Moottorin avauksesta...
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:40 am
Moottorin avauksesta...
Morjenttes!
Tuossa aloitellut aukomaan tuota Javen 401 pannua. Tuli mieleen, että kuinka hyvät
merkinnät AMC koneesta löytyy, että kaikki ajoitukset (muutkin kuin sytytys) saadaan
kohilleen kasauksessa? Eri moottorinvalmistajilla kun kuulunut olevan eroja merkkauksissa.
Parasta olisi kun ei purkuvaiheessa tarvitsisi piirrellä viivoja ja merkkejä sinnetänne.
Tuossa aloitellut aukomaan tuota Javen 401 pannua. Tuli mieleen, että kuinka hyvät
merkinnät AMC koneesta löytyy, että kaikki ajoitukset (muutkin kuin sytytys) saadaan
kohilleen kasauksessa? Eri moottorinvalmistajilla kun kuulunut olevan eroja merkkauksissa.
Parasta olisi kun ei purkuvaiheessa tarvitsisi piirrellä viivoja ja merkkejä sinnetänne.
Moottorin avauksesta...
Jakopään ketjupyörissä on merkinnät mitkä laitetaan kohdakkain, eipä siellä muita ajoitusmerkkejä ole, mutta en keksi kyllä mitä muita voisikaan olla. Sisuskalut täytyy tietenkin pitää järjestyksessä. Laakeripukeissa tais olla numeroinnit.
Moottorin avauksesta...
Tuossa nuo tulikin, sisuskalut kannattaa tosiaan merkkailla aina kun purat, esim keinuvipat, työntötangot, nostajat, venat, yms.. Säästää päänvaivaa kasausvaiheessa. ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:40 am
Moottorin avauksesta...
Kiitokset pojille vastauksista. Tyhmä kysymys, mutta minkä olette
todenneet järkevimmäksi merkkaustavaksi? Vai pistänkö vesiliukoisella
tussilla ;D ;D ;D :P :P :P????
todenneet järkevimmäksi merkkaustavaksi? Vai pistänkö vesiliukoisella
tussilla ;D ;D ;D :P :P :P????
Moottorin avauksesta...
vai tyhmä kysymys - ei sellasia olekkaan. ;)
mä merkkasin ihan sellasella alkoholitussilla, pysyi ihan OK kunhan vaan pyyhki rätillä isoimmat öljyt alta pois. työntötangot pistin järjestykseen palaan kakkosnelosta lankkua johon porailin reiät (en siis läpi asti) - oli helpompi merkata lankkuun kuin niihin kepukoihin. niin ja piirsimpäs samaisella tussilla seinään lohkon numerojärjestyksenkin välttääkseni sekaannuksia (eihän näitä kukaan selvinpäin tee..hehehe) ;D
ps. toi lankkumerkkailu oli mulla venoissakin käytössä
mä merkkasin ihan sellasella alkoholitussilla, pysyi ihan OK kunhan vaan pyyhki rätillä isoimmat öljyt alta pois. työntötangot pistin järjestykseen palaan kakkosnelosta lankkua johon porailin reiät (en siis läpi asti) - oli helpompi merkata lankkuun kuin niihin kepukoihin. niin ja piirsimpäs samaisella tussilla seinään lohkon numerojärjestyksenkin välttääkseni sekaannuksia (eihän näitä kukaan selvinpäin tee..hehehe) ;D
ps. toi lankkumerkkailu oli mulla venoissakin käytössä
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Moottorin avauksesta...
Joo tavallista markkeri tussia määkin oon käyttänyt ja apuna kaikenlaisia pahvinpaloja, munakennoja jne jne.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:40 am
Moottorin avauksesta...
Ok, näillä eteenpäin. Tänään alkaa numerointi! Laittelen
kuvia projektiosioon jossainvaiheessa.
kuvia projektiosioon jossainvaiheessa.
Moottorin avauksesta...
Tärkeintä on järjestys!!!
EI näin: kaikki irroitetut osat yhteen phvilaatikkoon ja kasausvaiheessa arvotaan osien oikea paikka ;D ;D ;D ;D
Vaan näin: osat tosiaan järjestyksessä, esim kansipultit/venttiilit/työntötangot/jakopäänkopan kiinnityspultit ym pahvilaatikoiden kanteen, johon saa kirjoitettua lisätietoa ym infoa, koska kasaus tehdään kumminkin yli puolen vuoden kuluttua ja mitään et muista mistään (paitsi että jaakaapissa on vain kolme olutta ;D ) !!!
EI näin: kaikki irroitetut osat yhteen phvilaatikkoon ja kasausvaiheessa arvotaan osien oikea paikka ;D ;D ;D ;D
Vaan näin: osat tosiaan järjestyksessä, esim kansipultit/venttiilit/työntötangot/jakopäänkopan kiinnityspultit ym pahvilaatikoiden kanteen, johon saa kirjoitettua lisätietoa ym infoa, koska kasaus tehdään kumminkin yli puolen vuoden kuluttua ja mitään et muista mistään (paitsi että jaakaapissa on vain kolme olutta ;D ) !!!
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:40 am
Moottorin avauksesta...
Joo näimpä. Ihmismieli on oppimaton... Sitä vaan aina kuvittelee,
että kyllä mä tämän muistan, mutta sitten onkin sormi suussa ja
pää seinässä kun pitäisi kasailla. :-/
että kyllä mä tämän muistan, mutta sitten onkin sormi suussa ja
pää seinässä kun pitäisi kasailla. :-/
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:40 am
Moottorin avauksesta...
Joopajooo... Kannenpultit niin vittanderin lujas, että kolme hylsyä leves ku mantan munat.
Kaksi pulteista vielä täysin kiinni ja kyseessä on siis vasta ensimmäinen kansi... >:( >:( >:(.
Voi äiree sun lapses kärsii! :-[
Kaksi pulteista vielä täysin kiinni ja kyseessä on siis vasta ensimmäinen kansi... >:( >:( >:(.
Voi äiree sun lapses kärsii! :-[