Sivu 1/1
Akkuko paskanako ?
Lähetetty: La Kesä 02, 2007 4:31 pm
Kirjoittaja ruuska
Tossa pikkujätkien sähköautossa on kaksi kappaletta ajettavan ruohonleikkurin käynnistysakkua eli normaali akkuja, himppa pienempiä vaan.
Nyt on käynyt niin että ovat talvella päässeet jäätymään, eikä oikein ota latinkia vastaan, onko vinkkejä vai lampsinko akkukauppaan.
Akkuko paskanako ?
Lähetetty: La Kesä 02, 2007 4:51 pm
Kirjoittaja ruuska
Näyttäisi että toisessa akussa toimii pari kennoa ja toisessa 3... ei hyvältä näytä...
Akkuko paskanako ?
Lähetetty: La Kesä 02, 2007 6:46 pm
Kirjoittaja john
joskus noita akkuja saa elvytettyy silleen et kääntää ympäri ja ravistaa, vesireijät katnsii peittää ettei hapot roisku ympäriinsä.
ihan reilu ravistus ja kannattaa sitä oikeestaan vähän koputellakkin jollain kumivasaralla tai halolla :)
Akkuko paskanako ?
Lähetetty: Su Kesä 03, 2007 6:49 am
Kirjoittaja ruuska
Joo mätkin ja ravistelin niitä jo eilen tuloksetta, mikähän niissä hajoaa jäätyessä ?
Akkuko paskanako ?
Lähetetty: Su Kesä 03, 2007 9:32 am
Kirjoittaja john
tää nyt on ihan hatusta heitetty arvaus. voisko ne kennot vääntyilla niin että on oikarissa.
ootko koittannu hapottaa uudestaan. biltemassa se akku happo ei paljoo maksa.
mut kyllä mä vähän veikkaan että ne akut taitaa olla tiensä päässä.. :-/
Akkuko paskanako ?
Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 5:37 am
Kirjoittaja A-V
jooh, sama veikkaus täällä. comanchen mukana tullut akku jäätyi talvella ja vaikka oli kohtuu uusi ja hyvin toimiva ennen niin en monen tempun jälkeenkään saanut sitä enää heräämään kunnolla.
eli akkukaupoille vaan ja ens talvena akut lämpimään tilaan säilöön...
Akkuko paskanako ?
Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 9:47 am
Kirjoittaja stidi
Valitettavasti se on niin että kun kennon huokoset ovat täynnä nestettä , kuten myös eristepinnatkin, niin jäätyessään huokoset repeävät ja eristeet irtoavat kennoista. Ne kennot joissa on hieman varausta ovat saattaneet selvitä jäätymisestä pelkillä huokosvaurioilla mutta muista kennoista on tullut pelkkiä lyijypainoja.
Voit tietysti kulkea saunan ympäri kolme kertaa vastapäivään ja täydellä kuutamolla neljästi myötäpäivään akut ja vaimo selässä ja lausu koko ajan katkeamattomasti mömmömmöömmöö, älä sammu , älä sammu. Jos ei tule valkotakkiset sedät noutamaan tämän taikaparannustoimuinteen aikana, niin jatka samanlaisia poppakonsteja vaikka miten pitkään, mutta jäätyminen on oikeasti sellainen metku joka tappaa akun, jossa on nesteet sisällä.
Varmin konsti jäätymisen estämiseen on ladata se täyteen ennen pakkasia. Täysi akku kestää vähintään - 60 celssiusta, eikä muuten riittävän kylmässä purkaannu.
Akkuko paskanako ?
Lähetetty: Ma Kesä 04, 2007 7:16 pm
Kirjoittaja ruuska
Pitää koittaa vielä tuota stidin konstia, ja jos ei onnaa niin akkukauppaan lomps !
Akkuko paskanako ?
Lähetetty: Ke Kesä 06, 2007 9:07 am
Kirjoittaja stidi
Mut kerro meille kun meet kokeilemaan, ni tullaan kattoo ;D
Tai ainakin vaimon kommentit. ;D
Akkuko paskanako ?
Lähetetty: Pe Kesä 08, 2007 9:21 pm
Kirjoittaja Enzo
Itse olen suosinut traktorissa vuodesta 2000 ja jeepissä vuodesta 2002 rullakennoakkuja. Traktorin exide ja jeepin orbit. Aikoinaan traktorin akut (2kpl 6V akkuja) sai uusia 5v. välein. Viimeisin ostos oli rullakennoakku kun akkumyyjä kehui siinä olevan enemmän starttikapasiteettia kuin kahdessa 6v akussa, ja hintakin oli halvempi. Käsittääkseni myös tärinänkesto on parempi. (Traktori tärisee ihan riittävästi). Molemmat akut ovat pelanneet moitteitta koko ajan. Traktorikin jaksaa pyörittää kovillakin pakkasilla. Traktorin akkua olen myös käyttänyt satunnaisesti vinssin pyörittämiseen. Kalliimpihan se on kuin tavallinen levykennoakku, mutta huoleton ja pitkäikäinen ja voi asentaa vaikka ylösalaisin. :)
Testi jatkuu... 8-)