Jeep kiukuttelee
Jeep kiukuttelee
Jeeppi ei lähde kylmänä käymään kaikilla pytyillä pikku hiljaa tulevat mukaan,lämpöisenä käynti altoilee hiukan.Ilmavuotoja en mielestäni löytänyt.Välillä toi kyllä sammuu kun himmaa risteksissä,välillä ei :-/
Jeep kiukuttelee
itte hämmästelisin tulppia,johtoja ja jakajan kantta. jakajan väljyyttä ja sisus kaluja.
Jeep kiukuttelee
Minulla oli samanlaisia oireita. Vaihdoin virranjakajan uuteen ja se auttoi.
- autossani on manuaaliryyppy
- kone ei enää sammu risteyksissä,kun painaa kytkimen pohjaan.
- moottori käy suht tasaisesti.
- lähtee hyvin käyntiin, tosin vanhallakin jakajalla ei käyntiin lähdössä ollut kylmänä ongelmia. Itse asiassa lämmintä moottoria sai startata pidempään.
- autossani on manuaaliryyppy
- kone ei enää sammu risteyksissä,kun painaa kytkimen pohjaan.
- moottori käy suht tasaisesti.
- lähtee hyvin käyntiin, tosin vanhallakin jakajalla ei käyntiin lähdössä ollut kylmänä ongelmia. Itse asiassa lämmintä moottoria sai startata pidempään.
Jeep kiukuttelee
Jakajan vaihtoo ajattelin itsekin,mistäs hommasit jakajan?
Jeep kiukuttelee
Yhdeltä harrastajalta sain ostettua talvella. Tulpanjohdot ja tulpat kannattaa vaihtaa ensimmäisenä, vai oletko jo ne vaihtanut ?.
Omaan Jeeppiini vaihdoin myös puolan+johdon virranjakajan vaihdon yhteydessä. Ero moottorin käynnissä oli huomattava, nyt voi jopa sanoa että auto "kiihtyy" eikä vain "pärskähtele ja nyi ". Seuraavaksi menee Carterin YF vaihtoon, kunhan se Amerikan mantereelta saapuu Suomeen.
t. Jari
Omaan Jeeppiini vaihdoin myös puolan+johdon virranjakajan vaihdon yhteydessä. Ero moottorin käynnissä oli huomattava, nyt voi jopa sanoa että auto "kiihtyy" eikä vain "pärskähtele ja nyi ". Seuraavaksi menee Carterin YF vaihtoon, kunhan se Amerikan mantereelta saapuu Suomeen.
t. Jari
Jeep kiukuttelee
Tulppia en ole katsonut,mutta johdot ja jakaja näyttävät hyviltä,olisko vika alipainesäätäjässä.Taidan hommata Hein ja uudet tulpat ja johdot,pannaan koko paketti uusiksi.
Jeep kiukuttelee
Tulpat ja johdot ovat täysin kulutus tavaraa, joten niistä kannattaa alkaa.
Johdot saattaa näyttää hyvinkin uusilta ja hyviltä, ja ovat silti ihan p**kat.
Ja lämpötila vaihteluiden aiheuttama oireiden muutos voisi niihin viitata hyvinkin.
Ja toki huono jakaja tekee murheita (laakerointi väljä, alipaineen siirtämä ajoituslevy väljä, jne).
Motocraftin duraspark on paras jakaja johon olen törmännyt, eikä ole vanhemmitenkaan murheita ilmennyt, useamamssa vehkeessä on ollut käytössä. Ei kannata vaihtaa HEIhin.
Yhdessä oli ongelmaa, mutta sekin johtui halkimenneestä jakajan kannnesta, päästi kipinää väärään väliin. Kanne vaihdon jälkeen ei murheita.
Prestolite taas kannattaa heittä heti ensimmäisenä sorsalintua kohti. Toki kyllähän sekin toimii,jos on toimiakseen, aivoissa (älyboxissa) yleensä vikaa.
Lämpötila vaihtelut voi vaikuttaa aivon toimintaan ;)
Eli mikäs jakaja sinulla on nyt???
Tuosta apua jakajan tunnistukseen:
http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1217827709
Johdot saattaa näyttää hyvinkin uusilta ja hyviltä, ja ovat silti ihan p**kat.
Ja lämpötila vaihteluiden aiheuttama oireiden muutos voisi niihin viitata hyvinkin.
Ja toki huono jakaja tekee murheita (laakerointi väljä, alipaineen siirtämä ajoituslevy väljä, jne).
Motocraftin duraspark on paras jakaja johon olen törmännyt, eikä ole vanhemmitenkaan murheita ilmennyt, useamamssa vehkeessä on ollut käytössä. Ei kannata vaihtaa HEIhin.
Yhdessä oli ongelmaa, mutta sekin johtui halkimenneestä jakajan kannnesta, päästi kipinää väärään väliin. Kanne vaihdon jälkeen ei murheita.
Prestolite taas kannattaa heittä heti ensimmäisenä sorsalintua kohti. Toki kyllähän sekin toimii,jos on toimiakseen, aivoissa (älyboxissa) yleensä vikaa.
Lämpötila vaihtelut voi vaikuttaa aivon toimintaan ;)
Eli mikäs jakaja sinulla on nyt???
Tuosta apua jakajan tunnistukseen:
http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1217827709
Jeep kiukuttelee
Prestolite.Amboon laiton Hein ja olin tyytyväinen toimintaan ,mutta otan mielelläni neuvoja viisammilta.
Jeep kiukuttelee
Prestolite.Amboon laiton Hein ja olin tyytyväinen toimintaan ,mutta otan mielelläni neuvoja viisammilta.
Prestolitessä voi olla vikaa. Tosin, en ole nyt ihan varma, mutta yleisin oire taitaa olla, että kipinä katoaa kokonaan, eikä tule takaisin.
Mutta voi boxi oirehtia miten vain.
Pyörijää, kantta, jne ei minun mielestä tuohon kannata vaihtaa, vaan vaihtaa koko jakaja HEIhin tai Durasparkiin.
Silti tulpat ja johdot helppo ja edullinen kokeilla ensin.
Toki mielipiteitä on monia. Mitä muut sanoo...
Jeep kiukuttelee
Moi !
Minulla on Jeepissä tuo Motocraft. Alunperin autossa on ollut Prestolite, mutta edellinen omistaja oli vaihtanut sen Motocraftiin. Epäilen, että tuossa poisottamassani jakajassa ei ennakonsäätö toiminut kunnolla.
Minulla on Jeepissä tuo Motocraft. Alunperin autossa on ollut Prestolite, mutta edellinen omistaja oli vaihtanut sen Motocraftiin. Epäilen, että tuossa poisottamassani jakajassa ei ennakonsäätö toiminut kunnolla.