Sivu 1/3
Joko olet....
Lähetetty: To Joulu 26, 2013 7:59 am
Kirjoittaja juhap
Joko olet vastustanut Ollilan kyttäysveroa ja antanut kannatuksesi sitä vastustavaan kansalaisaloitteseen?
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608
Joko olet....
Lähetetty: To Joulu 26, 2013 8:07 am
Kirjoittaja pekka
Juu, olen. Vaikka uskonkin, että kansan (karjan) huomio käännettiin sillä pois jostain muusta päätöksenteosta joka haluttiin hoitaa hissukseen taustalla esim.
vapaakauppasopimus jonka uutisointi jäi kovin vähälle oli "sattumalta" samaan aikaan pöydällä...
Joko olet....
Lähetetty: To Joulu 26, 2013 8:11 am
Kirjoittaja tl
Juu on kannatettu, toi on ehkä yks typerimmistä ehdotuksista mitä on tullut vastaan autoverotuksen osalta, ja niitähän Suomessa riittää.
En usko että sitä ihan pelkässä harhautusmielessä tehtiin koska sitä valmisteltiin kuitenkin 2 vuotta täydellä valtion tuella.
Joko olet....
Lähetetty: To Joulu 26, 2013 8:27 am
Kirjoittaja pekka
Juu ei, lähinnä meinasin uutisointia.
Oottekos muuten laskeskelleet noita esimerkki summia?
Kunnollisia taulukkoja en ole nähnyt, mutta esimerkkien perusteella; taidan hommata 12 museoautoa ;D
Joko olet....
Lähetetty: To Joulu 26, 2013 8:46 am
Kirjoittaja Jago
Kannatettu on. Vieläkö Ollila on Shellin hallituksessa? Käryää taas kunnon hyvä veli-kaupoilta tämä suunnitelma...
Joko olet....
Lähetetty: To Joulu 26, 2013 9:01 am
Kirjoittaja Kosti
Aloitetta kannatettu!
Vielä olisi n. miljoona potentiaalista uinuvaa kannattaajaa reservissä ::)
Joko olet....
Lähetetty: To Joulu 26, 2013 9:48 am
Kirjoittaja JanneM
Toisaalta olen tota kyttäämistä vastaan,mutta mun kohdalla verot putois reilusti koska ajot jää joskus muutamaan tuhanteen vuodessa.Päättäjät tuntien veroon tulee joku minimimaksu ,esim 400E vuodessa että vähän ajavat eivät pääse luistamaan maksusta.
Joko olet....
Lähetetty: To Joulu 26, 2013 10:12 am
Kirjoittaja juhap
Jos tuolla satelliittikyttäyksellä päästään Vuosittaisesta verosta, niin jäljelle jää Bensan vero nykyisellään. Laitekustannukset pitää muistaa ja varmaankin tuo vuosittainen käyttökulu jyvitetään jotenkin perusmaksuksi.
Useampi auto = yhtä monta paikanninta, myös museoautot...
Joten ei tässä säästä kuin uuden auton ostaja, ja hänkin vain hetken aikaa, koska kun Suomen kovan veron vuoksi valmistajilta saatu hintakompensaatio poistuu, niin myyntihinnat nousee... Vero-osuus kyllä pienenee.
Ja tässähän oikeasti tienaavat, niin arvatkaas ketkä.... :-X
Ja jäljelle jää vielä se kyttäys. viranomaisten ja hakkeroijien taholta...
http://blogit.iltalehti.fi/pentti-ronkko/2013/12/17/innostaako-kilometrivero/
Joko olet....
Lähetetty: To Joulu 26, 2013 10:47 am
Kirjoittaja Jago
Onkohan tuo työryhmä sokeasti jättänyt pois vertailusta sen mitä saataisiin tehtyä sillä rahalla joka uppoaa systeemin perustamiseen?
Joko olet....
Lähetetty: To Joulu 26, 2013 2:27 pm
Kirjoittaja h3rn3
Ollilan raportti on niin ympäripyöreä, että en pysty siihen ottamaan vielä kantaa. Kyttäämistä vastaan olen satavarmasti. En ole vielä allekirjoittanut, mutta vähän rutinaa täältä...
Viherpiipertäjät ovat kuitenkin onnistuneet ajamaan ympäristöpoliittiset teesinsä läpi hallituksessa ja se tulee yhteiskunnalle vielä kalliiksi. Eli kai se on Jeeppi raiskattava metsäautoksi(sekin tullaan varmaan kieltämään). Muutenkin on päästävä eroon näistä moottorilla varustetuista vekottimista. Päättäjät ovat vahvasti sitä mieltä, että meidän ei pidä valmistaa jatkossa laivoja ja kännyköitä, meidät palautetaan torppareiksi ja tuottamaan palveluita parempiosaisille vanhuksille. Kyllä ne kohta keksii veron hengitettävän ilmankin määrälle.
Kyllä tämä yhteiskunta on menossa kauttaaltaan holhousyhteiskunnaksi. Kansalaisten valvontaa ja byrokratiaa lisätään jatkuvasti. Se aiheuttaa julkisen sektorin turpoamista. Eli euroja pitää saada, että voidaan pyörittää suhteellisesti euroopan kolmanneksi suurinta julkista sektoria.
Mutta kupin toinen puoli..
Valtionvelka on ~85 miljardia. Hallituksen esitys valtion ensi vuoden talousarvioksi on 6,7 miljardia alijäämäinen.
Mitä me ollaan jättämässä lapsillemme perinnöksi?
Jotenkin talous pitäisi saada tasapainoon.