Jouduin omaan Wagoneeriin vaihtamaan kaasuvaijerin, kun vanhasta vaijerista oli useita säikeitä poikki. 6-koneeseen tarkoitettua vaijeria kun ei ollut käsillä, niin sovitin V8-moottoriin tarkoitetun vaijerin paikoilleen.
Vaijerit ovat muuten samanlaisia, mutta vaijerin pituudessa on eroa. V8-moottoriin tarkoitettu vaijeri on lyhyempi. Lyhyyden vuoksi jouduin imusarjassa kiinni olevaa vaijerin kannakkeen sijaintia suhteessa kaasuttimeen muuttamaan, jotta vaijeri ylettyisi kaasuttimen vivustolle.
- Taas tuli yksi "heikkokohta" korjattua ;).
FSJ Wagoneer -76/L6 kaasuvaijeri
FSJ Wagoneer -76/L6 kaasuvaijeri
Mulla oli ennen kutosen vaijeri kasissa ja se teki semmosen hervottoman lenkin konehuoneessa kun oli ylipitkä. Toimi ihan hyvin kunnes kerran mutkaisella soratiellä se ylimääräinen lenkki jäi jumiin johonkin pykälän taakse ja kaasu hirtti kiinni.
Mutkan lähestyessä ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin sammuttaa moottori, tietysti sillä seurauksella että samalla hetkellä katos jarrut ja ohjaus. Onneks pysy tiellä. Sen jälkeen tulikin vaihdettua vaijeri oikean mittaiseen.
Mutkan lähestyessä ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin sammuttaa moottori, tietysti sillä seurauksella että samalla hetkellä katos jarrut ja ohjaus. Onneks pysy tiellä. Sen jälkeen tulikin vaihdettua vaijeri oikean mittaiseen.