Sivu 1/2

Momentti / Rambler American -66

Lähetetty: Pe Helmi 05, 2016 11:41 pm
Kirjoittaja Viskipottu
Terve!



Osaisiko joku sanoa löytyykö jostain Rambler American -66:seen infoa mihin momenttiin moottorin pultit tulisi kiristää? Eli meneillään kampiakselin tiivisteen vaihto ja pitäisi tietää mihin momenttiin kampiakseliin liittyvät pultit kiristetään ja onko kytkimen/vauhtipyörän pulteille omat momentit?



Moottori on 199cid eli 3,3 litrainen kuutonen.

Momentti / Rambler American -66

Lähetetty: La Helmi 13, 2016 11:33 pm
Kirjoittaja A-V




oliskos tos... ;)

Momentti / Rambler American -66

Lähetetty: Su Helmi 14, 2016 3:53 pm
Kirjoittaja Viskipottu
Kiitoksia, uskoisin että tällä pääsee vauhtiin. :)

Momentti / Rambler American -66

Lähetetty: Pe Touko 06, 2016 7:21 am
Kirjoittaja Viskipottu
Nyt aloittelija tarvitsee taas apuja.



Sytytyksen säätämiseen, sekä jaon tarkastamiseen voisin ottaa ohjeita vastaan. Tuli vaihdettua kampiakselin tiiviste tuossa aikaisemmin ja joutui käyttämään ketjun+rattaat irti (meni mielestäni takaisin samassa asennossa ja nokan ei pitäisi ollut muuttanut asentoa).



Haluaisin varmistua, että ovat kunnossa ennenkuin lähtee käynnistelemään. :-?

Momentti / Rambler American -66

Lähetetty: Pe Touko 06, 2016 7:39 am
Kirjoittaja pekka
Toi nyt on 258, mutta veikkaisin sen olevan sama.

Täytyy vielä TSM:stä tarkastaa, kelläs ois hollilla...



http://www.jeep-cj.com/forums/attachments/f2/2470d1267930232-232-still-wont-run-my-77-cj7-4.2timingchain.jpg

Momentti / Rambler American -66

Lähetetty: Pe Touko 06, 2016 10:55 am
Kirjoittaja juhap
Joo sama on. Tuossa mainitaan kuvassa 2, että pinnejä on 15 ja Wanhassa manuaalissa lukee, että 7 ½ lenkkiä...

Momentti / Rambler American -66

Lähetetty: Pe Touko 20, 2016 2:40 pm
Kirjoittaja Viskipottu
Noniin, kiitokset taas avusta. Nyt Americani pyörii nätisti ja pääsin uuden ongelman pariin, nimittäin kytkimen.



Paineasetelma ja vauhtipyörä kävivät koneistamolla ja pinnat on suoristettu. Myös kytkinlevy kävi kitkaliimauksella uudelleenpinnoitettavana. Paineasetelmaa itsessään ei jouduttu purkamaan lainkaan koneistuksen takia, vaan se on sellaisenaan kasassa kuin alkuperäisestikin. Vivusto on kasattu mielestäni oikein ja painelaakeri ei ollut missään vaiheessa laatikosta irti.



Ongelma on se, että kytkinpoljin on ihan löysä ja lähes eloton, eikä se toimi (testasin käynnistystä vaihde päällä ja kytkin pohjassa ja auto nytkähti eteenpäin).



Mikä voisi olla pielessä? Kun poljinta painaa, liikkuu vivusto näennäisesti oikein, mutta on erittäin kevyesti painettavissa pohjaan.



Kiitokset taas jo etukäteen!

Momentti / Rambler American -66

Lähetetty: Pe Touko 20, 2016 3:02 pm
Kirjoittaja pekka
Viimeinen osa ennen haarukkaa on säätö, yllättävän pienellä muuttuu.

Momentti / Rambler American -66

Lähetetty: Pe Touko 20, 2016 4:44 pm
Kirjoittaja Viskipottu
Pystyikö sitä säätämään laatikon ulkopuolelta vai pitääkö ottaa laatikko irti?

Momentti / Rambler American -66

Lähetetty: Pe Touko 20, 2016 9:26 pm
Kirjoittaja pekka
Siis viimeisen tangon päässä pitäis olla säätö.



Eli siis ulkopuolelta.