grand cherokee -95 5.2 bensa
Lähetetty: Su Loka 05, 2014 8:04 am
Maastoautojen veroetu poistui 3.5.1993, jonka jälkeen ne on verotettu kuten henkilöautot.
Esimerkiksi tuolla on aiheesta artikkeli:
http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=32
Eli maahan tuodessa -95 vuoden maasturista on maksettu täysi autovero, ja näin ollen sen saa muuttaa vapaasti pakettiautoksi.
(Vanhemmat, alenentun autoveron autot vaatii tavaratilaan 3 kuution säännön, eli korotettua kattoa, jne. Tai huoltoautoksi muuttamisen, jossa on sitten taas omat vaatimuksensa.)
-95 mallin autoon muutos tapahtuu, poistamalla takapenkit.
-Joko poistaa penkit kokonaan ja penkkien kiinnikkeet täytyy "tuhota", jotta penkkejä ei helposti saa paikoilleen
-Tai esim, jos selkinoja kaatuu, poistaa pelkän istuin osan ja kaataa selkinojan ja lukitsee selkinojan jollain tavoin ala asentoon, jotta ei pysty nostamaan ylös. (toimii kätevästi tavara tilan tasaisena lattiana)
Sen jälkeen katsastus konttorille muutos katsastukseen.
Auto on pakettiauto ja 2 hengelle (tai 3 hengelle jos etupenkit sen mukaiset)
---
Pakettiauto muutoksethan toki dieseli vehkeisiin suositumpia diesel veron takia.
Mutta ymmärrän tuon yrittäjän/maanviljelijän hyödyn pakettiauton vero hyödyssä, olen joskus kuullut asiasta.
En ole 2. käyttö auton vero juttuihin perehtynyt. Diesel vero verotetaan kuin henkilöautossa, ihmisiä saa kuljettaa kuin henkilö autossa, mutta yrittäjät/maanviljelijät see vero edun?
Olisko 2. käyttö auto fiksumpi, jolloin saa istuma paikat hyödynettyä.
Vai saiko sen 2. käyttöauton vero hyödyn vain uuden auton autoverosta, ei käyttöverosta???? Miten se menee??
Esimerkiksi tuolla on aiheesta artikkeli:
http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=32
Eli maahan tuodessa -95 vuoden maasturista on maksettu täysi autovero, ja näin ollen sen saa muuttaa vapaasti pakettiautoksi.
(Vanhemmat, alenentun autoveron autot vaatii tavaratilaan 3 kuution säännön, eli korotettua kattoa, jne. Tai huoltoautoksi muuttamisen, jossa on sitten taas omat vaatimuksensa.)
-95 mallin autoon muutos tapahtuu, poistamalla takapenkit.
-Joko poistaa penkit kokonaan ja penkkien kiinnikkeet täytyy "tuhota", jotta penkkejä ei helposti saa paikoilleen
-Tai esim, jos selkinoja kaatuu, poistaa pelkän istuin osan ja kaataa selkinojan ja lukitsee selkinojan jollain tavoin ala asentoon, jotta ei pysty nostamaan ylös. (toimii kätevästi tavara tilan tasaisena lattiana)
Sen jälkeen katsastus konttorille muutos katsastukseen.
Auto on pakettiauto ja 2 hengelle (tai 3 hengelle jos etupenkit sen mukaiset)
---
Pakettiauto muutoksethan toki dieseli vehkeisiin suositumpia diesel veron takia.
Mutta ymmärrän tuon yrittäjän/maanviljelijän hyödyn pakettiauton vero hyödyssä, olen joskus kuullut asiasta.
En ole 2. käyttö auton vero juttuihin perehtynyt. Diesel vero verotetaan kuin henkilöautossa, ihmisiä saa kuljettaa kuin henkilö autossa, mutta yrittäjät/maanviljelijät see vero edun?
Olisko 2. käyttö auto fiksumpi, jolloin saa istuma paikat hyödynettyä.
Vai saiko sen 2. käyttöauton vero hyödyn vain uuden auton autoverosta, ei käyttöverosta???? Miten se menee??