Sivu 1/2
Uusi tuttavuus
Lähetetty: Su Elo 25, 2013 6:24 pm
Kirjoittaja Kurtz
Jeps tervehdys kaikille.
Tuli siirryttyä GM:än roplailusta AMC:n roplailuun ja tänään pihalle ilmestyi Rambler classic 550 vuosimallia -66. Ensimmäisenä tuli mieleen, että mistä tuosta osaa sanoa koneen tarkan mallin ja mitä kannattaisi tehdä tuolle naputtavalle venalle? Oman ymmäryksen mukaan paksummalla öljyllä vois lähteä naputus? vai pitääkos tosta avata tuo venakopan kansi ja putsata nuo nostajat?
Uusi tuttavuus
Lähetetty: Su Elo 25, 2013 6:30 pm
Kirjoittaja pekka
Tervetuloa foorumille. Ilmeisesti tämä on se oranssi/kupari/rusehtava tai jotain sellaista väriltään oleva?
Kuvien perusteella se kone on 199/232/258, täyden varmuuden saa kun kaivaa numerot lohkosta :)
Nostajien nakutuksen kimppuun kävisin ens "pesuaineilla"
Uusi tuttavuus
Lähetetty: Su Elo 25, 2013 6:33 pm
Kirjoittaja raipe
tervetuloa.
kannattaa koittaa sisästä pesua. jouttu kyllä kannen ottaa irti jos haluaa nostajia hämmästellä.
Uusi tuttavuus
Lähetetty: Su Elo 25, 2013 6:36 pm
Kirjoittaja pekka
Niin ja numerohan löytyy lohkon oikealta puolelta 2 ja 3 sylinterin välistä just kannen alta. Ja on siis stanssattu, ei valettu.
Sulla luultavasti:
8**L**
Eli:
8= 1966
** =valmistuskuukausi
L= 232
**=kuukauden päivä
Uusi tuttavuus
Lähetetty: Su Elo 25, 2013 6:54 pm
Kirjoittaja Kurtz
Juuri se kupari/ruskea laikukas kikotin. Noh kattelen huomenna nuo numerot jos sattuupi löytyvän. Mitäs "pesuainetta" tohon ensihätään kannattais kokeilla? Ja mitkäs näissä amc:n tuotoksissa on ns vikakohtia joita kannattaa katella läpi ennenku leimalle heittää ens talven aikana?
Uusi tuttavuus
Lähetetty: Su Elo 25, 2013 7:11 pm
Kirjoittaja hentpe
Fortea tai jotain muuta vastaavaa öljytilan puhdistukseen tarkoitettua ainetta vois kokeilla. Siit uudet öljyt ja suodatin ja ajoa. Seuraava öljynvaihto melko pian uudestaan jos vaan mahdollista. Joku on koittanut vissiin naftaakin köyhänmiehen Fortena ihan hyvin tuloksin.
Eipä näissä sen ihmeempiä vika kohteita oo kuin muissakaan aikakautensa amerikkalaisissa autoissa. Niveliin rasvaa ja jarrujen sekä valojen tsekkaus niin siinähän se. Normaali settiä.
Niin ja tervetuloa foorumille minunkin puolestani.
Uusi tuttavuus
Lähetetty: Su Elo 25, 2013 7:17 pm
Kirjoittaja Kurtz
Tuo Forten motor flush taitaa olla oikeaa tököttiä tarkotukseen? ja mineraaliölpät kannattaa varmaa laittoo sisään? Paljos tuo suunnilleen imaisee ölppää? Nivelissä taitaa olla ihan rasvanipat vai? Ja saakos tota fortea muuten ostettua ihan tavis kaveri?
Uusi tuttavuus
Lähetetty: Su Elo 25, 2013 9:00 pm
Kirjoittaja HV
Fortea tahtoo saada vain korjaamojen kautta, kun se ei ainakaan meilläpäin ole varsinaisesti varaosatiskeillä myynnissä lainkaan.
Meilläkin tuota töissä käytetään, mutta ei varmaan kannata Seinäjoelta asti lähteä hakemaan.
Uusi tuttavuus
Lähetetty: Ma Elo 26, 2013 7:15 am
Kirjoittaja Kurtz
Noh onnekseni huomasin, että duunin hyllyssä tota fortea on. Pittää tänää nuo jarrut ilmailla myös tänään. Mitäs ölppää porukat suosii noissa moteissa?
Uusi tuttavuus
Lähetetty: Ma Elo 26, 2013 7:17 am
Kirjoittaja Enzo
Mun jeepistä lähti naputus Mobilin 0W-40 öljyllä.