Pakosarjan tiivistys
Pakosarjan tiivistys
Pitäis jostain keksiä pakosarjan tiiviste. Auto pitäis leimata, että päästään Forssaan & Euromiittin.
Oikeata tiivistettä (196) ei taida tässä ajassa löytyä.
Tarvikeliikkeet myyvät ei oota, kun grafiittitiivistettä kyselin metritavarana, (tai muuta tohon käyvää.)
Mitä korvaavia virityksiä ootte kokeillu.. Pitää loppukesän kestää.
Kestääkö pakoputken korjauskitti tossa yhtään. (tunnustaako kukaan kokeilleensa)
Vai alanko hankkimaan höyrylaippojen tiivisteitä tai kuparilevyä..
Talvella ehtii sitte purkaa koko koneen.. (Ja toivottavasti myös kasatakki)
Oikeata tiivistettä (196) ei taida tässä ajassa löytyä.
Tarvikeliikkeet myyvät ei oota, kun grafiittitiivistettä kyselin metritavarana, (tai muuta tohon käyvää.)
Mitä korvaavia virityksiä ootte kokeillu.. Pitää loppukesän kestää.
Kestääkö pakoputken korjauskitti tossa yhtään. (tunnustaako kukaan kokeilleensa)
Vai alanko hankkimaan höyrylaippojen tiivisteitä tai kuparilevyä..
Talvella ehtii sitte purkaa koko koneen.. (Ja toivottavasti myös kasatakki)
Pakosarjan tiivistys
Minulla säksätti hitusen kannen ja pakosarjan välistä ja kokeilin siihen jotain kuparin väristä tiivisteliimatököttiä, joka ihme kyllä on pitänyt siinä jo vuoden. Tökkäsin liiman sormella teräsharjattuun pintaan( , en siis edes löysännyt pakosarjaa).
Taitaa olla vielä tuubi tallessa, joten voin kaivaa tarvittaessa tarkemmat tiedot. Jotain tiivistettä se varmasti sinne lisäksi kaipaa, mutta tuolla voisi saada huononkin tiivisteen pitämään jonkin aikaa.
Taitaa olla vielä tuubi tallessa, joten voin kaivaa tarvittaessa tarkemmat tiedot. Jotain tiivistettä se varmasti sinne lisäksi kaipaa, mutta tuolla voisi saada huononkin tiivisteen pitämään jonkin aikaa.
Pakosarjan tiivistys
Bilteman tiivisteaine piti ainakin pakösarjan ja imusarjan välissä. Siis 232:ssa.
Pakosarjan tiivistys
Mulla ei ollut 232:ssa mitään tiivistettä eikä mömmöjä ja piti ihan hyvin.Ei kaksi koneistettua pintaa tiivistettä tarvitse.Ei ole SisuDiesel moottoreissa ikinä käytetty tiivistettä pakosarjassa.
Pakosarjan tiivistys
Mielessä kävi ehdottaa Bilteman tiivistemateriaali-arkkia, mutta luin tuote-esittelyn niin en olekaan enää varma kestäiskö.
0,8mm paksu nro 60231 8,90€, 1,0mm nro 60232 11,90€, 1,5mm nro 60234 19,90€
RS
0,8mm paksu nro 60231 8,90€, 1,0mm nro 60232 11,90€, 1,5mm nro 60234 19,90€
RS
Pakosarjan tiivistys
Pakosarja on irti. Paikoillaan olleet tiivisteet muistuttavat kovasti klingeriitttiä. (putkien laippatiivisteet) Lämpötilankeston pitäisi olla ~500C, mahtaako riittää. Tota löytyy multa kotoa, eli sillä mennään.
Takaiskuna tuli pakosarjan takimmainen pultti. Olikin jo valmiiksi poikki, siksi vuoti. Mutta pultti olikin poikki ½ kierrosta lohkon sisältä, eli ei onnistu hitsaus jatko irrotukset). En rupea sitä porailemaan koneen paikalla ollessa. Eli ton kohdan kesto tullaan näkemään. vuorataan pakoputkikitillä, sillä näkyi olleen myös ton -64 Americanon pakosarjan tiivistystä varmisteltu. laippatiivisteinä myös klingeriittiä.
Toi "kupari-silikoni" kävi mielessä. Siinä loppuu lämpötilankesto jossain 350C paikkeilla, joten sen hylkäsin jo aiemmin.
Ikävänä lisänä hommassa oli katkennut pakoputken kiinnityspultti, jota olin jatkanut hitsatulla mm-pultilla. (Piti alkukesällä irrottaa kunnolla, mutta toi pakosarjan pultti katkes ja mä tyydyin jatkamaan katkennutta pulttia ja siirtämään korjausta myöhemmäksi. Nyt sain pakoputken kuntoon ja pakosarjan vuoto kävi ylisuureksi..) Kun olin saanut pakosarjan kiinni ruustukkiin ja lämmitellyt hiukan retki toholla, rupesin vääntämään pulttia auki. Jatkoskohta kesti, mutta pultti katkesi laippapinnan tasalta >:( Kunnon happi-asetti-pillit olis ihan kivat olemassa. Tulee vaan hintoihinsa, kun tarvetta on joskus ja jouluna..
Pitihän sitte tota katkennutta pulttia alkaa porailemaan. Tulipa pora pöydän kallistustakin kokeiltua. Se toimi. Reikä tuli, sitte lisää lämpöä ja vastakierretapilla vääntämään. Olis han jo järjen pitänyt sanoa: ettei toi retkitoho riitä, ei se sillä irtoa. Ei, piti vääntää vastakierretappia niin paljon että valu lohkeaa. Eli vastakierretappi levittää porattua ruuvia ja se ei irtoa, jos se on tiukassa. Ei mitään uutta asiaa, mutta tyhmästä päästä kärsii yleensä lompakko.
Tosta takaiskusta ja vitutuksesta selvittyä otettiin hyllystä siellä ollut -64 vastaava kansi. Kansi vinkoilla kiinni pöytään. Ja pakosarjan pultit lähti helposti auki shokkisprayllä ja kiintoavaimen jatkovarrella ::) Eli joku homma edes onnistu
Huomenna sit pulttikaupan kautta töistä kotio tiivisteitä leikkailemaan.
Takaiskuna tuli pakosarjan takimmainen pultti. Olikin jo valmiiksi poikki, siksi vuoti. Mutta pultti olikin poikki ½ kierrosta lohkon sisältä, eli ei onnistu hitsaus jatko irrotukset). En rupea sitä porailemaan koneen paikalla ollessa. Eli ton kohdan kesto tullaan näkemään. vuorataan pakoputkikitillä, sillä näkyi olleen myös ton -64 Americanon pakosarjan tiivistystä varmisteltu. laippatiivisteinä myös klingeriittiä.
Toi "kupari-silikoni" kävi mielessä. Siinä loppuu lämpötilankesto jossain 350C paikkeilla, joten sen hylkäsin jo aiemmin.
Ikävänä lisänä hommassa oli katkennut pakoputken kiinnityspultti, jota olin jatkanut hitsatulla mm-pultilla. (Piti alkukesällä irrottaa kunnolla, mutta toi pakosarjan pultti katkes ja mä tyydyin jatkamaan katkennutta pulttia ja siirtämään korjausta myöhemmäksi. Nyt sain pakoputken kuntoon ja pakosarjan vuoto kävi ylisuureksi..) Kun olin saanut pakosarjan kiinni ruustukkiin ja lämmitellyt hiukan retki toholla, rupesin vääntämään pulttia auki. Jatkoskohta kesti, mutta pultti katkesi laippapinnan tasalta >:( Kunnon happi-asetti-pillit olis ihan kivat olemassa. Tulee vaan hintoihinsa, kun tarvetta on joskus ja jouluna..
Pitihän sitte tota katkennutta pulttia alkaa porailemaan. Tulipa pora pöydän kallistustakin kokeiltua. Se toimi. Reikä tuli, sitte lisää lämpöä ja vastakierretapilla vääntämään. Olis han jo järjen pitänyt sanoa: ettei toi retkitoho riitä, ei se sillä irtoa. Ei, piti vääntää vastakierretappia niin paljon että valu lohkeaa. Eli vastakierretappi levittää porattua ruuvia ja se ei irtoa, jos se on tiukassa. Ei mitään uutta asiaa, mutta tyhmästä päästä kärsii yleensä lompakko.
Tosta takaiskusta ja vitutuksesta selvittyä otettiin hyllystä siellä ollut -64 vastaava kansi. Kansi vinkoilla kiinni pöytään. Ja pakosarjan pultit lähti helposti auki shokkisprayllä ja kiintoavaimen jatkovarrella ::) Eli joku homma edes onnistu
Huomenna sit pulttikaupan kautta töistä kotio tiivisteitä leikkailemaan.
Pakosarjan tiivistys
Noi Bilteman tiivisteet kovasti näyttivät grafiittipintaisilta, mut erittelyssä ei ollu mainittu lämpötilankestosta tai materiaalista mitään. Eipä silti tonne Biltemaan on Porista matkaa. Meiltä lienee sama lähteekö Tampesterin vai Turun suuntaan..
Jotain vastaavaa kävin täältä kyselemässä, mut en löytäny. Vasta illalla tuli mieleen et Etolassa ois pitäny käydä kyselemässä..
Mut koitan tota Klingeriittiä, sitä on hiukka jääny hyllyyn. ;)
Jotain vastaavaa kävin täältä kyselemässä, mut en löytäny. Vasta illalla tuli mieleen et Etolassa ois pitäny käydä kyselemässä..
Mut koitan tota Klingeriittiä, sitä on hiukka jääny hyllyyn. ;)
Pakosarjan tiivistys
Toi "kupari-silikoni" kävi mielessä. Siinä loppuu lämpötilankesto jossain 350C paikkeilla, joten sen hylkäsin jo aiemmin.
Aika vähältä se tosiaan tuntuu, mutta hyvin se on värinsä/pintansa pitänyt, autolla kuitenkin ajetaan lähes päivittäin.
Tuo mömmö oli muuten Loctite 5920:aa ja ainakin selosteessa mainitaan jotain mm. happisensoreista, mutta tarkoittaako se, ettei riko niitä vai niiden tiivistämistä? Ja onhan pakkauksessa näköjään pakosarjan kuvakin, joten valmistajan mukaan soveltuu siihenkin hommaan.
Noihin juuttuneisiin pultteihin olen itse käyttänyt halpaa kaasukolvia. Pienemmissä, esim. jarruhommissa ehdoton apuväline ja on halpa.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 3:54 pm
Pakosarjan tiivistys
Mulla ei ollut 232:ssa mitään tiivistettä eikä mömmöjä ja piti ihan hyvin.Ei kaksi koneistettua pintaa tiivistettä tarvitse.Ei ole SisuDiesel moottoreissa ikinä käytetty tiivistettä pakosarjassa.
No sisudieselin moottoreis käytettiin juuri tota Loctite 5920 kuparimossoo
jonku aikaa pakosarjan tiivistämiseen ja ilmeisesti kesti siellä..
Pakosarjan tiivistys
Kohta 11 vuotta ollut tuossa talossa töissä moottoriasentajana ja ei minun aikana ole käytetty yhtään mitään mömmöjä