Ongelma Carter YF 1-bbl kaasuttimessa
Lähetetty: Su Maalis 22, 2015 11:50 am
Terve !
Jeeppini ( Wagoneer -76, 258 cid ) sytytystulpat osoittautuivat aivan hiilenmustiksi niitä vaihtaessani. Olinkin aiemmin epäillyt, että seos on liian rikkaalla (käynnistysvaikeudet lisääntyivät pikkuhiljaa ). Sain kaverilta lainattua Colortune-testitulpan ja koetin säätää seosta laihemmalle. Seoksen säätöruuvin kääntäminen suuntaan tai toiseen ei vaikuttanut mihinkään. Ajanpuutteen vuoksi en silloin ennättänyt tutkia asiaa enempää. Kysymys; mistä alan vikaa etsimään, neulaventtiilistä, seoksen säätöruuvista ?.
Autossa on asennettuna " USA-peruskunnostettu" kaasutin ja seoksia ei ole säädetty / tarkastettu asennuksen yhteydessä. Manuaaliryyppy toimii moitteetta, läppä avautuu ja sulkeutuu niin kuin pitääkin. Peruskunnostetun kaasarin asennuksen jälkeen autolla on ajettu n. 6000-8000 km.
Pääsiäisenä on tarkoitus lähteä Venäjälle n. 2000 km mittaiselle reisulle, joten kaasutin olisi hyvä saada säätöihin ennen sitä.
t. Jari
Jeeppini ( Wagoneer -76, 258 cid ) sytytystulpat osoittautuivat aivan hiilenmustiksi niitä vaihtaessani. Olinkin aiemmin epäillyt, että seos on liian rikkaalla (käynnistysvaikeudet lisääntyivät pikkuhiljaa ). Sain kaverilta lainattua Colortune-testitulpan ja koetin säätää seosta laihemmalle. Seoksen säätöruuvin kääntäminen suuntaan tai toiseen ei vaikuttanut mihinkään. Ajanpuutteen vuoksi en silloin ennättänyt tutkia asiaa enempää. Kysymys; mistä alan vikaa etsimään, neulaventtiilistä, seoksen säätöruuvista ?.
Autossa on asennettuna " USA-peruskunnostettu" kaasutin ja seoksia ei ole säädetty / tarkastettu asennuksen yhteydessä. Manuaaliryyppy toimii moitteetta, läppä avautuu ja sulkeutuu niin kuin pitääkin. Peruskunnostetun kaasarin asennuksen jälkeen autolla on ajettu n. 6000-8000 km.
Pääsiäisenä on tarkoitus lähteä Venäjälle n. 2000 km mittaiselle reisulle, joten kaasutin olisi hyvä saada säätöihin ennen sitä.
t. Jari