Sivu 1/1

Tehostettu ohjaussimpukka / yhteensopivuus

Lähetetty: Ti Loka 01, 2013 7:32 pm
Kirjoittaja A-V
Tällänen lista osui silmään täällä internetin ihmeellisessä maailmassa.. Eli yksi ja sama tehostettu simpukka sopii kaikkiin näihin. Valmistajana Saginaw.









Mainittakoon että sovitepala runkoon on monessa erilainen, mutta samalla tuo sovitepala joka on tehostamattomassa ohjauksessa voi sopia myös tehostetun simpukan kanssa. Lisäksi ainakin Hornetissa simpukka tulee kiinni vain kolmella pultilla - vaikka paikkoja olis neljälle...



Tämän lisäksi tietty tarvii koneeseen kiinni tulevan painepumpun telineineen sekä simpukkaan kääntövarren (pitman arm), mutta esim APD myy niitä ihan järkihintaan jossei paikallisesti löydy tai ei saa sovitettua tehostamattomasta.



AMC:

- All  1964-76 w/ 6 or 76 case



Buick:

- Apollo, Century & GS    1968-76

- Centurion, Invicta, & Wildcat   1971-74

- Electra, Estate Wagon, LeSabre, Limited, & Park Avenue.    1964-76 w/ 6 or 76 case

- Skyhawk & Skylark     1964-76

- Special 1964-69



Chevrolet:

- Bel Air, Biscayne, Brookwood, Caprice, Impala, Kingswood, & Townsman. 1965-76

- Camaro 1967-76

- Chevelle, El Camino, Malibu, & Monte Carlo.     1964-76

- Chevy II/Nova 1968-76

- Vega 1971-76



International:

- Scout II 1972-76 w/ 6 or 76 case



Jeep:

- Cherokee & Wagoneer    1970-76

- J-Series and Gladiator    1970-76 w/ 6 or 76 case



Oldsmobile:

- Custom Cruiser, Delmont, Delta 88, Dynamic 88, Jetstar 88,  Royale, Super 88, 88, & 98.     1964-76 w/ 6 or 76 case

- Starfire 1964-66 w/ 6 or 76 case

- Cutlass, Cutlass Supreme, F85, Jetfire, Vista Cruiser, & 442.    1964-76 w/ 6 or 76 case

- Omega 1973-76



Pontiac:

- Astre & Sunbird     1975

- Bonneville, Catalina, Executive, Grandville, Grand Safari, Safari, Starchief, 2+2, & Station Wagon.     1964-76 w/ 6 or 76 case

- Firebird 1967-76

- Grand Am, Grand Prix, GTO, Lemans & Tempest. 1964-76

Tehostettu ohjaussimpukka / yhteensopivuus

Lähetetty: Ti Loka 01, 2013 7:53 pm
Kirjoittaja tl
Kannattaa ottaa huomioon että sopivuus ristiin eri merkeistä ei ole ihan täydellistä. Esim. camaroon sopivassa simpukassa on vain kolme korvaa ja se ei sovi ainakaan vanhempiin amc:hin kun puuttuu juuri väärä korva.



Lisäksi ainakin joissakin chevyn kuorissa on sisäiset stopparit ja ne ei käänny yhtä paljon kuin amc:ssa käytetyt. Nämä sinänsä sopii paikalleen mutta kääntyvyys hiukan rajoittuu.

Tehostettu ohjaussimpukka / yhteensopivuus

Lähetetty: Pe Heinä 22, 2016 6:33 am
Kirjoittaja classic770h
onko kukaan asentanu nykyautojen sähköistä tehostinta

Tehostettu ohjaussimpukka / yhteensopivuus

Lähetetty: Pe Heinä 22, 2016 6:52 pm
Kirjoittaja hentpe
Tarkoitatko sähköpumpulla toimivaa vai oikeaa sähköisesti tehostettua hammastankoa??? Toi sähkö hydraulinen ei liene kovin iso homma mut toi oikea sähköinen tehostus vaatii käntökulma-anturin jne.sekä moduli ohjauksen joten sen asennus alkaa olemaan haasteellisempaa.

Tehostettu ohjaussimpukka / yhteensopivuus

Lähetetty: Pe Loka 21, 2016 5:59 pm
Kirjoittaja JuhaM
Tänään käännetty Hornetin pyöriä ensimmäisen kerran ´98 Grand Cherokeen simpukalla, ei tosin vielä tehostetusti, koska moottori ei ole ihan vielä käyntikunnossa.

Kierroksia laidasta laitaan n. 2,75 ja kääntökulmakin vaikuttaa sopivalta, tosin tilapäisesti alla olevilla 15x7" +6mm offsetin vanteilla 235/60 renkaat ottivat jousen alapäähän kiinni sisäkurvin puolella.

Simpukka on edellisen omistajan laittama, miulle ei jäänyt kuin rättinivelen asennus ja hieman pumpun tukirakenteiden tekoa.



Hotrodin juttu Jeepin simpukkaswapista General-Mistaken A-bodyyn: http://www.hotrod.com/articles/jeep-grand-cherokee-steering-box-swap/

Tehostettu ohjaussimpukka / yhteensopivuus

Lähetetty: Ke Marras 09, 2016 9:57 am
Kirjoittaja A-V
toi oli muuten ihan hyvä tieto lisätä tähän juttuun =) Kiitos!



Tehostettu ohjaussimpukka / yhteensopivuus

Lähetetty: Ke Huhti 24, 2019 5:56 pm
Kirjoittaja hentpe
onko kukaan asentanu nykyautojen sähköistä tehostinta



Rallimiehet käyttää nykyään paljon Corsan tehostettua ohjausakselia. Eli sähkömoottori tehostin on ohjauspylväässä ei ohjausvaihteessa. Se Corsan pylväs nähtävästi toimii vähäisellä anturitiedolla eikä nähtävästi tarvitse mitään ulkoista modulia. Uudemmissa Fiestoissa on vastaava systeemi mutten ole perehtynyt pystyykö käyttämään ilman korinohjausmodulin tietoja.

Tehostettu ohjaussimpukka / yhteensopivuus

Lähetetty: Ke Huhti 24, 2019 7:12 pm
Kirjoittaja juhap
Camaroissa ja Monzissa oli noita nopeita simpukoita kans. Kaverilla oli rata-Monzassa semmoinen "mikroauto-ohjaus"...

Tehostettu ohjaussimpukka / yhteensopivuus

Lähetetty: Ke Huhti 24, 2019 7:29 pm
Kirjoittaja tl
chevyn simpukoissa on sisäiset stopparit, jotka rajoittaa hieman kääntösädettä. Ja tais olla hiukan eri boorikin, mikä tosin hoituu rättinivelen vaihdolla