Sivu 1/2
Volvon automaatti Rambleriin?
Lähetetty: Su Elo 10, 2014 9:06 am
Kirjoittaja American67
volvon automaatti menee paikoilleen ilman muutoksia? mikä volvon automaatti...
Volvon automaatti Rambleriin?
Lähetetty: Su Elo 10, 2014 9:15 am
Kirjoittaja A-V
volvon automaatti menee paikoilleen ilman muutoksia? mikä volvon automaatti...
varmaankin viittaa aisin warnerin automaatteihin mitä volvo käytti Amazooneissa jne, kun son "periaatteessa" sama loota kuin mitä AMC on käyttänyt borg warner nimellä. Tosin melkolailla heikompi on ja etenkin Rebelin kopassa hiukan kyseenalaistaisin kestävyyden, Americanissa vois pikkukuutosen takana ehkä olla riittävä.
Tästä oli joskus vuosia sitten juttua samalla foorumilla mutta ennen sitä isoa tuhoa. Jos oikein muistelen niin mitenkään bolt-on se ei ollut ilman oikeaa AMC:n kaavelia ja vetolevyä johon tehty oikea reikäjako aisinin turbiinille. Mutta eikait tuo mahoton ja onhan tuo paljon helpompi sovitus kuin pystymettästä joku toinen. Jos muistan väärin niin korjatkaa ihmeessä. ;)
Volvon automaatti Rambleriin?
Lähetetty: Su Elo 10, 2014 9:26 am
Kirjoittaja juhap
No tuo Voovon loota on vintillä. Se on sovitettu Roverin kasiin. Samalla tavallahan se menee AMC:n koneisiin. Oma "kytkinkoppa" ja sitten kustomoitu vetolevy. Voovon "lahjana" saa sitten laippakardaanin lähdön... Sen kai voi vaihtaa AMC:n versioon. Tuo lootan kuori näyttää samalta kuin muuorilassa oleva tyhjä AMC:n kotelo... Kestävyydestä en tiedä mitään. Tuo mun paketti on tehty aikoinaan Turu puales Zephyriin... Piti laittaa 244 Voovoon...
EDIT: loota oli siis BW 35
Volvon automaatti Rambleriin?
Lähetetty: Su Elo 10, 2014 3:54 pm
Kirjoittaja PetriN
volvon automaatti menee paikoilleen ilman muutoksia? mikä volvon automaatti...
varmaankin viittaa aisin warnerin automaatteihin mitä volvo käytti Amazooneissa jne, kun son "periaatteessa" sama loota kuin mitä AMC on käyttänyt borg warner nimellä. Tosin melkolailla heikompi on ja etenkin Rebelin kopassa hiukan kyseenalaistaisin kestävyyden, Americanissa vois pikkukuutosen takana ehkä olla riittävä.
Tästä oli joskus vuosia sitten juttua samalla foorumilla mutta ennen sitä isoa tuhoa. Jos oikein muistelen niin mitenkään bolt-on se ei ollut ilman oikeaa AMC:n kaavelia ja vetolevyä johon tehty oikea reikäjako aisinin turbiinille. Mutta eikait tuo mahoton ja onhan tuo paljon helpompi sovitus kuin pystymettästä joku toinen. Jos muistan väärin niin korjatkaa ihmeessä. ;)
Amazonissa ja Volvo 164:ssa mulla on ainaskin BW35 ja Volvo 240:ssä vm.-85 oli BW55. Sitte vm. -91:ssä Volvossa vasta oli Aisinin nimellä.
Volvon automaatti Rambleriin?
Lähetetty: Ma Elo 11, 2014 5:48 am
Kirjoittaja A-V
Selkiästi muistan sit väärin ;) noh, AW/BW, lopputulos sama ;D Ei sovi suoraan, muttei mitenkään mahdoton sovitus - kestävyydestä tossa olikin jo aiemmissa viesteissä
Se BW 35 on ns. mallisarja (aika usein törmää siihen että kaikki mallit on vaikka M35 nimellä) johon AMC:lla kuului kuutoskoneissa käytetyt ilmajäähyset (turbiinissa ikäänkuin ilmasiivet) BW M34, M35, M36, M37 sekä kuutoskoneiden nestejäähyset M42, M43, sekä pienimpien kasikoneiden (290/304cid ja vain 2bbl) nestejäähyset M40 ja M44. Ulkoapäin nää kaikki on jotakuinkin sama laatikko erot kytkimien määrässä ja sisäkaluissa muutoinkin. Kestävyys kasin perässä on hiukan niin ja näin, kutosen perässä ihan OK.
Kasasin näistä listaa 15v sitten tähän muotoon (löytyy Tech Infosta):
http://www.amccf.com/tech/amc_auto_trannies.html
Volvon automaatti Rambleriin?
Lähetetty: Ma Elo 11, 2014 5:50 am
Kirjoittaja A-V
leikkasin hiukan tuota myyntilmoketjua ja pistin tänne tekniikkapuolelle ettei rönsyillä ihan liikoja ;)
Volvon automaatti Rambleriin?
Lähetetty: Ma Elo 11, 2014 8:05 am
Kirjoittaja American67
M40 ja M44 ei kestä oikeen ees kasin persiissä?
asiast kukkaruukkuu, saaks noihi BW askeihin miten osia, esim tiiviste/remppasarjoja?
Volvon automaatti Rambleriin?
Lähetetty: Ma Elo 11, 2014 11:28 am
Kirjoittaja SW
TSM:n mukaan M43 ja M44 ovat sisuskaluiltaan sama loota ja eroavat toisistaan vain säädöiltään. Löytyykö mistään tietoa niiden vääntö- ja tehorajoista, kun 304 ei vielä ole kovin tehokas kasi.
Volvon automaatti Rambleriin?
Lähetetty: Ma Elo 11, 2014 11:31 am
Kirjoittaja A-V
M40 ja M44 ei kestä oikeen ees kasin persiissä?
asiast kukkaruukkuu, saaks noihi BW askeihin miten osia, esim tiiviste/remppasarjoja?
Toi vahvoin näistä eli tuo M44 on ymmärtääkseni ihan OK normiajossa 304cidin perässä, mutta jos tehtaaltakin niitä tarjottiin vain pienimpään veekasiin ja vain kakskurkkusen kaasarin kanssa niin kyllähän siitä voinee päätellä jotain kestävyydestä. Ainakaan kumia en lähtisi polttelemaan... Ja sanotaan nyt vielä sekin ettei ne sovi kuutosesta kasiin ja takasin kun tän vuotisissa on täysin eri jako sekä kaaveli. Niinjoo isommissa kaseissa oli myös BW:n laatikot mutta ne oli jo valurautakuorilla olevia pirusti kestävämpiä ja isompia tomaatteja.
Mutjoo, osien saatavuus oli hyvä, ainakin sillon kun ite M43:n kanssa räpläsin (filtterit, tiivarit, jne).
Volvon automaatti Rambleriin?
Lähetetty: Ma Elo 11, 2014 11:35 am
Kirjoittaja A-V
TSM:n mukaan M43 ja M44 ovat sisuskaluiltaan sama loota ja eroavat toisistaan vain säädöiltään. Löytyykö mistään tietoa niiden vääntö- ja tehorajoista, kun 304 ei vielä ole kovin tehokas kasi.
Sanotko vielä missä TSM:ssä näin on mainittu? Kuulostaa hiukan hassulta kun kerran ainakin input shaft on kokonaan eri osa ja ainakin kaaveli on eri. Tietty voishan tuo olla ettei muita eroja ole?
niin ja son hiukan suhteellista onko 304cid tehokas kasi vai ei... ::) ehkä vakiona juu.