Hitsauskoneita

Juttua kaikesta mahdollisesta säästä elämään ja muuhun ei suoraan harrastukseen liittyvään.
maze

Hitsauskoneita

Viesti Kirjoittaja maze »

Mikäs laisia hitsauskoneita porukalla on?

Itellä oli (laina kone) kempin kepomat 250 voimavirta mig, nyt olis vissiin aika ostaa oma. Katselin kempin minarcmig evo 200 joka olis sopivan kokonen niin voi ottaa mukaan keikka hommille ja muutenkin helpompi säilöä. Onko kokemuksia? telwinillä tais olla joku vastaavan mallinen laite mutta tekeekö nuilla pikkukoneilla mitään?

juhap

Hitsauskoneita

Viesti Kirjoittaja juhap »

No tuommoinen Kemppi-niminen italiaano pikku MIG on se, millä on pärjätty. Ostin semmoisen pikkuisen hätävara kaasuhitsauspaketin keväällä. Eilen tilasin käsikäyttöisen pienen pistehitsin. Koululla olen hitsaillut isompia rautoja isolla MIGillä ja invertterillä sekä kaasulla muita hommia.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
hentpe

Hitsauskoneita

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Mulla on kans vanha Kemppiläinen. Kaapelin oon pariin kertaan uusinut mut muuten on toiminut kohuullisesti. Lisäks on vanha Hankkijan puikko kone. Puikolla en osaa mitään hirveen hyvin hitsata mut jotain krouvimpaa mikä vaatii isompaa virtaa, niin oon vetänyt.
rebel70

Hitsauskoneita

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Mikäs laisia hitsauskoneita porukalla on?

Itellä oli (laina kone) kempin kepomat 250 voimavirta mig, nyt olis vissiin aika ostaa oma. Katselin kempin minarcmig evo 200 joka olis sopivan kokonen niin voi ottaa mukaan keikka hommille ja muutenkin helpompi säilöä.  Onko kokemuksia? telwinillä tais olla joku vastaavan mallinen laite mutta tekeekö nuilla pikkukoneilla mitään?

Ite katellu tuota kans ja pomo osti kotiinsa tuollasen ja sitä se on nyt kehunu joka päivä viikon ajan. ;D
😁
RamiS

Hitsauskoneita

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Joku Esab voimavirtakone tallilla. On aika loppu jälleen kerran, mutta hyvin hitsaa. ;)

RS
lucifer74

Hitsauskoneita

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Hakas AW 35 löytyy.

Sama kone ku Wallius blueweld 252, tosin ilman asetusten näyttöja ym hifistelyjä..
Pitu

Hitsauskoneita

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Kempin Super Kempomat, valovirtakone 80-luvulta. Tuli hommattua pari vuotta sitten pikkuvikaisena. Uus kolvi tuohon vielä pitäisi hankkia. Brittien verkkokaupoista löytyy Binzelin kolveja euroliittimellä sopuhintaan. Pitäisi vaan se euroliitinkin hankkia ja soveltaa.

Lankana 0.8 lanka ja kaasuna CO2.

Tuota täydentämässä puikkokoneena Esabin pikku invertteri. Riittää, kun ei isompaa puikkoa ala urakalla polttamaan. Kaukosäätimen puute hieman harmittaa. Raapaisu-tigin hankintaa kerta käyttö pullolla tämään varusteeksi olen harkinnu. Tosin velä vasta harkinnassa.

Lisäksi tallin nurkassa lojuu vanha Arcos 130, pikkunen lankakone, perustuu Esabin lisenssitekniikkaan. Tuo palveli ennen Kempin hankintaa. Langansyöttökoneisto on tuossa kovin heppoinen ja kyllästyin tappelemaan sen kanssa.
rebel70

Hitsauskoneita

Nyt oli kaveri ostanu useemman Esabin ja siellä ois yks ylimääränen. Valovirta peli 200A. Kemppiä oon kyllä katellu. Toi ois kyllä halpa verrattuna Kemppiin, mutta alveja ei saa pois enää....
😁
JariJ

Hitsauskoneita

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Minulla myös käytössä vanha 80-luvun Kempin enempi ohutlevyhitsaukseen tarkoitettu mig. Mallia en muista,kun se on faijan autotallissa. Käyttö on nykyään aika vähäistä, mutta hyvin on tähän saakka toiminut. Lisäksi "reppupullot" happea ja asetyleenia kaasuhitsausta ja ruostuneiden pulttien lämmittämistä varten.

Jari
rebel70

Hitsauskoneita

Nyt oli kaveri ostanu useemman Esabin ja siellä ois yks ylimääränen. Valovirta peli 200A. Kemppiä oon kyllä katellu. Toi ois kyllä halpa verrattuna Kemppiin, mutta alveja ei saa pois enää....

Kyllä se taitaa isänpäivälahjaksi tulla itelle hankittua toi Esab Caddy C200i.... :)
😁
Vastaa Viestiin