Wagon -78 eturistikon vaihto..

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

Wagon -78 eturistikon vaihto..

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Onko vetarinpäässä (murikan sisällä) c-klipsi vai lähteekö vetäsemällä?



Eikös toi ole samanlainen kuin gm:n kymppipulttinen?



Voi olla, että tarvii hantinpuoleisen vetarin kans (lyhyempi siis), oli laakerit lentänyt mäkeen ja näyttäis kuppi levinneen.. >:( :-/
Junde
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2003 5:30 am

Wagon -78 eturistikon vaihto..

Viesti Kirjoittaja Junde »

Dana44 akselista lähtee vetari ihan vetämällä pois, kunhan olet ensin purkanut etunavan kokonaan!

Jos ristikko on kunnolla räjähtänyt niin joutuu hieman kikkailemaan että mahtuu vetari siitä "knukle" n reijästä. Onko sulla kiinteä vai avattavalla lukolla oleva napa? Niissä on pikkasen erilaiset rakenteet noin purkamisen kannalta, mutta pyörän laakeri on kummassakin kiinni samalla tavalla: ulkoapäin lukkomutteri, lukituslevy, säätömutteri, ulompilaakeri, jarrulevy/napa (jonka mukana tulisi tulla sisempi laakeri ja stefa). tämän jälkeen irroitetaan jarrukilven pieni kiinnitysruuvi ja navan kiinnityspultit (napa/jarrukilpi yhdistelmä lähtee kevyesti naputtamalla irti, huomio vetarin ja navan välissä oleva liukulaakeri ja sen tiiviste) nyt vetari lähtee vetämällä ulos (murikassa siis ei ole mitään lukituksia).



Kasaaminen päinvastoin uudella rasvalla (huomioi pyöränlaakerin oikea kireys)





Junde
Junde
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2003 5:30 am

Wagon -78 eturistikon vaihto..

Viesti Kirjoittaja Junde »

Pahus unohtu yks prikka tuosta välistä!!



Eli laakerin ja säätömutterin välissä on kiilaprikka!
Vastaa Viestiin