Sivu 1/2
1bbl holley kohotaso
Lähetetty: Su Tammi 01, 2006 10:07 am
Kirjoittaja herrakani
Moi.
Onko kellään käsillä jotain kirjaa tms. mistä sais tietää 1 kurkkuisen holleyn kohotason. Ameriikanfoorumilta bongasin neuvon "level with fuel inlet" mutta se ei ainakaan auttanut. Tosin koho pääsi alun perin liikkumaan suurinpiirtein ylhäältä alas. Nyt kohon yläpinta jää millin puolitoista bensalinjan yläreunan tason alle. Liikerata on ehkä 8-10mm.
Vika jota yritän korjata, on se, että pakokaasu haisee aika bensaiselle tyhjäkäynnillä ja se "räkii" mustaa tököttiä. Itse pakokaasu tulee ehkä aavistuksen liian sakeana vaaleanharmaana pilvenä. Vastatkaa ihmeessä jotain yleispäteviäkin ideoita ja itsestäänselvyyksiä, mulla on pää vähän tyhjillään ja pitäis saada auto taas ajoon kuitenkin ennen iltaa. Kaasari on holey 1931 ja varmaan 1972 232:n päällä.
1bbl holley kohotaso
Lähetetty: Su Tammi 01, 2006 5:40 pm
Kirjoittaja hentpe
Mulla vanhassa ramikassa jäi yks kurkkusen kylmäkäyntirikastuspiiri auki vaikka ryypynläppä oli kokonaan auki. Aikana kaasarin kanssa tapeltuani heitin sen mäkeen ja korvasin Jeepin 258:n 1-kurkkusella. Ramikassa ainakin putkesta tuli reilusti mustaa ja kulutus oli miehekäs.
Muistaakseni ryypyn läppästä lähti tanko joka liikutti jotain mäntää. Se oli jo aikaisemman omistajan toimesta lukittu kiinteäksi mut lukitus ei nähtävästi pitänyt.
Toinen vaihtoehto on, et kannen paperitiiviste vuotaa. Vuotokohdasta pääsee bensaa kurkun puolelle ja koneeseen. Kurkkaa auton käydessä kurkusta sisään, et tuleeko ainetta jostain väärästä kohtaa.
1bbl holley kohotaso
Lähetetty: Su Tammi 01, 2006 9:49 pm
Kirjoittaja karzi
1931
with fuel bowl removed and inverted, vertical clearance between ends of float and bowl should be 5/16" (.300 gauge). bend float arm.
voikos tuon selvemmin sanoa ::)
1bbl holley kohotaso
Lähetetty: Ma Tammi 02, 2006 3:09 am
Kirjoittaja herrakani
Kiitos. Tuollaista tietoa juuri hain.
1bbl holley kohotaso
Lähetetty: Ti Tammi 03, 2006 6:30 pm
Kirjoittaja herrakani
Kaasari korjattu, oireet ei poistuneet. :)
1bbl holley kohotaso
Lähetetty: Ti Tammi 03, 2006 6:41 pm
Kirjoittaja Pasi_Laihosola
Onko tullu mieleen viedä auto asiantuntijan luokse, joka näkee mittaustuloksista jo aika paljon. Se vähentää yleensä päänsärkyä, tosin voi päänsärky siitä lisääntyäkin, jos on jotain vakavampaa vikaa. Kyllä mullakin yhdestä autosta lähti miehekkäät savut varsinkin kylmänä; lopputulos yhdestä männästä öljyrengas poikki. Vai meniköhän vähän asian sivuun? ???
1bbl holley kohotaso
Lähetetty: Ti Tammi 03, 2006 7:00 pm
Kirjoittaja herrakani
Onko tullu mieleen viedä auto asiantuntijan luokse.
Toi sotii mun kirkon oppeja vastaan.
Joo, sinänsä oot ihan oikeassa. 90-luvun puolivälissä ihmeteltiin kun Cadillac savuttaa kylmänä ja kuluttaa hitosti pensaa. No, kasimännästä puuttu osia.
Mittailen tossa puristukset, vaihdan tulpat, putsaan palotiloja jne seuraavaks. Sinänsähän tää on jo aika pitkälle ohi aiheen , kun kysymykseeni sain pätevän vastauksen ja kiitin siitä.
1bbl holley kohotaso
Lähetetty: Ke Tammi 04, 2006 6:09 am
Kirjoittaja stidi
Me kun ollaan ilkeitä ihmisiä, niin pakko taas toitottaa tätä vanhaa hokemaa: 99 % kaasarivioista johtuu sähköistä. ettei ois esim, puolan sähkönsyöttö vaikka virtalukosta johtuvan vian tähden huonolla tolalla?
1bbl holley kohotaso
Lähetetty: Ke Tammi 04, 2006 1:16 pm
Kirjoittaja herrakani
Mä en noista itäblokin maista tiijä tuon taivaallista. Liekkö sekin EU:ssa nykyään. Kai siellä menee sama iivanan sähkö kun täälläkin.
Tosta koneesta vielä että se on ainakin käyny tosi rikkaalla jonkun aikaa, varmaan superkarstainen. Ajattelin yrittää vähän poltella karstoja pois tossa ja kattella tulppia ja sähköjä jne. Virtalukko näyttäis olevan 70-luvun tarvikemalli. Eikä se tota kakkua vie kun jonkun ~12-15 sadalla, joten se menee vielä kipurajan alle.
1bbl holley kohotaso
Lähetetty: To Tammi 05, 2006 5:54 am
Kirjoittaja stidi
Niin se taitaa nykyää olla ja sitäkautta tullu nää sähköhommat viel merkillisemiks kun niissäki tarttee ottaa nää eu direktiivit huomioon.
Mut jos ihan meidän muiden iloks mitskaisit sen virtalukon yli olevan jännitteen, jos se on yli 0,3 volttia ni ainaski yks strobeli on löytyny. Siinä tapauksessa suosittelen releen lisäämistä. Toi kulutus taas viittais ettei se välttämäti käy kaikilla, mut varmaan itse sen parhaiten olet todennu.