Classicin sähköistä...
Lähetetty: Pe Heinä 13, 2007 7:20 pm
Olis muutama sähköaiheinen kysymys sähkön suurlähettiläille...
1. Mittariston jännitteen säädin.
Vaihdoin juuri omaani uuden mötikän (APD:ltä ostettu) ja oletin että nyt bensa-ja lämpömittarit toimivat niin kuin niiden pitäisikin mutta eivät toimi.Nyt tekee sitä että kun laittaa virrat päälle niin bensamittari ponnahtaa iloisesti osoittamaan polttoaineen määrää ja siitä laskee hitaasti näyttämään tyhjää tankkia.Sillon tällöin seilaa nopeasti mutta en tiedä näyttääkö todellista määrää (tankissa ainakin 25l ainetta,hain juuri testatakseni mittaria)
Vanhalla säätimellä kummatkin mittarit näyttivät noin neljänneksen väärin eli jos oli tankki täynnä niin näytti neljännestä vaille täysi.Ja jos lämmöt oli niin että mittari näytti puolta niin keitti silloin jo..
Nyt mietityttää että oliskos joku maavika vai mikä? Ja mittaristossa vai antureissa?
Lämpömittarista sen verran että nyt näyttää olevan kuollut,voi olla anturissa vikaa,vaihdoin sen eräs vuosi mutta tuli kiristettyä vähän liikaa sitä ja messinki antoi myöten.
2. Mittariston valojen polttimot.
Ilmeisesti ovat vielä alkuperäiset koska polttimoissa oli tämä jenkkien koodi systeemi.Osaako kukaan kääntää noita normaali muotoon eli 12v/3w yms...?
Ettei tule laitettua liian isoja polttimoita.Tietysti kokeilemalla tuo selviäisi mutta on sen verran ahtaat välit että laittais samantien oikean wattiset.Nämähän ovat isoja lasikantaisia.
3. Sulakkeet.
Onkos saatavilla oikean kokoisia enään mistään kun näyttävät olevan vähän kaiken pituisia...
Vai miten on sovellettu?
Mielellään tekisin kaikki korjaukset alkuperäistä kunnioittaen koska MR-kelpoisuus on tavoite...
1. Mittariston jännitteen säädin.
Vaihdoin juuri omaani uuden mötikän (APD:ltä ostettu) ja oletin että nyt bensa-ja lämpömittarit toimivat niin kuin niiden pitäisikin mutta eivät toimi.Nyt tekee sitä että kun laittaa virrat päälle niin bensamittari ponnahtaa iloisesti osoittamaan polttoaineen määrää ja siitä laskee hitaasti näyttämään tyhjää tankkia.Sillon tällöin seilaa nopeasti mutta en tiedä näyttääkö todellista määrää (tankissa ainakin 25l ainetta,hain juuri testatakseni mittaria)
Vanhalla säätimellä kummatkin mittarit näyttivät noin neljänneksen väärin eli jos oli tankki täynnä niin näytti neljännestä vaille täysi.Ja jos lämmöt oli niin että mittari näytti puolta niin keitti silloin jo..
Nyt mietityttää että oliskos joku maavika vai mikä? Ja mittaristossa vai antureissa?
Lämpömittarista sen verran että nyt näyttää olevan kuollut,voi olla anturissa vikaa,vaihdoin sen eräs vuosi mutta tuli kiristettyä vähän liikaa sitä ja messinki antoi myöten.
2. Mittariston valojen polttimot.
Ilmeisesti ovat vielä alkuperäiset koska polttimoissa oli tämä jenkkien koodi systeemi.Osaako kukaan kääntää noita normaali muotoon eli 12v/3w yms...?
Ettei tule laitettua liian isoja polttimoita.Tietysti kokeilemalla tuo selviäisi mutta on sen verran ahtaat välit että laittais samantien oikean wattiset.Nämähän ovat isoja lasikantaisia.
3. Sulakkeet.
Onkos saatavilla oikean kokoisia enään mistään kun näyttävät olevan vähän kaiken pituisia...
Vai miten on sovellettu?
Mielellään tekisin kaikki korjaukset alkuperäistä kunnioittaen koska MR-kelpoisuus on tavoite...