Sivu 1/2

vetarit

Lähetetty: Ti Maalis 10, 2015 7:03 pm
Kirjoittaja raipe
onkos kolleilla mitään ideaa noiden vetarien suhteen?

onko karpiola ainoo paikka missä saa teetettyä?

miäli teko olis yks osanen akseli.

vetarit

Lähetetty: Ke Maalis 11, 2015 9:01 am
Kirjoittaja KK
Tais Suomessa olla vaan tuo Karpiola, joten ainoana ovat hinnoitelleet akselit sen mukaan, eli jenkkilästä Moserilta sai, ainakin joskus molemmat samaan rahaan, kuin Karpiolalta yhden.

Tietty ongelmana välimatka, jos ei meekään nappiin.

Ja tiedä nykyhintoja, euron alamäki varmaan vaikuttaa, kuljetuskustannukset yms.

Pitäis tehdä uusi selvitys.

vetarit

Lähetetty: Ke Maalis 11, 2015 2:01 pm
Kirjoittaja dbltrbl
Selvitäppäs KK tuo kapiolan nykyhinta, tehdäänkin kimppaostos kunhan saat puhuttua hinnat sopiviksi.

vetarit

Lähetetty: Ke Maalis 11, 2015 4:00 pm
Kirjoittaja pekka
Muakin kiinnostais 8-)

vetarit

Lähetetty: Ke Maalis 11, 2015 7:28 pm
Kirjoittaja raipe
tossa kuuklen kääntäjän kanssa leikkiny,,,,,,,,,,,,,

http://www.nashramblerrubber.com/#!amazing-torque-tube-trunnion/cec

jotain vetariin liittyvää?

https://www.partmyride.com/cars/Rambler/Classic/1965/dtree/4391819?partcode=431

tää oikeen kyselee mihin rysään. tuleekos tähän laipat mukaan?

vetarit

Lähetetty: Ke Maalis 11, 2015 7:56 pm
Kirjoittaja KK
Mä pesen käteni tästä jutusta, juttelin just itteeni viisaamman kanssa, joka kertoi laakeroinnin kanssa tulevasta ongelmasta, josta en ymmärtänyt mitään.

Eli homma ei olekaan ihan niin yksinkertainen, kuin olen luullut. Jatkan siis orkkislaippojen rikkomista, siis jos Jave taas joskus ajossa, hehe...

vetarit

Lähetetty: Ke Maalis 11, 2015 9:37 pm
Kirjoittaja raipe
kk mistäs hommaat noita laippoja?

meinaan ku tsuumaillu, ni ihan helpolla ei löydy.

akeli sorvaa meinaan laipan ain paskaks ku pääsee pyärähtään.

vetarit

Lähetetty: Ke Maalis 11, 2015 9:43 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Mä pesen käteni tästä jutusta, juttelin just itteeni viisaamman kanssa, joka kertoi laakeroinnin kanssa tulevasta ongelmasta, josta en ymmärtänyt mitään.

Eli homma ei olekaan ihan niin yksinkertainen, kuin olen luullut. Jatkan siis orkkislaippojen rikkomista, siis jos Jave taas joskus ajossa, hehe...

Alkuperäisessä vetarissa, laakeri on laipan suunnasta painettu vetariin olkapäätä vasten.



Mutta koska kiinteässä ei laippaa saa irti, niin laakeri laitettava tasaus pyörästön suunnasta.

Vaihtoehtoisesti joko vetari laakeriin niin tiukalla sovitteella, että laakeri pysyy paikoillaan.

Tai sitten laakerin jälkeen vetarille painetaan tiukk akrymppi holkki, joissain versioissa holkissa myös reikä josta ruuvataan stop-ruuvi lukitteeksi.



Joten omasta mielestäni ei vaadi laakerointi puolelle mitään ihmeellistä...  :-? :-?



Ja äkkiseltään, mitä Googlettelee kiinteitä vetareita, Jenkkilässä myytävissä, joissa laakerit muakan, niin näkyy tuollaiset krymppi holkitkin tulevan.

http://www.autotrucktoys.com/jeep/Alloy-USA-Jeep-CJ-AMC-20-29-Spline-1-Piece-Conversion-Chromoly-Rear-Axle-Kit---CJ-PRD29636.aspx



Toki itse kun aiheeseen ole isommin perehtynyt ja ei ole tarvetta, niin onko pituudet/boorimäärät sopivia tarjolla olevissa. Montaako eri akseli versiota näitä lie on ko yksityis kohtien osalta??



kk mistäs hommaat noita laippoja?

meinaan ku tsuumaillu, ni ihan helpolla ei löydy.

akeli sorvaa meinaan laipan ain paskaks ku pääsee pyärähtään.

http://www.jeep4x4center.com/rear-hub-with-studs-8133730.html

Käviskö nuo?

vetarit

Lähetetty: To Maalis 12, 2015 12:20 am
Kirjoittaja KK
Katohan, tuoltahan noita saa ihan uusia!

Ite ostellut muutaman kokonaisen perän, joista ehjiä akseleita vaihtanut, nyt tosin sista toisen puolen menossa, toiselle löytyy vielä yx.

Mutta mitäs, jos kimppatilaus jokusesta laipasta?

vetarit

Lähetetty: To Maalis 12, 2015 9:04 am
Kirjoittaja tl
Pulttijakohan noihin täytyy muuttaa, kun on jeepin jaolla