Sivu 1/1
alipaine kello american -65
Lähetetty: Pe Syys 05, 2014 12:34 pm
Kirjoittaja toninen
Mikä käyttötarkoitus on virranjakajan vieressä olevan alipainekellon näköisen osan tarkoitus ja miten se vaikuttaa käyntiin tai mihin se edes pitäis liittää?
alipaine kello american -65
Lähetetty: Pe Syys 05, 2014 1:17 pm
Kirjoittaja American67
kaasuttimen rungon alareunassa kaasuläpän alapuolella pitäis olla alipaineputkelle nippa, kytketään siihen.
säätää sytytyksen ennakkoa kierrosten ja kuormituksen mukaan.
alipaine kello american -65
Lähetetty: To Loka 30, 2014 8:33 am
Kirjoittaja Woland
Tarkistuksena vaan kysyn että eihän sillä ole väliä mihin imusarjan alipaine nippaan sen letkun laittaa? Mulla on siellä 6. sylinterin luona olevassa ap nipassa.
alipaine kello american -65
Lähetetty: To Loka 30, 2014 9:05 am
Kirjoittaja RamiS
Mielestäni oikea paikka olisi kyllä tuolla kaasarin jalassa...
RS
alipaine kello american -65
Lähetetty: To Loka 30, 2014 9:49 am
Kirjoittaja A-V
Samaa mieltä - ei kuulu imusarjan alipainenippoihin tuo letku, vaan tosiaan kaasariin sille varattuun paikkaan. Hiukan riippuu kaasarista mutta kuten tossa on mainittu niin usein on kaasarin alaosassa.
alipaine kello american -65
Lähetetty: To Loka 30, 2014 9:53 am
Kirjoittaja JAMANT
Pitää olla kytketty sellaiseen kaasarin nippaan, jossa ei ole läpät kiinni asennossa (tyhjäkäynnillä) alipainetta ollenkaan ja kun läpät aukeaa vähänkin, sitten pitää olla alipainetta (eli nippa on sellainen, jonka kaaviokuvassa lukee "Vented", muistaakseni)!!! Alunperin on ehkä ollut niin että kylmäkäytössä liitetty imusarjaan tai kaasarin alle, missä on koko ajan alipaine, kun kone lämpiää, venttiili ohjaa alipaineen edellämainittuun Vented nippaan, näin ainakin 70-luvulla....
alipaine kello american -65
Lähetetty: Su Marras 02, 2014 9:20 am
Kirjoittaja A-V
Pitää olla kytketty sellaiseen kaasarin nippaan, jossa ei ole läpät kiinni asennossa (tyhjäkäynnillä) alipainetta ollenkaan ja kun läpät aukeaa vähänkin, sitten pitää olla alipainetta (eli nippa on sellainen, jonka kaaviokuvassa lukee "Vented", muistaakseni)!!! Alunperin on ehkä ollut niin että kylmäkäytössä liitetty imusarjaan tai kaasarin alle, missä on koko ajan alipaine, kun kone lämpiää, venttiili ohjaa alipaineen edellämainittuun Vented nippaan, näin ainakin 70-luvulla....
Hyvää infoa, mut ei tuollaisia tuplakytkentöjä alipaineille ole ollut ainakaan mun 1970 asti valmistetuissa. Pelkästään letku kaasariin.