Sivu 1/3
Wagoneer Valmet Diesel
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2016 3:08 pm
Kirjoittaja classic770h
mikähä mahtaa olla max jarrullisen kärryn paino,mitä saa 80 luvun Wagoneerilla vetää
Wagoneer Valmet Diesel
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2016 3:29 pm
Kirjoittaja pekka
Se on autokohtaisesti arvottu, täysin vailla logiikkaa.
Wagoneer Valmet Diesel
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2016 3:42 pm
Kirjoittaja classic770h
siltä vaikuttaa,yks oli kaupan ja sai vetää 1200kg,sitten on semmosia joilla saa vetää melkein 3 tonnia,no se selviää kun Jeep ilmestyy tontille
Wagoneer Valmet Diesel
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2016 3:56 pm
Kirjoittaja classic770h
tuos on ollut Valmetin kone,onko risteytys tehty jollai muutoslaipalla jeepin omaan laatikkoon?
Wagoneer Valmet Diesel
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2016 5:17 pm
Kirjoittaja JAMANT
tuos on ollut Valmetin kone,onko risteytys tehty jollai muutoslaipalla jeepin omaan laatikkoon?
Eri kytkinkopalla, olikohan se oikein Sampo-Rosenlew puimurin kopalla....
Wagoneer Valmet Diesel
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2016 5:55 pm
Kirjoittaja classic770h
ok,mahtaa kulkea melko nopiaa,ku valmet kiertää jotain 2400rpm
Wagoneer Valmet Diesel
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2016 6:17 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
tuos on ollut Valmetin kone,onko risteytys tehty jollai muutoslaipalla jeepin omaan laatikkoon?
Eri kytkinkopalla, olikohan se oikein Sampo-Rosenlew puimurin kopalla....
Jostain törmäsin tietoon, että eikös se ollut ihan Linnavuoressa vartavasten mittatilaustyö valmisteinen koppa joita tekivät sarjan maahantuojan käyttöön.
Ainakin mikä minulla joskus oli, kävi suoraan Jeepin laatikkoon, ei ollut mitään ylinmääräsiä reikiä ja kytkin akselin pituus oli just eikä melkein, eli mitään lisä välilaippoja ei ollut tarvetta. jne.
Toki, voihan se Sampon koppa olla valmiiksi samoilla mitoilla???
Wagoneer Valmet Diesel
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2016 6:40 pm
Kirjoittaja juhap
Juu omansa oli. Maastoajajat ovat kylläkin korvanneet useasti omalla raudasta tehdyllä. Tuo Linnavuorelainen on kai hieman altis murtumaan... Olikohan noissa ihan vakio DIN pulttijako, muistaakseni joten tuohonhan voisi istuttaa vaikka minkä koneen kiinni....
Wagoneer Valmet Diesel
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2016 7:27 pm
Kirjoittaja classic770h
pitäskö uhrata tuo -92 cherokee
Wagoneer Valmet Diesel
Lähetetty: To Kesä 09, 2016 7:47 am
Kirjoittaja A-V
Joskus 15v sitten(?) selvittelin näistä Valmetin Wagoista ihan yleistietoja jonkun jenkkikerhon julkaisuun. Kävin yhtä tommosta kattomassakin ja koeajoin sen. Ikävä kyllä en nyt millään löytänyt sitä juttua, mutta pistän ulkomuistista:
- Motti on todellakin puimuriin käypä, ehkä myös offaukseen. Nykyajoon ei mielestäni kovin häävisti, sillä tärinät ja värinät pitävät huolen siitä että tiedät ajavasi traktorilla. Nojoo, kyllähän tuo tasaantui isommassa vauhdissa jonkin verran.
- Ykkönen ihan älyttömän lyhyt, eli ajossa käytännössä 3 vaihdetta eteen vaikka nelipykäläinen loota.
- Hiukan levoton pikatiellä ja satkun vauhdissa tiesi ajavansa puimurin koneella. Melko keulapainosen olonen.
- Huippunopeus noin 120km/h, mukava matkanopeus 60-80km/h tasolla
- Suomessa tuntuva dieselvero tappoi monen noiden käytön liikenteessä, myöhemmin on korotettuja pakuiksi ja rekattuja huoltoautoiksi ilman takapenkkejä.
- Niinjoo ymmärtääkseni noi on '79 mallisia (suurin osa ainakin) vaikka rekattu vasta 1980.
...Itse en miettisi päivääkään 4.0L+automaatin asentamista. ;)