Sivu 1/1

Aluslevy venttiilijousen ja kannen välissä.

Lähetetty: To Kesä 04, 2015 8:45 am
Kirjoittaja JariJ
Terve !



Minua askarruttaa venttiilijousen ja kannen välissä oleva "aluslevy". Mikä mahtaa olla tuon aluslevyn funktio ?. Jeepin ( Wagoneer 258 cid ) korjausopas kertoo englanninkielisen nimen olevan "seat". Lisäksi kerrotaan, että asenna ne paikalleen ( if equipped ).

Ymmärtääkseni ne ovat pakoventtiilijousen ja kannen välissä.

Omassa Jeepissä näitä aluslevyjä oli neljän pakoventtiilijousen alla ( tai sitten hukkasin kaksi). Tai kahdeksan, jos levyt ovat olleet myös imuventtilijousen alla.

Kysyisinkin kuinka tärkeää on noiden aluslevyjen asentaminen ja mistä saan hankittua puuttuvat kaksi tai useamman ?.



t. Jari

Aluslevy venttiilijousen ja kannen välissä.

Lähetetty: To Kesä 04, 2015 10:07 am
Kirjoittaja JAMANT
Suoraan en muista edes nähneeni aluslaattoja jousien alla Jeepin kuutosissa ja niitä kansia kumminkin jonkun verran 90-luvulla tehtiin.... Niiden tehtävä on estää että jousi ei kalva itseään valurautaan, ne kun on kovempaa kamaa kuin kansi... Jätä pois vaan...

Aluslevy venttiilijousen ja kannen välissä.

Lähetetty: Pe Kesä 05, 2015 8:53 am
Kirjoittaja JariJ
Moi !



Ok, tänks. Jätetään aluslevyt kokonaan pois.



t. Jari

Aluslevy venttiilijousen ja kannen välissä.

Lähetetty: Pe Kesä 05, 2015 9:59 am
Kirjoittaja A-V
ihan tommonen sinisilmäinen kysymys, että ovatko venttiilit yhtä pitkiä niissä joissa toi valve spring seat on paikoillaan ja niissä joissa ei ole?

Aluslevy venttiilijousen ja kannen välissä.

Lähetetty: Pe Kesä 05, 2015 10:34 am
Kirjoittaja KK
Ja venttiilinjouset myös...

Aluslevy venttiilijousen ja kannen välissä.

Lähetetty: Pe Kesä 05, 2015 11:47 am
Kirjoittaja JAMANT
On ne, kyseessä on about puolen millin prikka...

Aluslevy venttiilijousen ja kannen välissä.

Lähetetty: Ti Kesä 09, 2015 9:12 am
Kirjoittaja JariJ
Terve !

Joo, asennetut venttiilijouset ovat samanmittaisia. Pakoventtiilijousen yläpäähän tuli laakeroitu "rotator". Imuventtilijousen yläpäähän ei tällaista tullut, vain normi "retainer". Jostain olin lukevinani, että pakoventtiilijouset ovat hieman lyhyempiä, juuri tuon "rotatorin" vuoksi, joka on paksumpi kuin "retainer". Eri mittaisia jousia ei ollut käsillä, joten imu-ja pakopuolen jouset tulivat asennettua samanmittaisina.

-Venttiilit ovat myös kaikki samanpituisia.



Jari

Aluslevy venttiilijousen ja kannen välissä.

Lähetetty: Ti Kesä 09, 2015 10:31 am
Kirjoittaja JAMANT
Sen rotatorin tehtävä on mahdollistaa venttiilin pyöriminen. Noita on tullut vastaan joissain koneissa...