Sivu 1/1

Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin

Lähetetty: Ke Elo 07, 2013 8:13 pm
Kirjoittaja Enzo
Käytin J20:ä jonkin aikaa kaukovalot päällä ja kytkin kaukovalot pois käsin.

Katkaisin oli melkoisen lämmin, varsinkin juuresta jossa on liittimet, ei kauan kärsinyt käsin koskea. Kuinka paljon tällaisen kuuluu lämmetä? Onko kukaan kokeillut?

Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin

Lähetetty: To Elo 08, 2013 6:54 am
Kirjoittaja RamiS
Tulee mieleen, onko valot rele ohjatut?



Jos katkaisijan kautta kulkisi vain ohjausvirta, niin ei katkaisijan pitäisi lämmetä...



RS

Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin

Lähetetty: To Elo 08, 2013 8:11 am
Kirjoittaja Munuainen
Sähkömiehenä olen samaa mieltä kun RS.



Minkään kytkimien ei pitäisi lämmetä normaali käytössä..



Kaikki kytkin ohjatut laitteet tulisi olla aina releohjattuja koska kytkimien koskettimien virtakestoisuus on yleensä pieni.



Jos ohjataan jännitettä ilman relettä suoraan kytkimellä ja vaikka autoissa yleensä katkotaan miinusjohdinta, kytkimen läpi menevä virta on yhtäsuuri kuin plus puolella..

Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin

Lähetetty: To Elo 08, 2013 8:33 am
Kirjoittaja JAMANT


Jos ohjataan jännitettä ilman relettä suoraan kytkimellä ja vaikka autoissa yleensä katkotaan miinusjohdinta, kytkimen läpi menevä virta on yhtäsuuri kuin plus puolella..


Amerikkalaisissa katkotaan kyllä + puolta!!

Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin

Lähetetty: To Elo 08, 2013 10:01 am
Kirjoittaja A-V
jos valoihin ei ole jälkikäteen asennettu releitä niin kyllä lämpiää. ;)



jos epäilet katkaisinta niin uutta saa motonetistä, oli muistaakseni ihan sähköliittimeltäänkin sama. itellä katkaisin ehjä joten jäi uus hyllyyn mutta tarttis varmaan ostaa varalle vielä kun niitä saa... hintaa ei muistaakseni ollut kun pari euroa.

Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin

Lähetetty: To Elo 08, 2013 10:07 am
Kirjoittaja Munuainen
Ok, hyvä tietää.. Omasta projektista purettu kaikki sähköt pois. Uudet tekee velipoika joka on perehtynyt asiaan paremmin.



Kannatta laittaa releohjaus nii ei syty matto palamaan!

Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin

Lähetetty: To Elo 08, 2013 3:27 pm
Kirjoittaja American67
ja releistämällä saa sitä valotehoa ihan mukavasti lisää, varsinkin jos hoo neljä umpiot.



eikä rupee valot vilkkumaan jos ajelee pitkään pitkät päällä.

Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin

Lähetetty: To Elo 08, 2013 3:43 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Sehän näissä amerikkalaisissa onkin, kun nykyäänkään eivät osaa tehtaalla käyttää releitä.



Tai no, en uusimmista autoista tiedä.



Mutta ainakin työkone puolella, 2010 luvun puolelta olevia koneita (CAT) ja releitä ei liikaa ole.

(Tosin ihan uusimmissa on jo sotkettu can-väylää ohjaukseen, joka tietokoneen kautta ohjaa relettä)



Jalkakäyttöinen kaukovalokytkin

Lähetetty: To Elo 08, 2013 8:19 pm
Kirjoittaja Enzo
Tossa on vielä valomuisti. Itse en siitä niin välittäisi, kun valot palaa vaikkei niitä tarvi... Lataus on miinuksella ja aika kauan saa käyttää kierroksilla ennenkuin yhtäkkiä valot kirkastuu ja latausmittari nousee plussalle.

Joskus koitin hakea sitä relettä, mutta kun se pahalainen ei edes naksahda. Saas nährä löytyykö kun irrottaa mittariston, kun edes bensamittari ei näytä enää pelaavan.

Aikanaan Hornetissa jonkun pitemmän reissun aikana valokytkin lämpesi niin, että muovi sen alapuolella muutti muotoaan. Pelasi kyllä aina, eikä sille koskaan tehty mitään korjaavaa toimenpidettä.