Sivu 1/1

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Lähetetty: La Kesä 02, 2007 2:45 pm
Kirjoittaja rebel-66
Ideoita ennen kun rupean syynäämään tätä vikaa. Eli, akkua kuluttaa seisoessa ja huomasin että alt ja oil valo jää palaman himmeästi. Arvelin vian olevan virtalukon pohjassa vaan eipä ollu.

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Lähetetty: La Kesä 02, 2007 6:41 pm
Kirjoittaja john
yks mahdollisuus tuhannesta vois olla lataus rele. yhdessä laitteessa oli rele jumissa ja purki akkua.

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Lähetetty: Su Kesä 03, 2007 8:08 am
Kirjoittaja juhap
Tai itte laturikin voi purkaa...

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 9:51 am
Kirjoittaja stidi
Ompas laturista palanut käämidiodi. Jos haluut tarkan kartan, ni se on sen indikaattori/ ankkusytöttöpiuhan päässä. Ei kestä korjaaminen kauaa eikä ole kallista, joten hyvinnii suositettelen.

Käyttäisin esimerkiksi 4004 diodia, maksaa noin 5 tai 3 jöröä, osttopaikasta riippuen, jos ei sulla ole toista laturia mistä kannibvalisoida?

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 7:37 pm
Kirjoittaja raipe
kyllä toi stidi o sähkön suurlähettiläs ku tulee sellsta kapulakiältä että ei paremmasta väliä.

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Lähetetty: Ti Kesä 05, 2007 4:52 am
Kirjoittaja stidi
Ja mä ku yritin olla selkokiälinen. Tais muutama kirjotusvirhe tehä kommentista käsittämättömän.

Ensinnäki, jos ollaan tarkkoja ni se ei ole käämidiodi, vaik käämejä syöttääkin, vaan herätindiodi, eli se, joka ruokkii vastavirran käämeille. Sitten kun käämit alkavat tuottaa itse sähköä, niin siellä on 6 tasasuuntausdiodia hoitamassa hommaa, mutta tämä herätindiodin kautta tuotetaan vastavirtaa jotta lsaadaan fysiikan lakien mukaan llaturi vastustamaan pyörimistä.

Tätä herätediodia nimenomaan tarvitaan, jotta akku ei tyhjenisi seisomisen aikana plus sillä on helppoakin helpompaa ohjata latausvaloa.

66-Classicin pieni sähkövaiva.

Lähetetty: Ke Kesä 06, 2007 8:06 am
Kirjoittaja rebel-66
Joutuupa viikonloppuna kokeilemaan.Kiitoksia vinkeistä.