Mikäs saa Jeepin kutosen sirkuttamaan kuin pikkulintu?
Vesipumppu? Idler pulley eli se hihnan ohjainrulla?
Tsirp tsirp..
4.0 sirkuttaa...
4.0 sirkuttaa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
4.0 sirkuttaa...
Sirkutus lakkasi, kun laitoin uuden paisarin korkin...
Mitä ihmettä??
Mitä ihmettä??
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
4.0 sirkuttaa...
Se toimii pillinä... mulla oli paisari hiukan halki ja vislas kans aina välillä ihan pirusti.
4.0 sirkuttaa...
Sirkuttaa vieläkin, mutta kun lämpiää kone, niin vaimenee. Ei ole viheltävä ääni, vaan mekaaninen...
4.0 sirkuttaa...
Mulla oli se moniurahihnan yksi välipyörän laakeri finaalissa, se joka kylmäkoneen kompressorin jalassa.
Mutta se kyllä ulisi ihan jumalattomasti ja oli helppo ääni kohdistaa siihen, lämpötila vaikutti ääneen, toisinaan hiljeni kokonaan.
Irtolaakeri oli jokin ihan perus muutaman euron, laakeriliikeessä.
Ainakin helppo ja halpa kokeilla hiljeneekö.
Tai hihna irti ja kuuntele siriseekö edelleen.
Mutta se kyllä ulisi ihan jumalattomasti ja oli helppo ääni kohdistaa siihen, lämpötila vaikutti ääneen, toisinaan hiljeni kokonaan.
Irtolaakeri oli jokin ihan perus muutaman euron, laakeriliikeessä.
Ainakin helppo ja halpa kokeilla hiljeneekö.
Tai hihna irti ja kuuntele siriseekö edelleen.
4.0 sirkuttaa...
Samaa mieltä Jeep-Ukon kanssa.
Ennen kuin otat hihnan pois, niin yritä kuunnella stetoskoopilla (pitkä ohut metalli tanko) jokaista välipyörää.

Tarkista samalla värinän vaimentimen kumin kunto.
Mulla pitää Jeepissä ajoittain ilmastoinnin kytkin ylimääräistä ääntä.
Ennen kuin otat hihnan pois, niin yritä kuunnella stetoskoopilla (pitkä ohut metalli tanko) jokaista välipyörää.

Tarkista samalla värinän vaimentimen kumin kunto.
Mulla pitää Jeepissä ajoittain ilmastoinnin kytkin ylimääräistä ääntä.