Sivu 1/1
Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?
Lähetetty: To Huhti 12, 2007 2:58 pm
Kirjoittaja jankinnu
Tuli tässä mieleeni huimaan, että SC Ramblerihan on 390cid koneella, kelpaakos se vertailuvekottimeksi +25%:n säännön mukaan? Sinnehän saisi tuupata konehuoneeseen 487.5cid koneen maksimissaan. Eli jonkun näppärän täysalumiinisen isolohkon, niin ei painoakaan tulisi liikaa 8-)
En ole kyllä nähnyt yhtään moista rämpylää..
Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?
Lähetetty: Pe Huhti 13, 2007 5:48 am
Kirjoittaja hentpe
Periaatteessa SC käy vertailuautoksi, mutta tuolloin muutoskohde on tehtävä vastaavaksi korivahvistuksia myöden. Jos ruvetaan viilaamaan pilkkua ja otetaan sama kanta kuin Fordilla, niin ei käy koska korikehikko on erilainen verrattuna 6 koneiseen. Fordilla Cossu Sierra ei käy vertailuautoksi normaali kaksilitraista muutettaessa, koska rinta- ja lattiapellin ainevahvuus ja jäykkyys on erilainen.
Käytännössä SC:tä voidaan käyttää, koska AKE:lla ei ole ko. autosta tietoa eikä maahantuojaa ole olemassa. Kerhon lausuntovastaavien paperilla tarvittavat muutokset saadaan laillisesti katsastusmiesten tietoon. Ja onhan meillä esimerkkiautokin olemassa. Tapanaisen 401 American 65, joka on kilvissä ja leimattu ko. koneella.
Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?
Lähetetty: La Huhti 14, 2007 7:53 am
Kirjoittaja pekka
Mutta jos moista projektia lähtis tekemään, niin ihan ekaks laittaisin järjettömän isot jarrut ja kävisin muutostamassa ne. Sit ne laskettais turvallisuuden parantamiseksi ja prosentteja ei kulu. Sit vaan hirvee kone-loota-perä setti ja muutoskatsastukseen. 8-)
Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?
Lähetetty: La Huhti 14, 2007 12:02 pm
Kirjoittaja juhap
Aikoinaan Ylöjärven Masa ajeli 65 American Farmarilla nokallan Chevyn 454 ja tuplaturbot. :o
Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?
Lähetetty: La Huhti 14, 2007 1:17 pm
Kirjoittaja jankinnu
454+puhaltimet kuulostaa jo pelottavalta yhdistelmältä :)
Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?
Lähetetty: La Huhti 14, 2007 7:08 pm
Kirjoittaja raipe
jos malmin masta o kyse ni miinassa oli SÄHKÖKÄYTTÖNEN remmiahdin, och voortin pikkulohko.
soitan matille och tarkistan.
Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?
Lähetetty: La Huhti 14, 2007 7:31 pm
Kirjoittaja raipe
Aikoinaan Ylöjärven Masa ajeli 65 American Farmarilla nokallan Chevyn 454 ja tuplaturbot. :o
mun miälestä matti teki veneeseen tään muutoksen. vaikka matti o kaikkeekokeillu/ duunannu.
annan infoo ku o jutellu matin kans.
Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?
Lähetetty: La Huhti 14, 2007 8:04 pm
Kirjoittaja juhap
Joo, asiat on hyvä tsekata. Mut alunperin taisi 454 satsi olla siinä 53 Letukassa...
Miten suuren koneen saa laittaa Americaanoon?
Lähetetty: Su Huhti 15, 2007 6:18 pm
Kirjoittaja raipe
soitelin masalle tänään. pannu oli buickin? 455 yhellä turpolla, rysää EI OLTU KATSASTETTU tällä tekniikalla.