rn3
Ennen kuin rupeat remonttia tekemään, niin ehkä kannattaa tuo koneen/nostajien putsaaminen suorittaa.
Aiheesta on kirjoitettu jonkun verran täällä ja interwebissä.
Kokeile "köyhän miehen fortea"(Pekan nimitys aineelle ;) ), eli miksaa 3l halvinta mineraaliöljyä ja litra löpöä.
Tätä tuli kokeiltua omankin Concorden nakutukseen.
http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1204756254/58#58 Eli useampi kierros tuota jos tulee mustaa litkua ulos
No mulla nakutus ei ollut nostajissa vaan taitaa olla kangen laakerissa.
Ja tätä touhua sitten täysin omalla vastuulla.
Edit. tervetuloa rämpyläfoorumille ja -omistajaksi
Venttiilien nakutus vai mikä?
Lähetetty: La Touko 11, 2013 9:43 pm
Kirjoittaja Drunkfin
Aikanaan kaverin -60 Mercuryn pataa putsattiin ihan puhtaalla löpöllä, ei edes öljynpainevalo palanu ennen kuin termati aukesi... pari filtteriä käytettiin huuhteluun(2 huuhtelua/filtteri) Viimeisellä huuhtelukerralla näki jo puuron läpi valkoisen alusastian pohjan :) Ongelmahan ei korjaantunut, tarina erikseen... mutta kone puhdistui :)
Juu, omalla vastuulla sitten...