Aikomuksena vaihtaa nostajat ja katsoa, tuleeko se helvetinkoneen kolina niistä vai kampiakselista. Tyhjensin syyläristä vedet ja yritin vaikka kuinka hienotunteisesti aukaista sitä lohkon1/4 kuusiokololla olevaa tyhjennysproppua - pieleen meni ja pyöreäksi kulmat.
Imusarja ja kannet pitää kuitenkin saada varmuudella tyhjäksi ennen imusarjan pois ottamista. Mikä neuvoksi?
Veden tyhjentäminen V8
Veden tyhjentäminen V8
Jos alavesiletku on irti niin kannet/imusarja ja miltei koko motti tyhjenee kyllä. Ei pitäs muuta tarvita. Ihan tyhjäksi koko motin saat pakkasproput irrottamalla jos toi vesitilan pultti on tosiaan jumissa. Ne proput olis muutenkin hyvä vaihtaa aina kun motti on irtonaisena, paikallaan vaihtoa konehuoneessa en suosittele.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Veden tyhjentäminen V8
Varmaankin itsestäänselvyyksiä mutta tarkistathan myös työntötangot pöydällä pyöritellen etteivät ole banaanilla niin ja keinuvippojen tukisillat etteivät ole murtuneet (jos yhä orkkis alumiiniset). Ja jos nostajat on montulla alta niin niitä ei kannata vaihtaa josset vaihda kulunutta nokkaa samalla.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Veden tyhjentäminen V8
"Kolina" kuulostaa alakertamurheilta.
Veden tyhjentäminen V8
Varmaankin itsestäänselvyyksiä mutta tarkistathan myös työntötangot pöydällä pyöritellen etteivät ole banaanilla niin ja keinuvippojen tukisillat etteivät ole murtuneet (jos yhä orkkis alumiiniset). Ja jos nostajat on montulla alta niin niitä ei kannata vaihtaa josset vaihda kulunutta nokkaa samalla.
"Kolina" kuulostaa alakertamurheilta.
Kun nyt tonne auton alle könysin, niin huomasin tän olevan vaihtomotti aikojen takaa. Lätkästä päätellen aika tuoreeltaan on vaihdettu.
Keinuvipojen tukisiltaa en ole vielä älynnyt katsoa, tänks for vinkki!
Kohtahan se sitten selviää, koliseeko ylä-vai alakerta. Sillähän tää on vuosia ladossa ollut kun intopiukeena ostin ja jenkkimyyjä kusetti -> elin otsassa huolella. Ainoa lohtu, että setti säilyttää arvonsa, ja taitaa olla hienoisessa noususuunnassa lamoista huolimatta (jos olis kunnossa).
Veden tyhjentäminen V8
Voi olla myös nokka-akselin laakeri