Sivu 1/2
196 Tietoa?
Lähetetty: Ti Kesä 11, 2013 4:25 pm
Kirjoittaja Rattikarahka
Jotenkin ruvennut kiinnostamaan toi kone enemmälti.
Minkä takia koneella on huono maine? Vaikka tänäkin päivänä useampien rämpylöiden keulalta toi löytyy?
Osatilanne? Saako uutena esim:
-Venakopan tiivistettä?
-Kansipahvia?
-Vesipumppua?
-Sytkäosia jos jakajan käy läpi?
-Pakosarjan&putken välistä laippaa/tiivistettä?
(tottakai kaikki voi ja "pitää" soveltaa, mutta onko alkuperäisosana enää mitään toivoa löytää esim. suomen maalta?)
Mikä olisi ton koneen ihanteellinen käyntilämpötila? 90 astetta?
Enää en omista rambleria, mutta jos sitä kesän kunniaksi hommaisi...
196 Tietoa?
Lähetetty: Ti Kesä 11, 2013 5:03 pm
Kirjoittaja pekka
huono maine on sekoitus väärää huoltoa ja osittain väärinkäsityksiä. Mutta on tarinassa se toinen puoli, että toi uudempi kutonen on rakenteellisesti paljon hienompi ja myös parempi.
Osia saa, mutta ei välttämättä ihan joka kaupasta, heti tai yhtä halvalla ku uudempiin.
Oon ite pitänyt mm kansipahvia (täydellistä tiivistesarjaa) varastossa ja tarvittaessa tarvitsijalle myynyt ja hommannut uuden tilalle jemmaan.
Jakaja on ainakin mun autossa motocraft ja osat sai partsin hyllystä.
196 Tietoa?
Lähetetty: Pe Kesä 14, 2013 11:59 am
Kirjoittaja Rattikarahka
Joo. Nyt on -66 american ;D
Tekniikka tuntuu olevan aika hyvä, mutta toi kannen kiristys ja pakosarja (196) olisi hommattava.
On se hienoa omistaa pienen tauon jälkeen taas amc:n tuote.
196 Tietoa?
Lähetetty: Pe Kesä 14, 2013 3:39 pm
Kirjoittaja pekka
onks lähtöputki kahdella vai kolmella pultilla? Toisia mulla on mut en muista kumpia.
Niin joo, onnea hankinnasta!
196 Tietoa?
Lähetetty: Pe Kesä 14, 2013 6:47 pm
Kirjoittaja NonSenCe
onnee juu.
oliko tuota 195.6 konetta vielä 66.. eikös just 65/66 vuodeksi tullut tuo uudempi 199?
196 Tietoa?
Lähetetty: La Kesä 15, 2013 7:15 am
Kirjoittaja Rattikarahka
onks lähtöputki kahdella vai kolmella pultilla? Toisia mulla on mut en muista kumpia.
Niin joo, onnea hankinnasta!
Kiitoksia, onhan toi lintta, mutta laitetaan siistimmäks(pitäähän sitä haastetta olla) Projektitopickin teen kunhan pääsee alottamaan.
Kahdella pultilla.
Pakosarjan pulteista on yksi poikki, ihan etummainen. Pakosarja myös hiukan haljennut.
Ostetaan osat ja tarvikkeet osioon laitan ilmotuksen nyt, paljon on muutakin.
Pitäisi kartoittaa onko saatavilla uutta pakosarjan tiivistettä.
Tosiaan, eikös tässä pitäs olla just 199? Koneen tuntomerkit tosin ovat ihan täyttä 196.
Oikeastaan aivan sama kumpi on, kutosessa on silti asennetta.
196 Tietoa?
Lähetetty: La Kesä 15, 2013 3:43 pm
Kirjoittaja juhap
LAita kuva asutosta ja koneesta...
196 Tietoa?
Lähetetty: La Kesä 15, 2013 8:41 pm
Kirjoittaja Rattikarahka
http://www.flickr.com/photos/90598081@N02/sets/72157634147321724/ Tuolta näkyy kuvia koneesta ja pakosarjasta.
Ehkä näyttää auto vähän rujolle, mutta maalaamalla saa jo suurta muutosta aikaan. Ei niin paha miltä näyttää..
196 Tietoa?
Lähetetty: La Kesä 15, 2013 8:49 pm
Kirjoittaja juhap
Joo-o... kuuskuus ja sataysikuus...
196 Tietoa?
Lähetetty: Su Kesä 16, 2013 1:28 pm
Kirjoittaja Pitu
Tähän 66:seen lienee jossain välissä vaihtunut vanhempi moottori. Jäähdyttäjän ympäristökin on hiukka karsittu.
Toi saattaisi olla -65 vuotinen kone, siinä on termarikotelon ja vesipumpun välissä lyhyt letku. Ei näy kunnollla. Vanhemmissa ei tuota oo.
Jos tuo kone on -65, niin voisin vaihtaa se 258:iin. kiinnostaako?
Americanossa oli -65 viimeinen vuosi, jolloin sai tätä mootoria. Korimallin muuttuessa vaihtui myös uudempi moottorikin. Classikkiin tuli muutos vuotta aiemmin. Eli -65 oli koria uudistettu ja pienin moottori uudempaa sukupolvea.