Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Moro !
Mikähän olisi edullisin tapa tehdä korotus ?. Laitetaanko korotuspalat rungon ja korin väliin ?. Tarvitseeko iskunvaimentajat uusia ?. Mitä muuta pitäisi huomioida ?. Korotustarve 50mm.
t. Jari
Mikähän olisi edullisin tapa tehdä korotus ?. Laitetaanko korotuspalat rungon ja korin väliin ?. Tarvitseeko iskunvaimentajat uusia ?. Mitä muuta pitäisi huomioida ?. Korotustarve 50mm.
t. Jari
Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Jos laitat korotuspalat korin ja rungon väliin, niin miksi pitäis iskarit uusia??
Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Edullisin on noi korotuspalat. Muutama kohta vaatii vähän säätöä. Automaatissa piti jatkaa vaihdevipu ja jakolaatikon vipu, en tiedä aiheuttaako toimenpiteitä lattiakeppien kanssa. Puskureiden kiinnikkeet täytyy muuttaa (ulkonäkösyistä) ja syyläriä tiputtaa alaspäin. Tankin kiinnikkeitä täytyy muuttaa. En nyt yhtäkkiä muista muuta isompaa.
Iskarit on tosiaan rungossa kiinni joten ei aiheuta toimenpiteitä.
Tankin täyttöputkelle voi joutua kans tekeen jotain, mulla ei ollu enää alkuperäinen.
Iskarit on tosiaan rungossa kiinni joten ei aiheuta toimenpiteitä.
Tankin täyttöputkelle voi joutua kans tekeen jotain, mulla ei ollu enää alkuperäinen.
Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Mikähän olisi edullisin tapa tehdä korotus ?. Laitetaanko korotuspalat rungon ja korin väliin ?. Tarvitseeko iskunvaimentajat uusia ?. Mitä muuta pitäisi huomioida ?. Korotustarve 50mm.
Miksi korotat? (ulkonäkösyistä, renkaat ei sovi lokasuojiin, auto kiinni kannoissa,...)
Edullisuus riippuu siiitä, osaatko tehdä itse vai joudutko teettämään muilla?
Vaihtoehtoja on jousituksen korottaminen ja/tai korin korottaminen. Esim. soa korotus(akselit siirretään lehtijousien alle) tulee edulliseksi, jos onnistuu itseltä akselien kiinnikkeiden siirto. Hakusana soa tuottaa paljon tietoa Offipalstalla.
Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Hmm... kaikennäköistä pienta työtä siis edessä. Tämmöiselle peukalo keskellä kämmentä olevalle kaverille ja parkkipaikkaremonttipaikan omistavalle haasteellista hommaa.
Muutetaankin kysymys siten että, mikä olisi töiden määrän suhteen helpoin tapa ?.
- Vai onko sellaista ?. ;D
t. Jari
Muutetaankin kysymys siten että, mikä olisi töiden määrän suhteen helpoin tapa ?.
- Vai onko sellaista ?. ;D
t. Jari
Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Helpoin on varmaan ostaa jousituksen korotussarja. Bj's offroad myy ainakin 2" sarjaa, mä laitoin rough countryn 3" sarjan joka oli edullisempi. Noi on periaatteessa helppoja asentaa, mutta käytännössä voi tulla vähän jumppaa kiinniruostuneiden pulttien kanssa.
Ite tarvin perustyökalujen lisäksi ainakin rälläkkää, puukkosahaa, miggiä ja prässiä ;D
Ite tarvin perustyökalujen lisäksi ainakin rälläkkää, puukkosahaa, miggiä ja prässiä ;D
Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Moi !
Tuo jousituksen korotussarja kuullostaa järkevältä, meikäläisen näkökulmasta katsottuna. Täytyykin Jamantilta kysellä,olisiko hänellä sellaisia Wagoneeriin sopivia olemassa. - Ja mahdollisesti myös asennettuna.
Korotustarvehan tulee siitä, kun ajatuksena on ajella "oikeiden, rakennettujen maastureiden" letkassa tuolla Venäjän puolella. Ei kuitenkaan missään suossa tms. paikassa, mutta välillä huonokuntoisilla metsäautoteillä tulee ojien ylityksiä, joissa auton takaosa ottaa kiinni. Joskus 50mm korotuskin auttaa.
Toisaalta en halua autosta rakentaa "oikeata maastoautoa" vaan pitää sen enemmän ehkä "retkeilyauton" näköisenä ja oloisena. Jonkinnäköinen kompromissi olisi siis hakusessa.
t. Jari
Tuo jousituksen korotussarja kuullostaa järkevältä, meikäläisen näkökulmasta katsottuna. Täytyykin Jamantilta kysellä,olisiko hänellä sellaisia Wagoneeriin sopivia olemassa. - Ja mahdollisesti myös asennettuna.
Korotustarvehan tulee siitä, kun ajatuksena on ajella "oikeiden, rakennettujen maastureiden" letkassa tuolla Venäjän puolella. Ei kuitenkaan missään suossa tms. paikassa, mutta välillä huonokuntoisilla metsäautoteillä tulee ojien ylityksiä, joissa auton takaosa ottaa kiinni. Joskus 50mm korotuskin auttaa.
Toisaalta en halua autosta rakentaa "oikeata maastoautoa" vaan pitää sen enemmän ehkä "retkeilyauton" näköisenä ja oloisena. Jonkinnäköinen kompromissi olisi siis hakusessa.
t. Jari
Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Kannattaa pysyä kohtuudessa noissa korotuksissa. Kaverilla on yksi CJ, jossa on 6" jousissa ja sitten vielä palikkaa korin ja rungonkin välissä. Kuulemma tuntuu ajaessa, että olisi menossa nurin tai aina johonkin suuntaan. Mutta nämä maassa, jossa saa tehdä autooon mitä vaan... Dubaissa
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Edullisin on noi korotuspalat. Muutama kohta vaatii vähän säätöä. Automaatissa piti jatkaa vaihdevipu ja jakolaatikon vipu, en tiedä aiheuttaako toimenpiteitä lattiakeppien kanssa. Puskureiden kiinnikkeet täytyy muuttaa (ulkonäkösyistä) ja syyläriä tiputtaa alaspäin. Tankin kiinnikkeitä täytyy muuttaa. En nyt yhtäkkiä muista muuta isompaa.
Iskarit on tosiaan rungossa kiinni joten ei aiheuta toimenpiteitä.
Tankin täyttöputkelle voi joutua kans tekeen jotain, mulla ei ollu enää alkuperäinen.
Ite huomasin tossa modatussa -79 wagossa et kytkintanko tarvii muutoksia (mielellään ennekuin katkee koppaa nostaessa ;( .
Täyttöputkelle eikä tankin kiinnikkeille ei tarvinu tehdä mitään.
Syyläri ei tod näk ollu mulla orggis mutten tehnyt sillekään mitään.
Toki jos flektill on tuulenohjain tms se ottaa kiinni jos syyläri nousee kopan mukana.
Niinjoo, lattiakepin aukkoa pitää suurentaa kun lattia nousee -> keppi ottaa reunoihin kiinni ja pykälät ei mee päälle!
Korin korotus FSJ Wagoneer -76
Moi !
Tuo jousituksen korotussarja kuullostaa järkevältä, meikäläisen näkökulmasta katsottuna. Täytyykin Jamantilta kysellä,olisiko hänellä sellaisia Wagoneeriin sopivia olemassa. - Ja mahdollisesti myös asennettuna.
Korotustarvehan tulee siitä, kun ajatuksena on ajella "oikeiden, rakennettujen maastureiden" letkassa tuolla Venäjän puolella. Ei kuitenkaan missään suossa tms. paikassa, mutta välillä huonokuntoisilla metsäautoteillä tulee ojien ylityksiä, joissa auton takaosa ottaa kiinni. Joskus 50mm korotuskin auttaa.
Toisaalta en halua autosta rakentaa "oikeata maastoautoa" vaan pitää sen enemmän ehkä "retkeilyauton" näköisenä ja oloisena. Jonkinnäköinen kompromissi olisi siis hakusessa.
t. Jari
Ton perusteella ehdottomasti jousilla kannattaa tehdä korotus, korin korotus rungolta ei oikeastaan vaikuta maavaraan muutakuin sillä perusteella että alle mahtuu isommat fillarit.
Ei tosta mun stoorista liikaa kannata säikähtää. Kyllä ne ihan kohtuu iisisti vaihtui. Suurin työ oli uusien puslien vaihto riippuihin ja toisen takajousen pultin irrotus ja mädäntyneen kannakkeen korjaus.
Tarkoitus oli vaan sanoa että ei ehkä kuitenkaan missään kerrostalon parkkipaikalla kannata alkaa projektiin.
Edullisimmissa sarjoissa takajousien korotus tehdään korotuspalikoilla. Etujousissa ei vastaava onnistu kun jouset on akselin alapuolella.
Samilta hyvä pointti toi kytkin, se ei tullu ees mieleen kun en oo sellaista painellu enää vuosiin..