Fsj tonttiin

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
JanneM
Viestit: 1465
Liittynyt: To Huhti 01, 2010 3:13 pm

Fsj tonttiin

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Jeeppi on ruvennu näyttään liian korkeelta ja ajattelin jos sitä laskis lähemmäksi tienpintaa,onko kokemuksia kuinka sen sais tehtyä suht pienellä työllä?
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Fsj tonttiin

Viesti Kirjoittaja juhap »

Aluksi täytyy tarkistaa tuolta trafilta, kuinka maastoauton ehdot täyttyvät... Nokan ja perän nousukulmat jne jne.



Sitten vaan akselit lehtijousen yläpuolelle ja blokkia väliin, lyhyemmät iskarit ja sen semmosta.



Ohjausvarsia voi joutua muuttamaan jos oikein radikaalisti putoaa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Fsj tonttiin

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

FSJ:ssä on jo akselit jousten yläpuolella.... Muistaakseni :-?
JanneM
Viestit: 1465
Liittynyt: To Huhti 01, 2010 3:13 pm

Fsj tonttiin

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Jep,on yläpuolella,tarvii tutkia ,jos laittaa palat jousen ja akselin väliin.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Fsj tonttiin

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Etuakseli on yläpuolella mutta taka-askeli alapuolella. Ite meinasin pudottaa tota etupäätä ihan perinteisillä palikoilla ja takapäätä sopivalla määrällä lehtiä. Jos taka-akselin heittää pakan yläpuolelle, jää joustovara todella pieneksi ja tarve rungon loveamiseen tulee eteen. Eli tehdään tilaa akselille liikkua ylöspäin.

Keväällä oli ACS-näyttelyssä se punanen Wago jonka sen edellinen omistaja madalsi just em. toimenpitein. Keskustelin hänen kanssaan aiheesta aikoinaan ja oli todennut takapään kanssa tuon saman ongelman,

Netistä löytyy pari oikeasti alas laskettua FSJ:tä mut molemmat on muutettu takavetoseks, et sen etupään saa todella alas.
JanneM
Viestit: 1465
Liittynyt: To Huhti 01, 2010 3:13 pm

Fsj tonttiin

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Ajattelin ainoastaan etupäänlaskua,takapää näyttää silmään paremmalta,nyt auto näyttää keulivan.
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Fsj tonttiin

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Lehtiä pois tai muuten vaan laiskemmat jouset tilalle, niin etupään saa tippumaan.



Toki, jousten löysyys vaikuttaa ajotuntumaan, joten siinnä mielessä tuo jousen ja akselin välinen alennuspala ihan fiksu ratkaisu.



Omasta mielestäni:

-Ohjauksen varrelle ei pitäisi tarvita tehdä mitään,

-eikä välttämtäi iskareillekaan, jos on vakiot, eivät pohjaa.

-Ja etukardaani mahtuu olemaan.

Kuitenkin tehtaaltakin mitoitettu sillai, että varat riittää pohjaan lyönti kumeihin asti.



Maastoauton ehdot ovat mitä on, mutta lopun pelein eivät katsastuksessa nykypäivänä taida juurikaan kyseisiä asioita miettivän. (lähestymis kulmat, jne).

Voihan tietysti olla, että erittäin radikaalisti madallettu pistää niin silmään, että katsuri alkaa tutkia ehtoja?

Mutta saa olla melko suuri muutos jo...
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Fsj tonttiin

Viesti Kirjoittaja tl »

Ajattelin ainoastaan etupäänlaskua,takapää näyttää silmään paremmalta,nyt auto näyttää keulivan.



Fsj:ssä on äkkivilkaisulla tollanen optinen harha että näyttää keulivan johtuen erikokoisista pyöränaukoista edessä ja takana. Tietty jos takajouset on väsähtäneet niin voi se olla tottakin.
Avatar
rebel70
Viestit: 4182
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

Fsj tonttiin

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

FSJ korin muotoilu tekee sen keulivan ilmeen. Minusta hienoa muotoilua pienellä kikalla. Nokkapelti yhdistettynä eturitilään joka on etukenossa. Ja kokonaisuutta täydentää kallistettu takatolppa, kattolinja ja sivukylkien pienet pokkaukset. Ja tietysti nuo lokasuojien kaaret. Se on tarkoitettukin ylväästi keulaansa nostavaksi kulkijaksi. [smiley=thumbsup.gif]



Ajattelin ainoastaan etupäänlaskua,takapää näyttää silmään paremmalta,nyt auto näyttää keulivan.



Fsj:ssä on äkkivilkaisulla tollanen optinen harha että näyttää keulivan johtuen erikokoisista pyöränaukoista edessä ja takana. Tietty jos takajouset on väsähtäneet niin voi se olla tottakin.
😁
Vastaa Viestiin