Mikä kaasari 360

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Joukojs

Mikä kaasari 360

Viesti Kirjoittaja Joukojs »

Noniin ja tänne ehdostuksi että mikäs kaasari olis hyvä korvaaja javelinissa(360+t10) nyt kiinni olevalle holley 750 vakuumille. Tarkotus olis saada semmonen "fiksu" ratkaisu..eli olis suht maltillinen kulutuksen kanssa mutta ei kakku loppuis kesken..kun onhan tolle kiva kenkää antaa välillä 8-) Niin ja imusarjana on torker
juhap

Mikä kaasari 360

Viesti Kirjoittaja juhap »

Hmm... Onkohan tuo Torker hieman "karski" imusarja. Taitaa toimia hyvin vain lätkä lattiassa... 750 voisi pelittää mainiosti jonkun muun "sivistyneemmän" imusarjan kanssa, ehkä...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
pekka

Mikä kaasari 360

Viesti Kirjoittaja pekka »

Kyllä torker toimii...

Edel/carter 600 + säätösarjalla pikkuhipelöinti niin kiva tulee. Juu toki pikkusen häviät huipputehossa, mutta kulutus tippuu litroja, käyttömukavuus paranee roimasti ja ei tarvi joka kevät tapella vuotavan kaasarin kanssa. Jos kone on ihan vakio vois koittaa jopa 500 kanssa, 750 on aivan turhan iso.
KK

Mikä kaasari 360

Viesti Kirjoittaja KK »

Mulla oli Wagoneerissa vähän kutitellun 360:n päällä Performer ja 600 Hollikka, hyvin pelas ja kulki.

Oon aina ihmetellyt, kun jengi valittaa Hollikoista, itellä ei ole ollut ongelmia, yhtenä keväänä jouduin vähän kantta kiristelemään, kun vuoti.
Joukojs

Mikä kaasari 360

Tota edeliä kyllä vakavasti harkinnut. 750 hollikka tällä hetkellä kiinni missä lläppäakseli vuotaa.. Ja kulutus tolla kaasarilla ihan tähtitieteellinen
A-V

Mikä kaasari 360

Viesti Kirjoittaja A-V »

Mulla on tossa 360cidissä (todnäk saman verran viritelty kuin sun motti ja samoilla kansilla) päällä siihen säädetty 600cfm Carter (ne Edelbrockin kaasarit on siis myös Cartereita) ja Edelbrockin perus Performeri. Toimii päivittäisessä ajossa kuin uusi auto. Kulutusta en ole mittaillut, oliskos 15 l/100km tasoa.

Nyt jos ostasin uutta settiä niin Performer Air-Gap imusarjaksi ja kaasarina pitäsin saman Carterin, ehkä laulais vähän paremmin yläkierroksilla ja kävis viileempänä kaiketi muutaman heposen eestä? Periaatteessa 750cfm kävis kanssa, mutta ei mulla ole niin kiire ton Rebelin kanssa että kannattais päivittäisessä ajossa.

Holleytä en pistäs mihinkään autooni, sillä diggaan että bensa pysyy kaasarin sisällä. Ja Torker käy mielestäni enemmän maksimihepojen etsintään ja kaasupohjassa ajoon kuin kylällä pyörittelyyn.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
dbltrbl

Mikä kaasari 360

Viesti Kirjoittaja dbltrbl »

Kaasariasiaan on jokaisella oma mielipiteensä. Oma ehdotukseni on että pidät sen väljän 750 siellä, säästät rahat innovativen laajakaistalambdaan ja säädät kaasarin kuntoon.

http://www.fmioy.fi/p/blog-page_89.html

Tuo on aivan loistava laite ja ihmettelen miten olen tullut toimeen ilman moista. Itselle säätelin 600 holleyn toimimaan e85:lla ja seuraavaksi ajattelin vaihtaa rungon 750 holleyksi.
Joukojs

Mikä kaasari 360

Autossa siis nyt kiinni torker ja jos sen päälle 600edeli ni uskotte että ei toimi tämä yhdistelmä ?
pekka

Mikä kaasari 360

No ainakin mulla toimi, eikä auton nykyinenkään omistaja valittanut...

Ei se toki mikään maailman eniten vääntöä tuottava setti ole, mutta se joka on moisella setillä ajanut (360+t10, torker ja jave) ja naama peruslukemilla tulee mun kanssa keskustelemaan, et ei oikein riitä vääntö perusajeluun ilman kierrättämistä, niin tarjoan kyllä oluen...

Ainut kerta kun ei oikein potku riitänyt oli kun tankissa oli vanhaa gasoa sen verran, et ei meinannut auto edes käydä... silloin pysyi kaikenmaailman vakiolaitteetkin perässä... nooh tankin tyhjennys auttoi siihen vaivaan.

Oon kyllä a-vn kanssa aika samalla linjalla, jos lähtisin uutta imaria ostamaan, niin luultavasti hommaisin air gapin. Mutta koska koneessa on jo huomattavan hyvä imusarja en sitä lähtis muuttamaan.

Laajakaistassa on kyllä myöskin järkeä, se on itselläkin hankintalistalla...
pekka

Mikä kaasari 360

Niin joo mitä säästämiseen tulee, niin arvatenkin javen kulutus pyörii noilla tän hetken kamoilla 20-25 litran tienoilla? Siitä saa oikealla kaasarilla 5-10 litraa pois...
Vastaa Viestiin