Tilasto Suomen projekti-autoista

Löysitkö netistä hyvän sivuston ja tai jotain muuta kiinnostaa? Linkit tänne!
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Tilasto Suomen projekti-autoista

Viesti Kirjoittaja RamiS »

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/06/14/108-haamu-porschea-minne-nama-autot-menivat/20137849/304



"meidän automerkkejä" seuraavasti:



Jeep 54kpl

Rambler 28kpl

American 15kpl

Willys 14kpl

AMC alle 5kpl

Jeep Willys alle 5kpl

Nash alle 5kpl



RS
Avatar
A-V
Viestit: 7726
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Tilasto Suomen projekti-autoista

Viesti Kirjoittaja A-V »

Jeeppien määrä ei jokseenkaan yllätä kun miettii niiden metsäkäyttöä, tuo iso määrä Ramblereita ehkä hiukan enemmän... Miltähän vuodelta nää tilastot on, eli mitä vertaa nykyhetkeen...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
pekka
Viestit: 4952
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Tilasto Suomen projekti-autoista

Viesti Kirjoittaja pekka »

Vaikuttais olevan tän vuoden tilastoja.
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

Tilasto Suomen projekti-autoista

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Mukava tilasto (vale, emävale, tilasto)

Näistä haamuautoista on nyt hössötetty joku tovi. Siitä päätellen jotkut miettivät jotakin haamuautoveroa.

Muualla maailmassa autotalleissa makaavat projektit ovat kulttuuriteko, mutta ilmeisesti täällä kekkoslandiassa se on joku "piikki" Trafin persiissä.

Menivät tekemään muutoksen 2007 ja nyt ovat kusessa, kun byrokratia ei toimikaan heidän mukaisesti.

Ei varmaan yhtään tojotaa tai volkkaria ole mennyt Viroon tai Afrikkaan.



 
Avatar
tl
Viestit: 4023
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Tilasto Suomen projekti-autoista

Viesti Kirjoittaja tl »

Suomen ajoneuvokierrätyksen lobbausta kaikki tällaiset jutut. Ne haluais saada aikaan lainsäädännön että ihmisten olis pakko viedä autonsa ilmaiseksi heille kierrätykseen tai mielellään vielä maksaa siitä ilosta. >:(



Harmi vaan että toimittajat nielee noi jutut sellaisenaan kyseenalaistamatta mitään.
HV
Viestit: 1905
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

Tilasto Suomen projekti-autoista

Viesti Kirjoittaja HV »

Joo, olipa taas tyypillistä lehtijuttua ;D ;D



Oliskohan tuota juttua tehdessä voinut vaikka kysyä joltakin ajokortilliselta tai auton joskus omistaneelta ihmiseltä jotain ;D



Että oikein arvellaan osan näistä luksus autoista seisovan omistajiensa talleissa ::) Eiköhän noista vanhemmista merkeistä suurin osa seisoskele jossain tallissa tai tallin takana. Nämähän on siis rekisterisssä olevia autoja, jotka on olleet liikennekäytöstä poissa tuon 5 v, tai kauemman. Uudempi kalusto taitaa olla tosiaan sielä Afrikassa.
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

Tilasto Suomen projekti-autoista

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

kuinkahan moni noistakin on mobilistin reemerin.. hah. ja tässä juuri laskeskelen että hetkinen.. mun caano voi juuri ja juuri "päästä" tuohon listaan myös mukaan laskukaavasta riippuen. tai ainakin piakkoin pääsisi.



juuri taisi muuten mun haamuramblerista tulla vakuutusyhtiön laskukin.. jotain alle 20e taisi olla. siitä vaan pitää maksaa kun on rekisterissä ja on ottanut siihen vakuutuksen joka on voimassa.. vaikka se on seisontaan/liikenteestä poistettuna niin silti vak yhtiö haluaa siitä rahaa vuosittain. murrr..



kyllähän trafi noita pitää kirjaa että mitkä on rekisterissä mutta ei katsastettuna. ja mitkä ovat olleet olemassa mutta eivät ole virallisesti romutettu.. eihän noista romutuksista ole aina pidetty niin tarkkaa kirjaa. viety vaan parhaimmillaan kilvet pois ja auto pellolle.. ja pellolta romurautana jonnekkin nurkkaan maatumaan.. osa viety metallikeräykseen, osa on yhä siellä.



ja eipä siitä ole kai kahta vuottakaan kun näin yhden peltoautona olleen ja rautakouran romuna stenalle menevälle lavalle nostetun ooppelin kilvet samalaisessa autossa käytössä.. mannet olivat maksaneet niistä kilvistä ja papereista kuulemma ihan rahaa.
Avatar
tl
Viestit: 4023
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Tilasto Suomen projekti-autoista

Viesti Kirjoittaja tl »

Mullakin on 3 noista haamuista ja sitten on tupla määrä vielä vanhempia aaveita jotka on poistettu vanhan lainsäädännön aikaan. Pitäisköhän kutsua ghostbusters apuun ;D
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1746
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Tilasto Suomen projekti-autoista

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Minunkin Ambassador taitaa just olla sen yli 5 vuotta seissyt liikenne käytöstä poistettuna.



--



Y-fennialla ei mene maksua.

Tai saattaa siellä jossain olla mainittu minimi summa, mutta minulta ei ole koskaan laskutettu.



Tosin, emännyydellä on 2 vakuutusta pohjolassa, niin siirsin Ramblerin Pohjolaan, että saatiin sinne se minimi 3 vakuutusta, joilla saa paremmat keskittämis alet, niin sieltäpä tuli 14 e/vuosi lasku vaikka auto seisoo.



Ja jos tuo projekti nyt vielä alkaa venymään, niin siirtyy takaisin Fenniaan, siellä minulla kaikki muut on. Laittaa vaikka peräkärry (20-30e/vuosi) Pohjolaan sitten, niin pysyy se 3 kpl.



Tosin, sitten kun auto on oikeasti liikenteessä, niin pohjolan vakuutus oli peräti yli 300 e/vuosi halvempi kuin Fennia (perusmaksu ilman alennuksia)

Tosin, kun bonuksia on kertynyt ja keskittämis alennuksia on minulla fenniassa paremmin, jne, niin loppu tulemana, jos auto olisi liikenteessä vain kesän (n 6kk), niin ei se lopulta montaa kymppiä kalliimmaksi enään jää, ja Fenniassa asiakas palvelu on ollut minun kohdallani erittäin paljon parempaa.



Kylläpäs taas karkasi kauas itse aiheesta :-X
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

Tilasto Suomen projekti-autoista

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Eikä karannu, projektiin liittyvää jutustelua.. Onneks ei ole yhtään haamua (ellei anoppivainasta lasketa) noi "mettäjeepit" kun on ilman kilpiä ja taitavat jäädäkin..
Vastaa Viestiin