Sivu 1/2
ratin sähköistä
Lähetetty: Su Heinä 29, 2007 6:21 pm
Kirjoittaja Matador360
elikkäs virtaa tulee rattilukon levyn alla olevan muovijutun punaiseen johtoon,mut siihen se sitten loppuukin :P
Avaimesta kun kääntää niin mitään ei tapahdu.
Keväällä jouduin purkaan ratin kun se jumittui ja siitä ois voinu tulla toi vika.
Mutta mistä tuota osais alkaa kahtoon?
Onko tuohon olemassa mitään kaaviota tai kuvia miten piuhojen pitäis mennä?
tuleeko tonne ratin luo muita piuhoja kuin ne mitkä tulee nipussa siihen muovi juttuun?Oli nimittäin yksi irto piuha jonka heitin mäkeen kun päättelin sen olleen töötin piuha.
ratin sähköistä
Lähetetty: Su Heinä 29, 2007 7:59 pm
Kirjoittaja jankinnu
Piuhat selvii tosi nopsaan yleismittarilla, jossa on se "piippari". Itse liitin kaikki ohjauspylvään johdot sellaiseen riviliittimeen (pitkä sokeripala) ja siitä sitten piipparilla katsoin, mitkä johtimet ovat kontaktissa vilkkujen yms kytkinten ollessa eri asennoissa. Merkkasin sitten kaikki vaihtoehdot allekkain ruutupaperille raksisysteemillä ja siitä olikin helppo jo päätellä, että mihin pitää mitäkin kytkeä.
ratin sähköistä
Lähetetty: Su Heinä 29, 2007 9:21 pm
Kirjoittaja Matador360
Niin tuollahan se virta loppuu siihen vaaleenpunaseen johtoon.
mahtaisko tuosta kuvasta puuttua jotain ja tuo ylhäällä oleva piuha on se jonka poistin.

mikäs tuossa kytkee virran?Oon koittanu kääntää avaimesta ja katsoa liikuvia osia,mut mikään ei liiku
johtojen/liitimien lähellä :oKun tuollahan ei liiku muutakun rattilukon tappi ja toi akselin vasemmalla puolella oleva suorakaiteen muotonen tappi vaan nousee ylös,mut ei sekään mihinkään osu.
Tuossa kello kahden kohdilla olevat lipareet ilmeisesti pitäis jotain kytkee?

ratin sähköistä
Lähetetty: Ma Heinä 30, 2007 12:22 pm
Kirjoittaja RamiS
En oo työstänyt tuollaista rattipylvästä jossa virtalukko.
Mutta uskoisin virtalukonjohtojen olevan vähän syvemmällä tuolla pylväässä, todennäköisesti kuvassa näkyvän osan alla.
RS
ratin sähköistä
Lähetetty: Ma Heinä 30, 2007 9:13 pm
Kirjoittaja Matador360
Tuommoseen muovi juttuun ne kaikki piuhat tulee.Tuo vaaleenpunainen on se mihin virta tulee.

ratin sähköistä
Lähetetty: Ma Heinä 30, 2007 9:20 pm
Kirjoittaja rebel70
Empä oo tota omaa purkanu mutta on kos noi ylemmässä kuvassa vasemmalla vilkun kielet. Ja toi vasen puoli tuo nasta virtapiste jonka pitäs hangata siihen muovissa olevaan kantaan joka kiertää kehää siinä muovissa(ja tämä oli ihan haku ammuntaa kun en tiiä onko tuossa muovissa hankauspintaa kun ei nävy).Pitäs kattoo tuolta kirjasta,huomen...siis aamulla
ratin sähköistä
Lähetetty: Pe Elo 03, 2007 5:17 pm
Kirjoittaja Matador360
Mistä malleista mahtais löytyä samanlainen systeemi?Tai merkeistä?
Kun sais ens vapuksi ajoon :P
ratin sähköistä
Lähetetty: Ma Elo 06, 2007 5:49 am
Kirjoittaja A-V
Rattiputki on Saginawin ja sähköt Delco-Remyn. ts, kurkkaileppa vaikka GM tuotteiden putkien sisään... (tai nappaa koko tilttirattiputki hiluineen jostain about samanvuotisesta GM:läisestä). Olen omin silmin nähnyt 1982 Caprice Classicin tilttirattiputken Hornetissa, josta taas putki pitäs sopia Matadoriin. Jos vaihdat koko putken, varaudu lyhentämään/jatkamaan ja/tai ottamaan putken alaosan kepin vanhasta putkesta.
Hommaa sekottaa hiukan rattishifterit, jotka taas on erityylisiä eri vuosimallien välillä (GM:llä aika usein vaihdeindikaattori mittariston sisällä kun AMC:lla aika usein suoraan putkessa, jne).
ratin sähköistä
Lähetetty: Ma Elo 06, 2007 7:57 am
Kirjoittaja rebel70
Empä oo tota omaa purkanu mutta on kos noi ylemmässä kuvassa vasemmalla vilkun kielet. Ja toi vasen puoli tuo nasta virtapiste jonka pitäs hangata siihen muovissa olevaan kantaan joka kiertää kehää siinä muovissa(ja tämä oli ihan haku ammuntaa kun en tiiä onko tuossa muovissa hankauspintaa kun ei nävy).Pitäs kattoo tuolta kirjasta,huomen...siis aamulla
Ei ollu tuossa mun kirjassa kunnon kuva selityksiä.....
ratin sähköistä
Lähetetty: Ma Elo 06, 2007 8:58 am
Kirjoittaja CULMALA
Mun mielestäni tuohon muoviosaan ei tule kuin vilkkujen ja töötin sähköt. Varsinainen "virtalukon pohja" on pylväässä kiinni siellä koetaulun alla ja toimii tangon välityksellä siitä virtalukosta. Ei ole yleensä kiinni kuin kahdella ruuvilla. Samassa on vielä tuo katkaisin mikä on yhdistetty vaihteensiirtoon, ettei käynnisty vaihde päällä. Tutkihan sieltä :)