Pakoventtiilin palaminen

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
JanneM
Viestit: 1465
Liittynyt: To Huhti 01, 2010 3:13 pm

Pakoventtiilin palaminen

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Jeepistä on pakoventtiilit palanu (2-3kpl),mikähän moisen aiheuttaa?
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Pakoventtiilin palaminen

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Liian laiha seos, sytytys liian myöhäisellä tai venttiilit olleet kannolla (säätö pielessä). Sinnä yleisimmät syyt.
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Pakoventtiilin palaminen

Viesti Kirjoittaja raipe »

muistaakseni ainakaan 232:ssa ei säätöä?

327:ssa ei ainakaan oo säätöjä. hydraylit ainoo säätö.

tässä ilmeisesti 258? siitä ei tiatoo.
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Pakoventtiilin palaminen

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

muistaakseni ainakaan 232:ssa ei säätöä?

327:ssa ei ainakaan oo säätöjä. hydraylit ainoo säätö.

tässä ilmeisesti 258? siitä ei tiatoo.

Juu, Jeepin 258 on jo sen verta uusi, että ei ole säätöjä, hydraulit hoitaa.



Onko edes 258:sia niin vanhaa versiota, jossa olisi mekaaniset nostajat/säätö? Kuitenkin AMC käyttänyt hydrauleja jo pitkälti -60 luvun puolellakin?
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Pakoventtiilin palaminen

Viesti Kirjoittaja A-V »

Hydraulinostajat kaikissa.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
rebel70
Viestit: 4184
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

Pakoventtiilin palaminen

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Liian laihalla. Oliko 5, 6? Käyvät vielä lämpösempänä. Mulla oli sama juttu.
😁
PetriN
Viestit: 449
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 6:08 am

Pakoventtiilin palaminen

Viesti Kirjoittaja PetriN »

Liian laihalla. Hudsonissa oli muutama pakoventtiili tosi kallellaan ja muuta selitystä ei ehkä ole, kun että ovat kuumentuneet liikaa. Myös pakosarja oli, ehkä jo pitemmän aikaa, kärsinyt tästä laihan seoksen aiheuttamasta kuumenemisesta, kun ei enää kestänyt kasassa, vaan rapisi käsiin.
JanneM
Viestit: 1465
Liittynyt: To Huhti 01, 2010 3:13 pm

Pakoventtiilin palaminen

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Tässä mun tapauksessa palamisen aiheutti kulunut nokka-akseli.
Vastaa Viestiin