Tuota "tiiviste juttua" kirjoittaessa tuli seuraavaa mieleen joten tein erillisen ketjun:
Yleensäkin mitkä kaikki osat Jeepin 4.0l koneesta (tai tuosta uudemmasta 258) OIKEASTI sopivat vanhempaan 199/232:een.. En ole vielä löytänyt listaa missä lueteltaisi yhteensopivat osat?
Monissa paikoissa kehutaan että yhteensopivuus on hyvä AMC koneiden kesken, mutta sitten ei kuitenkaan kerrota mitkä sopii mihin!
Ainoastaan toistetaan että 258:n kampiakselilla saa Jeepin koneen stroukattua 4.5litraseksi.. thats it!
Se on vain yhden osan yhdensuuntaista yhteensopivuutta ja vielä väärinperin minun kohdallani.. ei minua kiinnosta mikä parantaa 4.0l konetta vaan mitkä parantavat omaani!
Sopivatko pakosarjat? Sopivatko Imusarjat? Uudempien koneiden kannet mainitaan korkeammiksi, estäkö tämä yhteensopivuuden? Ovatko ne (kannet, tai i/p-sarjat) muokattavissa kuitenkin toimimaan pienemmässä koneessa?
Nokat, tiivisteet, venttiilit, kampiakseli,kiertokanget, työntötangot jne... Mitkä sopivat sekaisin?
(kiertokanget taitavat olla vain 199 ja jeepin 4.0ssa samanmittaiset, lähde: mojo´s javelin page)
Kaikissa männissä taitaa olla sama halkaisija mutta entä korkeus jne.? (mojon sivuilla maininta että hän käyttää 305chevyn mäntiä mutta eikös chevyn poraus ole hieman eri kuin amc:n? entä kiinnitys onko muka se aivan sama?)
AMC koneiden yhteensopivuus? 199/232 <=4.0l
AMC koneiden yhteensopivuus? 199/232 <=4.0l
Ainakin imusarjojen kiinnitykset on erilaiset eri koneissa!! Eli jos kansi sopii, pitää käyttää saman kannen imu ja pakosarjoja! Samoissa koneissakin on eroja, ainakin 258 koneessa on eri imu/pakosarjantiivisteet vanhemmissa -80 asti ja uudemmat (81-90)!!
Kansipultitkin vaihtuu tuossa kohtaa (mutta ei muista muuttuiko ohuemmiksi vai paksummiksi, luulen että ohuemmiksi, koska muistelen, että uudempi kansi sopii mutta pultinreiät piti holkittaa, jotta kansi osuisi oikeaan paikkaan......)!!!
Kansipultitkin vaihtuu tuossa kohtaa (mutta ei muista muuttuiko ohuemmiksi vai paksummiksi, luulen että ohuemmiksi, koska muistelen, että uudempi kansi sopii mutta pultinreiät piti holkittaa, jotta kansi osuisi oikeaan paikkaan......)!!!