Sivu 1/2

Lisää Automaattiasiaa

Lähetetty: Ke Elo 06, 2014 6:16 pm
Kirjoittaja juhap
Mitä vaikuttaa vuosien käyttämättömyys automaattilootaan?



904 on ollut varmaan 10 ajamatta öljyt sisällä, voiko ottaa suoraan käyttöön?



Lisää Automaattiasiaa

Lähetetty: Ke Elo 06, 2014 6:57 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Tiivisteet kovettuu ajan saatossa oli käytössä tai ei. Ja eri öljyillä saattaa olla eri tyyppisiä vaikutuksia, hyviä tai huonoja. Pillarin maansiirtokone puolella jos massa levy on ollut öljyssä, niin suositus olisi säilyttää öljyssä, ei saa antaa uudestaan kuivaa kunnolla. Käyttämättä ollut saattaa öljy valunut niin kuiviin ylä osista että on kuivat, mutta miten lopulta mikäkin tavara käyttäytyy.

Lisää Automaattiasiaa

Lähetetty: To Elo 07, 2014 5:12 am
Kirjoittaja A-V
Juteltiin just pari kuukautta sitten tästä aiheesta mun automaattivelhon kanssa (Dart Center). Hänen näkemyksensä oli, että jos on otettu seisomaan 'suoraan ajosta' eli öljyt sisällä jokapaikassa niin säilyy kymmeniä vuosia ilman ongelmia, kunhan vaihtaa uudet öljyt käyttöönoton yhteydessä ja hiukan "sisäänajaa" laatikkoa hellemmin. ATF on kuulemma hyvinkin 'kiinnipysyvää' tavaraa.  Mut on kaiketi myös kiinni siitä miten laatikkoa on säilytetty ja missä (ulkona pakkasessa vs. lämpimässä tallissa).



Omia kokemuksiakin on. Mähän otin ton A727:n käyttöön ja sillon se oli ollut helposti 10-20v käyttämättä ja meni ilman ongelmia. Öljyt sai tosin vaihtaa toistamiseen kun en tajunnut tyhjentää turbiinia wanhasta öljystä ennen käyttöönottoa (öljy meni ruskeahkoksi melkein ekan koeajolenkin jälkeen, epäilin kytkinlevyjen kulumista mutta ei haissut palaneelta ja loota toimi ilman ongelmia seuraavat 5 vuotta kunnes rikoin sen ite).

Lisää Automaattiasiaa

Lähetetty: To Elo 07, 2014 6:27 am
Kirjoittaja hentpe
Ennen ajoon lähtöä kannattaa käytellä rauhassa lämpimäksi, että öljyt lähtee varmasti kiertoon. Näin mulle joku viisas neuvoi.

Lisää Automaattiasiaa

Lähetetty: To Elo 07, 2014 7:01 am
Kirjoittaja JAMANT
20-30 minuuttia vaihde N-asennossa tyhjäkäynnillä, sitten öljyjen vaihto ja 10 km ajoa ja öljyjen vaihto...

Lisää Automaattiasiaa

Lähetetty: To Elo 07, 2014 8:21 am
Kirjoittaja juhap
OK



Mätärööri saanee uuden lootan Concasta...

Lisää Automaattiasiaa

Lähetetty: To Elo 07, 2014 4:30 pm
Kirjoittaja juhap
Tuossa Matadorin lootan takaosassa on liitin paineputkelle, joka menee konehuoneeseen asti. Siellä on toisessa päässä öljynpaine kello. Mikä tämä on? Toisessa lootassa ei ole moista, toimiikohan ilman?

Lisää Automaattiasiaa

Lähetetty: Pe Elo 08, 2014 6:47 am
Kirjoittaja RamiS
Tuossa Matadorin lootan takaosassa on liitin paineputkelle, joka menee konehuoneeseen asti. Siellä on toisessa päässä öljynpaine kello. Mikä tämä on? Toisessa lootassa ei ole moista, toimiikohan ilman?



Muistelisin, että mun askissa on tulpattu putkenpätkä.



RS

Lisää Automaattiasiaa

Lähetetty: Pe Elo 08, 2014 7:05 am
Kirjoittaja tl
Jos siitä lähtee vaan yksi putki öljynpainekellolle niin ei sen tulppaaminen voi mitään vaikuttaa toimintaan kun umpiperä se on joka tapauksessa.

Lisää Automaattiasiaa

Lähetetty: Pe Elo 08, 2014 7:33 am
Kirjoittaja juhap
Mut jos tuolla on joku juttu, joka valvoo jotakin lootan öllinpaineen avulla...