Javen perään lukko

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
javecommo

Javen perään lukko

Viesti Kirjoittaja javecommo »

Moro!

Tarvis saada -71 Javelinin perään lukko. Löysin netistä tämmösen "http://www.justdifferentials.com/PT92-0120-2920-p/pt92-0120-2920.htm"

Tää pitäs vissiin olla käypänen jos mun autossa on AMC-20 perä?

Onko kellään kokemuksia tosta murikasta ja sen asentamisesta?

Vai oisko jollain joku helpompi/järkevämpi vaihtoehto?

Ei taida Hiacen peräkään mennä ihan "heittämällä" paikoilleen.
Kosti

Javen perään lukko

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Terve!

En tiedä tämän taikka minkään muunkaan järkevyydestä ;D

Mutta oman -69 Javen 20 hanuriin laitettiin tämmöinen, pari kesää ajeltu eikä mitään moittimista, toimii huomaamattomasti.

Miinuksena hinta, taisi olla Us-Partsin kautta n. 600-700€ välillä.

http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServices/Vehicle/Differentials/detroit-truetrac/index.htm

karzi

Javen perään lukko

Viesti Kirjoittaja karzi »

Tommonen Rockautolta Spartan (samanlainen kuin powertrax) merkkisenä laitoin alle...En ole vielä ehtinyt tezdaamaan. Serkkupoika kehu ajelleensa. Ongelmana kuulemma perän irtoaminen sekä kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa mutkissa ...jos vähänkään kosteet kelit.  8-) Joo asennus on helppo ja taisi olla lähes ainoa mun 2,87 perään sopiva. Hinta nyt 320.65 € sisältää shippingin. Tullit ja verot päälle.
javecommo

Javen perään lukko

Toi Spartan lukko houkuttelisi hinnan puolesta mutta siinä mua hirvittää se ronksotus ja paukahtelu silloin tällöin.

Täytyy selvittää mikä perävälitys mulla on ja tehdä ostopäätös sen perusteella. Onko perän rattaaseen stanssattu jotain lukemia vai laskemallako vain selville?

Onkos toi 2,87 välitys yleinenkin? Siihen ei näyttäis oikein olevan muuta kun noita "räikkä" -tyyppisiä lukkoja.
A-V

Javen perään lukko

Viesti Kirjoittaja A-V »

no välityksen sais tietoon periaatteessa perän pultissa olevasta peltilapusta, mutta näissä kun on voinut vaihtua jo useasti vuosien aikana...

yksinkertaisimmin otat banjon kopan irti ja lasket rattaat (tulee samalla öljyt vaihdettua), ota vaikka maalitussi käteen ja merkkaa eka minkä oot laskenut siinä pyöritellessä niin ei tule haasteita... ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
tl

Javen perään lukko

Viesti Kirjoittaja tl »

Lautaspyörään on muistaakseni stanssattu välitys. Ja voihan sen laskea avaamatta perääkin, kun työntää autoa yhden pyörän kierroksen eteenpäin ja laskee kardaanin kierrokset.
javecommo

Javen perään lukko

Sain vihdoinkin laskettua perän rattaat ja siellä näytti olevan tuo jo mainittu 2,87. Eikä ollu lautaspyörässä stansseja.

Päädyin tilaamaan kuitenkin tuon powertraxin no-slip lukon paikallisen varaosaputiikin kautta ja vielä "kohtuu"-hintaan (525€).

Keväällä sitten näkee ja kuulee millanen ronksotin tuli tilattua :)
javecommo

Javen perään lukko

Päivitetääs vähän tätä...

Eli tuo Powertrax tilaus meni persiilleen joten tilasin iha ite tuolta Rockautosta ton Spartanin lukon. Hintaa tuli kaikkineen n. 420€. Sehän oli siis mun käsittääkseni ainut vaihtoehto tohon 2.87 välitykseen.

Käyttökokemuksesta sen verran että passaa ainakin mulle. Käännöksissä ronksottaa kuuluvasti(auto muutenkin äänekäs -> ihan sama) mutta ei huomaa ajossa muuten. Eli auto käyttäytyy normaalisti ellei vedätä käännöksessä jolloin lukko kytkeytyy. Ja pitää siis 100%.

Asennus on helppo jos kaikki osat irtoo niinkun kuuluu. Mulla oli hirttäny tasauspyörästön rattaiden keskitappi kiinni jonka joutui polttoleikkaamaan... se siitä helposta asennuksesta ;D

Vastaa Viestiin