AMC 360 Lämpöongelmia!
AMC 360 Lämpöongelmia!
Moro!
Nyt on pitkästä aikaa ajeltu Jeepillä n.60km! Laitoin isomman sähköflektin jäähdytykseen.
Tavallisessa ajossa lämpötila ok eli mittari näyttää vähän alle puolen välin.
Alennusvaihteella sitten lämmöt nousevat 3/4 mittarin näyttöalueelta.
No ei siinäkään tietenkään mitään ihmeellistä mutta kun pysäytän moottorin alkaa ylävesiletku vähän ajan päästä paisua (ei mitään älyttömästi mutta kuitenkin) paine letkussa häviää pikkuhiljaa.
Mistä tämä voi johtua?
Jos aukaisen korkin silloin kun painetta ei ole vielä letkussa konehan oksentaa vedet yli.
Ai niin tiedoksi että syyläri on uusi ja kone muutenkin rempattu. vanhat kannet näyttivät silmämääräisesti tarkasteltuna ok:lta samoin siinä olleet tiivisteet näyttivät että kansivuotoja ei olisi ollut mutta tiedä häntä.
Please jelppikääs nyt vähän niin pääsen metsäänkin joskus!
Nyt on pitkästä aikaa ajeltu Jeepillä n.60km! Laitoin isomman sähköflektin jäähdytykseen.
Tavallisessa ajossa lämpötila ok eli mittari näyttää vähän alle puolen välin.
Alennusvaihteella sitten lämmöt nousevat 3/4 mittarin näyttöalueelta.
No ei siinäkään tietenkään mitään ihmeellistä mutta kun pysäytän moottorin alkaa ylävesiletku vähän ajan päästä paisua (ei mitään älyttömästi mutta kuitenkin) paine letkussa häviää pikkuhiljaa.
Mistä tämä voi johtua?
Jos aukaisen korkin silloin kun painetta ei ole vielä letkussa konehan oksentaa vedet yli.
Ai niin tiedoksi että syyläri on uusi ja kone muutenkin rempattu. vanhat kannet näyttivät silmämääräisesti tarkasteltuna ok:lta samoin siinä olleet tiivisteet näyttivät että kansivuotoja ei olisi ollut mutta tiedä häntä.
Please jelppikääs nyt vähän niin pääsen metsäänkin joskus!
AMC 360 Lämpöongelmia!
onhan sytkät varmasti kohillaan..itte ainakin huomannu että jos ne on päin P.tä niin käy kone hieman kuumempana..vai kuvittelenko vain??!
AMC 360 Lämpöongelmia!
Meneekö alavesiletku lyttyyn?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
AMC 360 Lämpöongelmia!
Sen verran pitää kommentoida, että tuliko se lohko puhdistettua kunnolla sieltä vesitilanpuolelta? Nimittäin sinne kerääntyy mahdoton määrä roinaa, valuhiekkaa ja ruostetta ym. Vesiproput pitäis ottaa pois ja rassata oikein kunnolla
AMC 360 Lämpöongelmia!
Sama juttu, jos käy laihalla. Vastaavia ongelmia aikoinaan Hornetin kanssa väärän tyyppisen kaasarin kanssa. Isommat suuttimet ja säädöt kohdalleen, niin ongelmat vähenivät. Vissiin Jaskan aikana kun autoon tuli kokonaan uusi kaasari, pumppu, putket ja jakaja niin ongelma nähtävästi hävisi kokonaan.
AMC 360 Lämpöongelmia!
Moro!
Kaasarihan on Holley 4160 ja se huollettu , mutta säätöjä ei ole sen kummemmin tehty kuin karkeasäätö tämän
linkin ohjeiden mukaan.
http://www.torinoproject.com/Tech/Holleyn_saato.htm
Bensa tuntuu kyllä maistuvan kun kulutus tuntui tuplaantuvan siitä mitä se oli ennen toisella koneella (tosin eri kaasari).
täytynee tarkistaa alavesiletku miltä se mahtaa näyttää ja tuntua (muistaakseni olikohan siellä joku jousi letkun sisällä?). Sytytys on katsottu ajoituslampulla, täytynee tarkistaa vielä sekin että onko se vielä kohillansa.
Olenko täysin väärässä,jos kerta maantieajossa painetta ei ole letkuissa ja lämmöt kohillansa. niin kannet eivät fuskaa. Täytynee viedä peli kohta jonkun pajalle joka pistää säädöt kohillensa ja koneen iskuun, alkaa pikkuhiljaa tuntua epätoivoiselta nää lämpöongelmat.
Kaasarihan on Holley 4160 ja se huollettu , mutta säätöjä ei ole sen kummemmin tehty kuin karkeasäätö tämän
linkin ohjeiden mukaan.
http://www.torinoproject.com/Tech/Holleyn_saato.htm
Bensa tuntuu kyllä maistuvan kun kulutus tuntui tuplaantuvan siitä mitä se oli ennen toisella koneella (tosin eri kaasari).
täytynee tarkistaa alavesiletku miltä se mahtaa näyttää ja tuntua (muistaakseni olikohan siellä joku jousi letkun sisällä?). Sytytys on katsottu ajoituslampulla, täytynee tarkistaa vielä sekin että onko se vielä kohillansa.
Olenko täysin väärässä,jos kerta maantieajossa painetta ei ole letkuissa ja lämmöt kohillansa. niin kannet eivät fuskaa. Täytynee viedä peli kohta jonkun pajalle joka pistää säädöt kohillensa ja koneen iskuun, alkaa pikkuhiljaa tuntua epätoivoiselta nää lämpöongelmat.
AMC 360 Lämpöongelmia!
Jotenki kuulostaa siltä ku kaasari ois säädetty alakierroksilla laihalle. Onkohan bensanpinta uimurissa riittäväl korkeudel? Helppo säätää jos ei oo.
Ku lähet liikkeelle ni joutuuku härnäämään vai lähteekö ihan polkematta kulkemaan? Jos lähtee ni sit voipi epäillä vaik termostaatin olevan nurinpäin. Jos ei lähe ni alota siit et nostat bensapinnan riittävän ylös. Se ei ihan oikeesti lisää kulutusta vaan päinbvastoin.
Ku lähet liikkeelle ni joutuuku härnäämään vai lähteekö ihan polkematta kulkemaan? Jos lähtee ni sit voipi epäillä vaik termostaatin olevan nurinpäin. Jos ei lähe ni alota siit et nostat bensapinnan riittävän ylös. Se ei ihan oikeesti lisää kulutusta vaan päinbvastoin.
AMC 360 Lämpöongelmia!
Kone on nyt ilman termaria, termarin kanssa sama ongelma.
Kun lähtee kiihdyttämään niin se vähän aikaa miettii ennenkuin alkaa "tapahtua"
Bensapinnat saattavat olla pielessä? kohokammion kyljessähän on tarkistuskohta kun ottaa
ruuvin pois. Miten bensapinta olisi helpoin tarkistaa?
Kun lähtee kiihdyttämään niin se vähän aikaa miettii ennenkuin alkaa "tapahtua"
Bensapinnat saattavat olla pielessä? kohokammion kyljessähän on tarkistuskohta kun ottaa
ruuvin pois. Miten bensapinta olisi helpoin tarkistaa?
AMC 360 Lämpöongelmia!
Pistä kone käyntiin, poista tarkistusruuvi ja löysää neulaventtiilin lukkomutteri. Kierrä neulaventtiilin ruuvia (käy oivallisesti sormilla kun lukkomutteri on auki) vastapäivään kunnen bensiiniä alkaa
loiskia tarkistusreijästä. Laita luukun ruuvi kiinni, kiristä lukkomutteri, tee sama asia toiselle kammiolle ja säädä tyhjäkäyntiseos sen jälkeen kohdalleen, olikohan alkuasetus noin 2,5 kierrosta auki ja siitä sitten puolen kierroksen tarkkuudella pitäis löytyä. Jos pinta on jo riittävän korkealla, joudut epäilemään ilmavuotoa imusarjassa. Tyhjäkäyntikanalalalla ei niin suurta merkitystä lämpenemiseen ole.
loiskia tarkistusreijästä. Laita luukun ruuvi kiinni, kiristä lukkomutteri, tee sama asia toiselle kammiolle ja säädä tyhjäkäyntiseos sen jälkeen kohdalleen, olikohan alkuasetus noin 2,5 kierrosta auki ja siitä sitten puolen kierroksen tarkkuudella pitäis löytyä. Jos pinta on jo riittävän korkealla, joudut epäilemään ilmavuotoa imusarjassa. Tyhjäkäyntikanalalalla ei niin suurta merkitystä lämpenemiseen ole.
AMC 360 Lämpöongelmia!
Thanks!
Tänään ei kerkeä kokeileeen, mutta yritän tossa viikonloppuna.
Tänään ei kerkeä kokeileeen, mutta yritän tossa viikonloppuna.