Sivu 1/3

Nelivedosta takaveto?

Lähetetty: Ke Joulu 10, 2014 4:48 pm
Kirjoittaja juhap
Onko ihan mahdoton ajatus (autoveron kannalta) muuttaa XJ takavedoksi? Vai oliko 90 vuonna maastureilla veroetu vai menivätkö täydellä henkilöautoverolla? Tässä vaan ihan muuten vaan aprikoin... 8-)

Nelivedosta takaveto?

Lähetetty: Ke Joulu 10, 2014 4:54 pm
Kirjoittaja RamiS
Katsastuskonttorilta ja Trafilta ( myös autoverotus-osastolta) näkemys ennen muutoskatsatuksen aloitusta...



RS

Nelivedosta takaveto?

Lähetetty: Ke Joulu 10, 2014 5:04 pm
Kirjoittaja JAMANT
Jos on Suomi-auto ja on PTO eli otteessa maininta "KYTKIMIN VARUSTETUT VOIMANSIIRTOLAITTEET" , silloin on veroetuauto, 70% veroetu saattaa langeta maksuun, veroedut on ollut voimassa 2.5.-93 asti käyttöönotetuille, sen jälkeen ollut täyden veron autoja!!

Nelivedosta takaveto?

Lähetetty: Ke Joulu 10, 2014 5:23 pm
Kirjoittaja juhap
Eli noukänduu ajatus... No onneksi on noita rojekteja ihan riittämiin.

Nelivedosta takaveto?

Lähetetty: Ke Joulu 10, 2014 5:39 pm
Kirjoittaja juhap
Hould joor hoosiis...



Pikainen vilkaisu rekkariotteeseen paljastaa: "ulkomainen rekisteritunnus: CBH241" ja ei mitään mainintaa  voimansiirtolaitteista!



Ajoneuvoluokka on M1G eli maastohenkilöauto.

Mites onnistuu luokan muuttaminen?

Ja voiko putkiakselin vaihtaa vaikkapa Hiacen erillisjousitukseen? Riippuu varmaan kantavuudesta...



Koppa onkin 89-mallia, Olikos silloin jo vaatimus vähäpäästöisyydestä?



3960cc x 1,2 = 4752cc = 290 cid....



Jopas alkoikin ideat poikia....  :D

Nelivedosta takaveto?

Lähetetty: Ke Joulu 10, 2014 6:22 pm
Kirjoittaja tl
Oo ny tarkkana ettei käy niinkuin sille akaalaiselle matkailuautomiehelle. Äläkä usko pelkkiin puheisiin (siis virkamiesten) vaan mustaa valkoselle trafilta ennen kuin alkaa muutostamaan.

Nelivedosta takaveto?

Lähetetty: Ke Joulu 10, 2014 6:26 pm
Kirjoittaja juhap
No tämä on vain ajatusleikki tuon 2-ovisen pelastamiseksi. Ja noita projekteja on ihan tarpeeksi asti... Mutta toisaalta..  ;)



Eipä taida saada virkamieheltä mitään paperille. En ainakaan aikoinaan saanut mitään virallista kun kyselin Volvoon kasikoneenlupia. Sanottin, että rakenna ja tuo tänne niin katotaan. Kuutio- ja tehorajat eivät ylittyneet... En ole vielä sitäkään aloittanut. Vasta 14 vuotta osat olleet tallin nurkassa, auto hieman kauemmin...

Nelivedosta takaveto?

Lähetetty: Ke Joulu 10, 2014 6:44 pm
Kirjoittaja JAMANT
Hould joor hoosiis...



Pikainen vilkaisu rekkariotteeseen paljastaa: "ulkomainen rekisteritunnus: CBH241" ja ei mitään mainintaa  voimansiirtolaitteista!



Ajoneuvoluokka on M1G eli maastohenkilöauto.

Mites onnistuu luokan muuttaminen?

Ja voiko putkiakselin vaihtaa vaikkapa Hiacen erillisjousitukseen? Riippuu varmaan kantavuudesta...



Koppa onkin 89-mallia, Olikos silloin jo vaatimus vähäpäästöisyydestä?



3960cc x 1,2 = 4752cc = 290 cid....



Jopas alkoikin ideat poikia....  :D

Vähäpäästöinen on jos on -87 ja uudempi ja tulomaassa on ollut vaatimuksena katti, muuten suomessa -91 alkaen (vai olikos se -92 alkaen) paitsi maastohenkilöautot, joilla oli yhden vuoden ylimenokausi....

Nelivedosta takaveto?

Lähetetty: To Joulu 11, 2014 9:10 am
Kirjoittaja Kautsi
Mulla kun Willys muuttui nelivedosta takavetoiseksi ja ajoneuvoluokka vaihtui, inssi sanoi rekisteröintikatsastuksen yhteydessä että jos ois ollut uudempi ois tullut autoverot päälle. Vuosimallista missä muuttuu, ei ollut puhetta.

Nelivedosta takaveto?

Lähetetty: To Joulu 11, 2014 10:50 am
Kirjoittaja JAMANT
Mulla kun Willys muuttui nelivedosta takavetoiseksi ja ajoneuvoluokka vaihtui, inssi sanoi rekisteröintikatsastuksen yhteydessä että jos ois ollut uudempi ois tullut autoverot päälle. Vuosimallista missä muuttuu, ei ollut puhetta.

Eikös se autovero alkanut -63??