vääntele takas! mulla ainaskii pelannu vielä :o
Hain uuden Jamantista ja jätän vanhan varalle.
Irroittaessani tukisiltaa ihmettelin pulttien jäykkyyttä. Näinköhän on konetta kasatessa tullut luettua manuaalista väärää riviä, pulttien jättämistä jäljistäkin päätellen...
Rocker arm studs to cylider head: 62 jalkapaunaa
Rocker arm stud retainer nut: 23 jalkapaunaa
Jälkimmäinen arvo on oikea, veikkaan että on lyöty kovemmilla kiinni. :-/...voin olla tietenkin väärässäkin (taas).
Näitä kyllä sattuu ja tapahtuu: Fordin 1.6OHC:n kannenpultteja joskus kiristäessäni ei oikein ajatus juossut aamuyöllä edes normaalitahmeudella. Ohje: "käännä pultit momenttiin nn. jonka jälkeen käännä viellä 45 astetta tiukemmalle". Väännettyäni kaikki pultit ihmettelin että pitipäs vääntää pitkälläkin varrella ihan tosissaan. Tosin tajusin hetken kuluttua että ympyrässähän oli peräti 360 astetta ja jos kääntää
puoliympyrän verran on jo kääntänytkin 180 astetta eikä 45 :o
Eivät pultit sentään katkenneet...