Sivu 1/2

232 64 Americaniin

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 10:04 am
Kirjoittaja clone509
Eli mitä kaikkea tarvitsee/joutuu muuttamaan jos tiputtaa 196 ja 3 lovisen manuaalin tilalle 232 ja automaatin Hornetista?

232 64 Americaniin

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 10:41 am
Kirjoittaja pekka
Ainakin:



Koneen korvat, laatikon kiinnitys, syylärin siirto eteenpäin, kardaani (melkein kannattaa ottaa myös perä niin pääsee siitä stnan mutterikardaanista eroon)

232 64 Americaniin

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 10:53 am
Kirjoittaja clone509
Ainakin:



Koneen korvat, laatikon kiinnitys, syylärin siirto eteenpäin, kardaani (melkein kannattaa ottaa myös perä niin pääsee siitä stnan mutterikardaanista eroon)



Ei ole kuin kone ja laatikko loppu horna hävitetty jo varmaan yli 10 vuotta sitten. Mitens onko tossa etupalkissa eroa?

232 64 Americaniin

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 11:30 am
Kirjoittaja RamiS
Ainakin:



Koneen korvat, laatikon kiinnitys, syylärin siirto eteenpäin, kardaani (melkein kannattaa ottaa myös perä niin pääsee siitä stnan mutterikardaanista eroon)



Ei ole kuin kone ja laatikko loppu horna hävitetty jo varmaan yli 10 vuotta sitten. Mitens onko tossa etupalkissa eroa?



Sama etupalkki lähtökohtaisesti. 196 moottorityynyt kiinnittyy suoraan palkkiin, kun 232 moottorityynyjen ja palkin välissä korvakkeet. Taisi olla Tapani joka teki itselleen korvakkeet, muistin oikein:



196 moottorityynyt:







232 korvien kopiointi käynnissä:











RS

232 64 Americaniin

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 11:37 am
Kirjoittaja clone509
Ainakin:



Koneen korvat, laatikon kiinnitys, syylärin siirto eteenpäin, kardaani (melkein kannattaa ottaa myös perä niin pääsee siitä stnan mutterikardaanista eroon)



Ei ole kuin kone ja laatikko loppu horna hävitetty jo varmaan yli 10 vuotta sitten. Mitens onko tossa etupalkissa eroa?



Sama etupalkki lähtökohtaisesti. 196 moottorityynyt kiinnittyy suoraan palkkiin, kun 232 moottorityynyjen ja palkin välissä korvakkeet. Taisi olla Tapani joka teki itselleen korvakkeet.



RS




Eli ymmärsinkö nyt oikein että palkkia ei tarvitse uudemmasta vaan se riittää että löytää koneenkorvat? ja jos ei löydy mahtaisiko jollain olla moisten tekoon "piirustukset"/ohjeet?

232 64 Americaniin

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 11:40 am
Kirjoittaja RamiS
Muokkasin viestiäni.



RS

232 64 Americaniin

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 11:45 am
Kirjoittaja clone509
Aa nyt ymmärsin mitä tarkoitettiin nuo kuvat jo sinällään selkeyttää huomattavasti:) Mitens eikö 65 americaniin saanut jo tehtaalta tätä ns. modernia kutoskonetta tuli mieleen että varmaan saisi samat muutokset tehtyä 64 konehuoneeseen kuin 65?:O

232 64 Americaniin

Lähetetty: Ma Loka 12, 2015 11:51 am
Kirjoittaja RamiS
Toinen vaihtoehto tosiaan on vaihtaa 199/232 Americanin etupalkki tilalle.

Jäähdytin tarvitsee vaihtaa tai kääntää päädyt puolelta toiselle, lisäksi 232:ssa tarvitsee olla lyhyt vesipumppu.



RS

232 64 Americaniin

Lähetetty: Ti Loka 13, 2015 7:01 pm
Kirjoittaja clone509
Toinen vaihtoehto tosiaan on vaihtaa 199/232 Americanin etupalkki tilalle.

Jäähdytin tarvitsee vaihtaa tai kääntää päädyt puolelta toiselle, lisäksi 232:ssa tarvitsee olla lyhyt vesipumppu.



RS

Mitäs jos ottaa viskon pois ja laittaa sähköflektin?

232 64 Americaniin

Lähetetty: Ti Loka 13, 2015 7:20 pm
Kirjoittaja juhap
Ei ole viskoa ropellissa ja tuo 64-65 konehuone on 15 cm 66-69 malleja lyhyempi. 65 Americaniin on tehtaalta ollut lyhytakselinen vesipumppu tuon tilaongelman vuoksi. Samoin on tuon hihnapyörä matalampi...



Syylärin korvakkeet on käännettävä, muuten on pumppu kuin pumppu kennosta läpi...